Reactie: Prachtig om te zien dat een organisatie die maatschappelijke idealen nastreeft niet alleen de publieksprijs wint maar ook de stem van de jury.
Reactie: Ik heb het in het verleden zelf meegemaakt. Maar ik heb ze teruggepakt doordat er wat aan me gevraagd werd dat ik wat voor hen moest doen en ik zei lekker ''nee''!!!!!!. Dat waren ook collega's en onze baas vroeg aan me of ze iets van mij kunnen lenen uit de werkkast. mooi niet!!!!!!
Reactie: De banen zijn dikwijls al vergeven, intern dan wel in eigen kennissenkring. Werven via advertentie fungeert niet zelden louter als tool om bekendheid te genereren of om strategische info te verkrijgen. Vooralsnog geen erkende instantie die toeziet op een correcte gang van zaken. Of een klachtenmeldpunt voor aangifte van HR-gewoeker.
Reactie: HR-lui zijn soms boefjes, uit op informatie, het uitknijpen van kandidaten, in een of meer gesprekken. Ook belangrijk om misbruik te leren herkennen, en vooraf te checken het vlees in de kuip.
Reactie: Ben het eens met Rinus, niet alles draait om de beste prijs. Wanneer de producten of diensten gelijkwaardig zijn is het vergelijken van prijzen aan te raden. Dat is tegenwoordig super simpel omdat er zat (onafhankelijke)vergelijkingssites zijn
Reactie: ''Uit dit recent uitgebrachte onderzoeksrapport blijkt mentale ontspanning in de vorm van een avond naar het theater, de film of het concert een goed wapen tegen stress. Mensen met een burn-out herstellen echter minder en doen ook minder aan culturele, sportieve en recreatieve activiteiten.''
Vraag blijft natuurlijk, zijn de mensen die aan culturele, sportieve en recreatieve activiteiten doen stressbestendiger/meer ontspannen en doen ze daarom al aan die activiteiten, of helpen de activiteiten op zich.
Er is een relatie bewezen, maar is er ook een oorzakelijk verband?
Reactie: ''Bij energie en autoverzekeringen is prijs veruit de belangrijkste beweegreden om te vergelijken. Bij zorgverzekeringen ligt dit genuanceerder. Daar zijn ook het veranderen van de persoonlijke zorgbehoefte en dekking belangrijke beweegredenen.''
Deze ontwikkeling is mij ook niet onopgemerkt gebleven. Echter geef ik toch altijd advies om ook bij autoverzekeringen goed te kijken naar de individuele behoeften en situatie, en niet enkel op prijs te richten.
Reactie: Ik ben benieuwd hoe dit er daadwerkelijk binnen twee decennia uit gaat zien. Zoals het artikel al benoemt: ''Nu is de tijd voor aarzelende leidinggevenden om de sprong te wagen en in het digitale gat te springen''. Dat medewerkers van Ricoh deze vooruitstrevende visie dragen wilt natuurlijk niet zeggen dat andere organisaties dit ook doen.
Reactie: Een enorm goed stuk, complimenten. Mijns inziens gaat het vaak fout bij het punt 'luisteren'. Goed luisteren is niet jezelf horen praten, maar de ander.