zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Hoe wordt ik zichtbaarder en socialer als manager?

C Kolenbrander   |    |  8 juni 2015
Reactie: Hoe word ik....is zonder t achter word.
Voor een positieve zichtbaarheid als manager een must om het goede voorbeeld te geven.
 

Eh ... hoe gaat het met je?

Masoud Yakoub   |    |  5 juni 2015
Reactie: De uitzendbureaus moeten helemaal niet praten over derglijke onderwerpen want aandacht hebben ze nooit gehad en zullen ze nooit hebben voor de uitzendkrachten.

'Hoe is het?' vindt ik geen aandacht. Bovendien bereik je daar helemaal niets mee. Je bereikt veel meer met begrip en respect. De uitzendbureaus werken mee aan een systeem dat uiteindelijk funest zal werken voor de meeste bedrijven.

Tegenwoordig maken steeds meer bedrijven misbruik van de arbeidsmarkt door onnodige overbodige hoge eisen te stellen aan de werknemer, waarbij er vaak sprake is van overkwalificatie en onderbetaling. Bij zo'n werknemer bereik je dus helemaal niets door 'jo, hoe gaat ie'.

Het ergste is dat de uitzendbureaus de grootste en belangrijste aandeel hebben in dit systeem. Naast onnodige eisen maken ze zich vaak schuldig aan mondelinge afspraken die ze hebben met hun opdrachtgevers (denk daarbij aan discriminatie wegens leeftijd, m/v, ras, geloof, kort/lang, dik/dun, blond/brunette, etc.)
 

Eh ... hoe gaat het met je?

Ad de Beer   |    |  5 juni 2015
Reactie: De kern van het probleem is dat mensen leiding krijgen die niet competent zijn om leiding te geven.
Kerncompetentie van leidinggevers is het aanvoelen van mensen en met mensen oprecht kunnen communiceren.
 

Hogere opbrengst zonnepanelen door zonrijk 2014

Cynthia   |    |  4 juni 2015
Reactie: ''Ook als de zon in 2015 wat minder schijnt, zijn zonnepanelen een goede keuze. Ze leveren met minder zonuren nog volop stroom.''

Zeker met de technische ontwikkelingen in het verschiet gaan we zonnepanelen steeds vaker in het straatbeeld zien
 

Thai minst bereid afstand te doen van e-mail op vakantie

Yinto - Cynthia   |    |  4 juni 2015
Reactie: Opmerkelijk dat de smartphone op plek 5 staat van belangrijkste vakantie items.. een zonnebril kun je overal kopen maar een smartphone, voor noodgevallen en informatievoorziening, lijkt me essentieel?
 

Nederlanders feesten het liefste gewoon in de tuin

paul b   |    |  2 juni 2015
Reactie: Een vertrouwde omgeving of een feestje op een unieke, spannende locatie.. ik denk dat beide opties heel aantrekkelijk zijn!
 

Feestende vroegboekers massaal naar Middellandse Zee

Paul Baars   |    |  2 juni 2015
Reactie: Vooral Kos op plek 4 verbaasd me. Ik ben wel benieuwd hoe hotels.com dit onderzocht heeft ''op basis van zoekgegevens''. Je kunt dit natuurlijk helemaal naar je hand zetten.
 

Consument koopt kleding en schoenen vaker op zondag

Juizz   |    |  2 juni 2015
Reactie: Misschien toch maar eens nadenken over open gaan op zondag.
 

Webwinkels geen bedreiging voor winkelbezoek

Anton W.   |    |  2 juni 2015
Reactie: Als je zulke oude artikelen tegenkomt besef je pas hoe snel ontwikkelingen tegenwoordig gaan. Negen jaar verder en diverse grote ketens trekken zich terug.
 

De schoenen van de manager: do’s en don’ts

Anton Westerman   |    |  2 juni 2015
Reactie: Diegenen die echt een goede indruk willen maken, zorgen er daarom voor dat ze de adviezen combineren met de laatste modetrends

vergeet vooral inzicht niet. Men kan doorgaans zelf prima inschatten wat wél en niet kan..
 

Zomerse kleding taboe op Nederlandse werkvloer

Anton Westerman   |    |  2 juni 2015
Reactie: Ik denk dat we in een tijd leven waar voorschrift minder belangrijk is dan tevoren. Mede door de meer informele sfeer die er tegenwoordig binnen bedrijven hangt, dat betekent natuurlijk niet dat je zomaar alle kleding aan kunt trekken die je wilt, inzicht staat naar mijn mening centraal...
 

Dossieropbouw veroorzaakt onrust onder medewerkers. Wat te doen?

Henk Smit   |    |  1 juni 2015
Reactie: En de gewone werknemer (daar hoort ook P&O bij)wordt steeds meer onder druk gezet.
Dit controle mechanisme doet me denken aan de roeiers in de roeiboot die niet snel genoeg gingen Een roeier eruit en een manager met megafoon erin die roept harder roeien
De boot bleek langzamer te gaan....roeier eruit en hulpmanager erin.....harder harder
Het hielp niet, nou dan nog maar een manager erbij.
In deze maatschappij denkt men dat door mensen steeds meer onder druk te zetten dit ''rendeert'' voor de investeerder/werkgever.
Ik denk dat het tegendeel langzamerhand aan het ontstaan is, zie de jongeren die steeds meer last krijgen van burn-out etc.
 

Burn-out: een teken van sterkte!

bartje   |    |  1 juni 2015
Reactie: Frank, Elly van Balkom heeft wel een punt; het is maar net hoe je het bekijkt. Ligt de waarheid misschien in het midden?
 

Nederlander ergert zich aan weer, taal en mentaliteit op vakantie

Jeroen Meefout   |    |  1 juni 2015
Reactie: Als je het niet prettig vindt dat de Fransen alleen hun eigen taal spreken, of als je je aan de Franse mentaliteit ergert, dan kies je toch gewoon een andere vakantiebestemming. En je kunt ook wel een beetje moeite doen om wat Frans te leren. Als je de taal eenmaal een beetje spreekt en enigszins weet hoe de Franse etiquette is, merk je wat een prettige, behulpzame mensen de Fransen eigenlijk zijn. Heb het zelf in Frankrijk bijna altijd erg naar mijn zin gehad; zelfs in het hectische Parijs.
 
< vorige 206 207 208 209 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10