zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Ouderen hebben bedrijven heel wat te bieden

martha van der molen   |    |  3 februari 2008
Reactie: Hallo Peter, ik heb je reactie gelezen...
Het klopt met wat je zegt, dat je als 45 jarige, e.o ouder je ervaring aan het benutten bent. Verbaast ben ik over je gedachte....Verstandigen hebben dan de kinderen net naar de middelbare school.. Ik weet niet hoe oud je bent...Ik ben 48 en mijn zonen zijn 29 en 27...naar jou opvatting, zou ik niet verstandig zijn geweest!...Misschien ben ik al een stapje verder....Ik leer verschrikkelijk veel van mijn jongens..Weet ik was met 18 jaar moeder, niet verstandig...misschien...! Maar al snel volwassen, en heb mijn jongens alleen grootgebracht, gewerkt en gestudeerd...Nou las ik van de week een artikel, dat vrouwen 30% meer hersencapaciteit hebben, maar mannen zouden meer lef en risico`s als competentie hebben..(Sorry, zo wordt dat tegen woordig genoemd)...Nou heb ik het geluk dat ik beide goed heb ontwikkeld, het vrouwelijke en mannelijke aspect...Volgens mij een perfecte combinatie...Je zou zeggen daar zitten ze toch op te wachten in het bedrijfleven....Het fijne is dat ik de jongere werknemer heel goed begrijp...en mijn gedachte over manipuleren....Als je ieder in zijn waarde laat, en elkaar goed begrijpt...is er volgens mij geen betere formule om samen te werken..Openstaan voor elkaar...ideen, ervaringen..delen . Elkaar aanvullen..Anticiperen die meneren , niet wat te laat...

Vriendelijk groet,
Martha
 

Komt er een recessie aan?

rudi verboom   |    |  3 februari 2008
Reactie: Recessie is een product van afnemende inventiviteit, creativiteit en doorzettingsvermogen. Maar wat nodig is, is mensen aan te sporen om over de grenzen van het dagelijks denken te gaan. Maar dat gaat niet met exorbitante belastingstelsels in stand te houden. Daarmee draait men de nek van het ''desum'' van de maarschappij om.
Vier jaar geleden zei Balkenende, quote ''Na het zuur komt het zoet'' unquote. Toen was het zuur, nu is het zuur, en morgen wordt het nog zuurder.
 

Ouderen hebben bedrijven heel wat te bieden

Peter van der Vaart   |    |  3 februari 2008
Reactie: 45 jaar, en oudere ? Je bent dan normaliter gesproken net ervaring aan het benutten en nog wijsheid aan het verkrijgen. Verstandigen hebben dan de kinderen net naar de middelbare school en maken de leerprocessen dagelijks mee.
Binnen de bedrijfskolom hebben ouderen meer verantwoordelijkheid gekregen en treden vaak ongemerkt en soms ongewild op als coach.
Ik ben het oneens met Maurice die nog niet in de gaten heeft dat veel gevallen flexibiliteit in gedrag en gedachtengoed enerzijds al door ongemerkte coaching aan een organisatie heeft bijgedragen en anderzijds er een zekere starheid bestaat om met open ogen in de val te lopen die door minder ervaren personeel niet gezien wordt en daarmee een reactie als die van Maurice veroorzaakt.
Vervelend voor de jongere manager is wel dat er ten opzichte van de oudere een aantal manipulatieve vaardigheden geen zin meer heeft. Een wat oudere manager is nauwelijks meer te chanteren met carriereperspectief of met meer salaris, en dat is lastig !
Het tegenstrijdige in organisaties is vaak dat door gebrek aan ervaring niet gezien wordt op welke terreinen een meer ervaren manager nu juist extra bijdraagt aan het succes van een onderneming. Dat ziet Maurice wel goed !!


 

Negen lastige sollicitatievragen

EL Pastoor   |    |  2 februari 2008
Reactie: Dank voor je reactie!Dat is wel zo wat je zegt, maar ik zit nog steeds zonder baan!!Menig werkgever durft het niet aan omdat ik mij altijd bijzonder goed voorbereid m.b.t. het bedrijf.Ik weet vaak veel meer dan de gemiddelde PZ manager over het bedrijf.Dat wordt zeer gewaardeerd en ook ondergewaardeerd.(financiele situatie, geschiedenis, aantal werknemers,omzetcijfers,acties, aanbiedingen etc).Heel vaak wordt ik voor gesprek twee of drie uitgenodigd en dan afgewezen!probleem is ook dat ik nieuwsgierig ben en ook bereid te leren en natuurlijk kan ik alles op mijn vakgebied en in verschillende branches!!Nog tips voor mij??
 

Komt er een recessie aan?

J.Limbourg   |    |  2 februari 2008
Reactie: Laten we vooral met z,n allen denken dat er geen resessie komt,dan komt hij beslist niet!!
GRTN JH.
 

Managementmodellen werken niet (Artikel)

Gerben Zeeman   |    |  2 februari 2008
Reactie: Modellen werken als ze worden gebruikt door ervaren managers die in staat zijn het model aan te passen en te implementeren. Deze weten dat er twee belangrijke succesfactoren bestaan:

1) interne communicatie voor introductie, gebruik, resultaten en bijsturing.
2) mate waarin de modellen niet dominant opgelegd worden, maar zodanig ''gepromoot'' worden, zodat de medewerkers zelf de modellen disciplinair volgen en gebruiken.
 

