zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tien tips voor effectieve cold-calling

Jos Essers   |    |  26 oktober 2007
Reactie: Maat houden is hierbij belangrijk denk ik. Zolang je het zelf nog leuk vindt om te bellen, dan moet je het absoluut doen. Krijg je te veel negatieve reacties op dat moment.. stop dan met bellen en ga iets anders doen.

Drie netwerk-bijeenkomsten in één week komt je toch óók de oren uit.... Niet dan?

Bij het werven van klanten moet elke gelegenheid aangegrepen worden...... ook al is het ná werktijd en tijdens het avondje sport of kaarten.

Draag altijd visitekaartjes bij je. Hoe beter je wordt in gesprekken aanknopen in real life, hoe minder ''koude acquisitie '' je hoeft te plegen en daaronder valt ook het veel beroemde ''pionieren'', het afstruinen van industrie terreinen op zoek naar nieuwe klanten.

Dus, zo lang je het leuk vindt.... doen.
 

De teledummy’s van Tele2

heer joost prinsen   |    |  26 oktober 2007
Reactie: uiteindelijk gaat het niet om de techniek, of om het verhaal. Het is een gesprek waarin jij het onderscheidend vermogen hebt om te bepalen of de klant wel of niet wil. En natuurlijk is het belangrijk de goede vragen te stellen en zeker goed te luisteren.''De verkoper die wil verkopen jaagt de de klant gegarandeerd weg!''
 

Leer actief te luisteren

L. Levy- van der Goes   |    |  26 oktober 2007
Reactie: Goed geschreven stuk en helemaal waar. Als je met anderen praat, valt het echt op. Dus probeer ik nu op mezelf te letten en mijn lichaamstaal aan te passen.
 

Duitse managers worden gepest door medewerkers

Ron   |    |  26 oktober 2007
Reactie: Geen artikel wat me echt doet verbazen.
Nu zal er een duidelijk verschil zijn tussen de Duitse cultuur en de onze, maar ook hier is merkbaar dat werknemers minder bij hun werk zijn betrokken.
Een goed jaar gelden stond er in de kranten dat de werkgevers weer het “familiegevoel” terug wilden zien in hun bedrijven.
Dus een softere reactie dan wat het artikel aangeeft.
De afgelopen 15 jaar worden de werknemers geconfronteerd met reorganisaties, fusies, joint-ventures, sluiting van de bedrijven en zelfs bij de overheid moeten er duizenden eruit.
Nu staat weer TNT in de picture, daar moeten duizenden postbodes weg, terwijl laatst de NS heeft bewezen dat privatisering voor de werknemers geen voordelen opleverd.(ook niet voor de reizigers!)
Door de privatiseringsdrang van de overheid zijn er duizenden banen verdwenen en de particuliere bazen betalen gewoon minder en verslechteren de secondaire arbeidsvoorwaarden.
Hierdoor voelt de werknemer zich bedreigd, ondergewaardeerd en zal zich niet meer aan het bedrijf verbonden voelen.
Het laatste schepje op deze situatie zit in de koker van onze geweldige minister Donner, die de vogelvrijheid voor het afschieten van zekerheden d.m.v. versoepeling van het ontslagrecht nog groter maakt.
De toekomst zal uitwijzen hoeveel oudere werknemers dit hun baan gaat kosten.
Dus kijk niet vreemd op dat ook in Nederland de werknemers zich minder loyaal opstellen, want van hun baas moeten ze het in deze tijden niet meer hebben.
Zoals de managers met hun mensen omgaan, zo krijgen ze het ook terug betaald. Dus stop met klagen en draag zorg dat werknemers op een juiste wijze gewaardeerd worden en tijdens hun werkzame leven bij het bedrijf, steeds geschoold blijven, zodat ze een toegevoegde waarde voor zichzelf en een eventueel ander bedrijf krijgen.
Dan is er voor beide partijen wat te verdienen en dit zal de sfeer onderling verbeteren.
 

Ik heb gebluft over mijn salaris. Wat te doen als om een salarisstrook gevraagd wordt?

