Reactie: De uitzendbureaus moeten helemaal niet praten over derglijke onderwerpen want aandacht hebben ze nooit gehad en zullen ze nooit hebben voor de uitzendkrachten.
'Hoe is het?' vindt ik geen aandacht. Bovendien bereik je daar helemaal niets mee. Je bereikt veel meer met begrip en respect. De uitzendbureaus werken mee aan een systeem dat uiteindelijk funest zal werken voor de meeste bedrijven.
Tegenwoordig maken steeds meer bedrijven misbruik van de arbeidsmarkt door onnodige overbodige hoge eisen te stellen aan de werknemer, waarbij er vaak sprake is van overkwalificatie en onderbetaling. Bij zo'n werknemer bereik je dus helemaal niets door 'jo, hoe gaat ie'.
Het ergste is dat de uitzendbureaus de grootste en belangrijste aandeel hebben in dit systeem. Naast onnodige eisen maken ze zich vaak schuldig aan mondelinge afspraken die ze hebben met hun opdrachtgevers (denk daarbij aan discriminatie wegens leeftijd, m/v, ras, geloof, kort/lang, dik/dun, blond/brunette, etc.)
Reactie: De kern van het probleem is dat mensen leiding krijgen die niet competent zijn om leiding te geven.
Kerncompetentie van leidinggevers is het aanvoelen van mensen en met mensen oprecht kunnen communiceren.
Reactie: Opmerkelijk dat de smartphone op plek 5 staat van belangrijkste vakantie items.. een zonnebril kun je overal kopen maar een smartphone, voor noodgevallen en informatievoorziening, lijkt me essentieel?
Reactie: Vooral Kos op plek 4 verbaasd me. Ik ben wel benieuwd hoe hotels.com dit onderzocht heeft ''op basis van zoekgegevens''. Je kunt dit natuurlijk helemaal naar je hand zetten.
Reactie: Als je zulke oude artikelen tegenkomt besef je pas hoe snel ontwikkelingen tegenwoordig gaan. Negen jaar verder en diverse grote ketens trekken zich terug.
Reactie: Ik denk dat we in een tijd leven waar voorschrift minder belangrijk is dan tevoren. Mede door de meer informele sfeer die er tegenwoordig binnen bedrijven hangt, dat betekent natuurlijk niet dat je zomaar alle kleding aan kunt trekken die je wilt, inzicht staat naar mijn mening centraal...
Reactie: En de gewone werknemer (daar hoort ook P&O bij)wordt steeds meer onder druk gezet.
Dit controle mechanisme doet me denken aan de roeiers in de roeiboot die niet snel genoeg gingen Een roeier eruit en een manager met megafoon erin die roept harder roeien
De boot bleek langzamer te gaan....roeier eruit en hulpmanager erin.....harder harder
Het hielp niet, nou dan nog maar een manager erbij.
In deze maatschappij denkt men dat door mensen steeds meer onder druk te zetten dit ''rendeert'' voor de investeerder/werkgever.
Ik denk dat het tegendeel langzamerhand aan het ontstaan is, zie de jongeren die steeds meer last krijgen van burn-out etc.
Reactie: Als je het niet prettig vindt dat de Fransen alleen hun eigen taal spreken, of als je je aan de Franse mentaliteit ergert, dan kies je toch gewoon een andere vakantiebestemming. En je kunt ook wel een beetje moeite doen om wat Frans te leren. Als je de taal eenmaal een beetje spreekt en enigszins weet hoe de Franse etiquette is, merk je wat een prettige, behulpzame mensen de Fransen eigenlijk zijn. Heb het zelf in Frankrijk bijna altijd erg naar mijn zin gehad; zelfs in het hectische Parijs.