Eén op de vijf directeuren heeft een mental coach

M. Bienert   |    |  2 februari 2008
Reactie: Ik werk als personal coach van leidinggevenden en ondernemers die het beste uit zich zelf willen halen.
Mijn ervaring komt overeen met de uitkomst van dit onderzoek. Een groot percentage van de leidinggevenden heeft behoefte aan een vertrouwenspersoon. Iemand met wie men in vertrouwen belangrijke zaken kan bespreken en overleggen, iemand die in staat is eerlijke feedback te geven, te confronteren indien nodig.Niets menselijks is een directeur vreemd!! Het feit dat een directeur belangrijke zaken durft te bespreken met een personal coach, het feit dat deze directeur zich dus kwetsbaar durft op te stellen met als doel zijn performance te verbeteren, getuigt mijn inziens van kracht i.p.v. slapte.
 

Negen lastige sollicitatievragen

At Ipenburg   |    |  1 februari 2008
Reactie: Geweldig! Een bedrijf dat op deze vragen niet wil antwoorden is het niet waard dat je je daarvoor inzet. Deze vragen zijn een erg goed selectie- middel.
 

Zeven tips voor de perfecte handdruk

Werner   |    |  1 februari 2008
Reactie: hoe erg is het metons gesteld, dat we -als volwassen mensen- ons met zulke dingen zouden moeten gaan bezighouden. Nog niet gesproken van de handdrukcultuurverschillen (1.000-frank woord). Toen het pissen plassen werd is het gezeik begonnen. Er wordt wat afgezeikt in de wereld.
 

Ouderen hebben bedrijven heel wat te bieden

Maurice Kimman   |    |  1 februari 2008
Reactie: Het nadeel van ouderen is dat ze wat minder
flexibel kunnen zijn in hun gedachtengoed en gedrag. Het voordeel is dat ze veel kennis, netwerk en ervaring hebben.
Een ideale aanvulling dus bij organisaties.
Bij ons zijn ze van harte welkom.
 

Sollicitant maakt zich vooral druk om eigen presentatie

sandra   |    |  1 februari 2008
Reactie: maar bedrijven zijn ook oneerlijk,hoevaak heb ik niet gehoord dat zij mij een opleiding zouden geven en toen ik daarom om vroeg gaven ze niet thuis,geen budget etc. Bedrijven kunnen net zo goed liegen als de gemiddelde sollicitant.

Verder zouden bedrijven wat makkelijker over iemand zijn ww of wao uitkering moeten stappen. Dan is gelieg niet nodig. Maar zolang bedrijven moeilijk doen over een ww uitkering of wao/wia zullen de meeste die hier mee te maken hebben gehad hierover liegen.
 

Sales blog: Mijn collega komt zo…

Ad de Beer   |    |  1 februari 2008
Reactie: Ik denk dat de leiding van Alkondor een presentatie over mijn P8 model heeft bijgewoond. Precies (op tijd) is een van de P's in het model.
Voor belangstellenden is een paper te downloaden van www.f-ektief.nl
Met Blincq optiek ben ik het eens, beter een onafhankelijk opticien, maar dat geldt ook voor alle andere diensten, een onafhankelijk adviseur is ook veel klantgerichter dan een pas afgestudeerde bolleboos die 6 kunstjes bij een groot adviesbureau heeft geleerd.

Overigens Jos, meer doen dan beloofd geeft de klant ook weer een verkeerd gevoel. Want de slimme klant weet wel degelijk dat hij ook voor de extra's betaald.
Mijn motto is, de klant krijgt wat hij vraagt, maar betaalt daar wel de prijs voor.
Wil een klant een offerte, doen we voor niks, wil hij hem op perkament met gouden letters, dan gaat het wat kosten.
Gratis bestaat niet, het wil zeggen ''bij de prijs inbegrepen''
En daar botsen marketing en klantgerichtheid steeds.
 

Komt er een recessie aan?

Andras   |    |  1 februari 2008
Reactie: Over 15 jaar is de olievoorraad uitgeput,ook komt er grote schaarste aan andere grondstoffen,dus het is een kwestie van tijd
 

Drie tips om een goed leider te blijven

Etienne   |    |  1 februari 2008
Reactie: Ja, daar zijn we het dan over eens. Ik voel me overigens erg gelukkig bij het lezen van het betreffende artikel. Iedereen schrijft over zaken als spiritueel leiderschap, toepassing van personeelsinstrumenten en godalmachtige ideeen. Ooit zei een baas tegen me: er zijn geen slechte militairen, alleen slechte leiders. En wat regels betreft: de wet is een interpretatie. Er zijn te veel regels. Je zou kunnen zeggen: regels om andere regels te weerleggen. En zoiets gaat me dan aan het hart. Dan moet ik het ook weten.
Gedurende mijn opleiding sociaal juridische dienstverlening mbo+ dacht ik nog steeds na over wat deze man mij enkele jaren voorheen gezegd had. Qua kennis en motivatie moet het theoretisch mogelijk zijn, alles op orde te krijgen. Een leider ben je, of ben je niet! Een leider moet regels breken. Regels zijn normen, grenzen. Als je wilt uitbreiden zul je grenzen moeten verleggen. Als je kracht uitoefent, is het normaal dat je kracht terug ontvangt. Wanneer men zijn eigen gebied kent, heeft men een sterkere basis. Ik ben van mening leidinggevende geworven dienen te worden uit personeel met ervaring over hetgeen hij dient te leiden. Richt de aandacht op mogelijkheden en bedoelingen. Wanneer men streeft naar innovatie, is beleid al achterhaald. Iemand die alleen stuurt in zijn eigen gebied, draait eigenlijk alleen maar rondjes. Voor de mechanica betekent dit hetzelfde als 0.
 
< vorige 1749 1750 1751 1752 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10