J. Ricks   |    |  26 oktober 2007
Reactie: Mooie vergelijking trekt dhr. Witteveen.
''Solliciteren is niets anders dan jezelf verkopen en laten we wel wezen, u koopt toch ook niets van een verkoper die liegt over de prijs??''
Je moet dan dus echt ook bewust met de aankoop bezig zijn.
Dhr Kuipers heeft ook gelijk en ik trek me terug van deze discussie.
 

'Ondernemers moeten krankzinnig zijn'

mevrouw MC Pasch   |    |  26 oktober 2007
Reactie: Inderdaad vrouwelijke managers presteren beter. Hoe komt dat? Heel eenvoudig. De ruimte tussen de mannelijke hersenhelften is groter dan die van de vrouw. Dat heeft invloed op de gehele gemoedstoestand. Dan is er nog het emotionele veld van de man ook daar heeft de man minder oppervlakte. Via een scan is dat duidelijk te zien. Gevoel komt op de 2e plaats en het zakelijke springt eruit. Kunnen mannen niets aan doen. Een vrouw werkt nu eenmaal met haar intuïtie, is iets gevoeliger en charmanter. Vandaar dat mannen zo graag zaken doen met vrouwen.
 

Machtsinzet topmanager bepaalt succes

Obed Vreds   |    |  26 oktober 2007
Reactie: Wie is de schrijver van dit artikel, zodat ik hiernaar kan refereren.
 

'Roken' op de werkplek kan straks weer

maria   |    |  25 oktober 2007
Reactie: hallo,
Vraag me toch af wanneer er eens teksten op alcoholische dranken komen te staan!
In de trent van ''kan schade aan andere toebrengen''.
Mensen die dronken in hun auto stappen met heel vel risico dat ze 'ndodelijke aanrijding veroorzaken.
En wat voor schade kan aanbrengen. Agressie-roekeloosheid-mishandelingen.
en ga zo maaar voort!!!!!!!!!!!
 

Drie mythen over e-learning

Ron   |    |  25 oktober 2007
Reactie: Kan mij goed vinden in dit artikel, het zet kanttekeningen bij de te grote verwachtingen van deze methode.
Vanuit mijn werk heb ik al heel wat discussies, plannen en andere ideeën zien voorbij komen.
Voordeel t.o.v. het L.O.I. systeem, is dat je niet dagen moet wachten op de antwoorden op je vragen, maar dat via e-mail deze tijd wordt verkort.
Zelfs een stukje interactief is mogelijk, maar kijkend naar schriftelijke cursussen blijft het alleen studeren nog steeds bestaan.
Ben heel benieuwd naar de toekomst of e-mail leren zich ontwikkeld.

 

Gouden Eikel voor GBIO.

Ron   |    |  25 oktober 2007
Reactie: Een artikel naar mijn hart Albert.
Al jaren lang schrijf ik over dit onzinnige instituut, die zichzelf in stand houdt en dit met medewerking van o.a. de geweldige PVDA.
Opvallend is dat de directeur daar altijd binding mee heeft en door de politiek wordt beschermd.
Uit een rapport van het Ministerie van SZW in 2000, kwam de conclusie dat na 27 jaar medezeggenschap er weinig tot niets kwalitatief was verbeterd.
Denk u dat daar het G.B.I.O. op gereageerd heeft of de bij hun erkende scholingsinstituten er iets over hebben gezegd.
Natuurlijk niet want dan nemen ze een risico met hun inkomen.
Alleen een paar kleine zelfstandigen hebben daar op gereageerd.
Het G.B.I.O. controleert de instituten op de volgende zaken:
Zijn er op één dag drie dagdelen, zijn het aaneengesloten dagen en wordt er een enquête ingevuld.
Het instituut heeft o.g. 9 werknemers in dienst en die zijn absoluut niet in staat om om echt te controleren. Dus ze controleren het programma en de uitslag van de enquête.
Leuk voorbeeld, zelf heb ik een OR cursus van 3 dagen meegemaakt, waarin het programma op papier klopte en het gemiddelde cijfer uit de enquête een 10 was!
De waarheid was dat we 3 dagen lang niets gedaan hebben wat met het programma te maken had en wanneer het gemiddelde een 10 was, dan mag je afvragen of er wel een capabele werknemer aanwezig is op het subsidiebureau.
In 2006 was er een PVDA kamerlid, die een onderzoek deed naar het G.B.I.O.
Ze werd door het hoofdbestuur op het matje geroepen, want de toenmalige (PVDA) directeur was daar niet van gediend en probeerde druk uit te oefenen via het bestuur om deze persoon te laten stoppen met het onderzoek. Dit kamerlid liet zich niet afschrikken door de dreigementen en heeft met 3 kleine zelfstandigen een gesprek gehad.
Door o.a. deze actie en kritisch te zijn naar ene meneer Bos , is deze persoon niet meer op de verkiezingslijst gezet, dus van dit probleem is het G.B.I.O. en de PVDA weer af!
Dus blijf als ondernemingsraad maar geloven in de goede werking van de G.B.I.O. en de door hen erkende instituten en blijf gewoon OR’ tje spelen. Wil je echt wat leren, neem dan een door de praktijk ervaren echte medezeggenschapper met veel praktijkervaring
Hoeveel echte medezeggenschappers werken er bij die instituten als trainer?
Echte praktijkervaring zal je er dus niet aantreffen.
Nu hebben die 26 erkende G.B.I.O. scholingsinstituten ook een vereniging opgericht en zullen wel heel snel overgaan tot een eigen keurmerk, dan hebben ze meer mogelijkheden tot bescherming van hun inkomen.
Zelfs is er een vereniging voor trainers die in de medezeggenschap werken en ook die zullen met een keurmerk komen.
Hoe hou je echte medezeggenschappers weg van de voederbak medezeggenschap.
Geld verdienen is de enige drive voor vele instituten en door een fort te bouwen en gebruik te maken van het G.B.I.O. houden ze de echte goede mensen weg bij de medezeggenschapscholing.
Dus de opmerking, iedere OR verdient dat bureau wat ze zelf kiezen, wordt weer waarheid.
Wanneer we over 25 jaar weer een onderzoek doen, dan zal de uitslag weinig afwijken van 2000, dus ondernemingsraden slaap lekker verder en gooi het bedrijfsgeld gewoon op de grote hoop.
Wanneer je kennis inkoopt dan mag je ook eisen stellen en je niet laten leiden door de “trainer”, maar het instituut afrekenen op de resultaten.


 

Ondernemer nooit meer in loondienst - ook niet voor meer geld

Ron   |    |  25 oktober 2007
Reactie: Vind dit artikel niet relevant voor Nederland.
De werknemer in Amerika heeft niet dezelfde bescherming (voor zo lang het nog duurt) dan de Nederlandse werknemer.
Zelf ben ik zelfstandig, maar wanneer ik nog een aanbieding zou krijgen, die me meer oplevert dan de huidige situatie, zal ik er zeker over nadenken.
 

Vijf kenmerken van miljonairs

h.a.j. maas   |    |  25 oktober 2007
Reactie: Nou, dan weten we tenminste nu ook de adviesprijs voor geluk. Er zullen best wel weer bedrijven zijn die daar onder gaan zitten.
 

Tien tips voor effectieve cold-calling

frans kuylenburg   |    |  25 oktober 2007
Reactie: Of het nu leuk is of niet, feit is dat je met ''the cold call'' zeer succesvol kunt zijn. Het is een uitstekend middel om new business te genereren. Bovendien kunt u zelf de regie bepalen met betrekking tot welke klanten u zou willen werven in plaats van de regie uit handen te geven en te wachten op respons!
 

Duitse managers worden gepest door medewerkers

mevrouw Lia Donkers   |    |  25 oktober 2007
Reactie: Tja is het erger geworden of wordt er openlijker over gesproken en dus ook onderzoeken gedaan: dat is mijn vraag?
Verder blijf ik wac hten op recente nederlandse onderzoeken in dit thema: aangezien ik me met dit thema aktief bezig houd lijkt het in Nederland nog minder bekend te zijn of denken wij dat het hier minder is.
Alhoewel ik heb me vandaag nog verwonderd, op een andere managemensite, hoe een leidinggevende (NB werkzaam bij een vakbond in Nederland) via mobben en pesten een werkneemster ontsloeg: het geheel werd onderstreept met een plaatje waar een vrouw met pistool stond dan denk: Dit is Nederland wij schrijven er gewoon over hoe we het doen.............
 
< vorige 1835 1836 1837 1838 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10