zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Verkopen = versieren

EP Hotchkin   |    |  11 februari 2008
Reactie: Mooi verhaal!

de link voor `De 7 doodzonden van het koude acquisitiegesprek' werkt alleen niet :-(
 

Wat te doen met medewerkers die zich nogal snel ziek melden?

Willem van Druten   |    |  11 februari 2008
Reactie: Ik ben het zoals vaak weer met iedereen eens.
Je hebt het individuele werknemers nivo van benaderen, onderzoeken wat de oorzaak is of wat er achter zit, vragen stellen, mogelijke maatregelen nemen als leidingevende. En je hebt het organisatie nivo. Wat vinden we als bedrijf ''normaal'' als het gaat om (ziekte)verzuim (gedrag)?. Een -slecht-voorbeeld; bedrijven die zeggen; 2 a 3 keer ziek zijn per jaar moet kunnen -op basis van statistieken. Onzin en gevaarlijk. Verzuim, ook ziekteverzuim, heeft een causaal verband met de interne normen een waarden van een organisatie. Inderdaad het werkethos, cultuur, mentaliteit en motivatie ed. Deze gedrag beinvloedende en -sturende zaken, dat wat normaal is en verwacht wordt, moeten bij eenieder bekend zijn. Ziek kunnen/mogen zijn is geen norm. Ziek zijn is geen recht, het is gewoon heel erg voor wn en wg, en dan ook nog eens met alle mogelijke en onprettige gevolgen vandien voor beide.
Dus; beleid (communiseren wat we ''normaal'' vinden en waar onze grenzen liggen, hoe we er mee omgaan), uitvoering(wie doet wat, wanneer en hoe, informeren en controleren, gevolgen van verzuim laten zien, follow-up van afspraken, middelen die we in kunnen zetten) en aanpak individuele medewerker (aanspreken, onderzoeken, afspraken maken....).
Het blijft dus een kwestie van het aangeven van wat je normaal vindt, dit communiseren, voorbeeldgedrag vertonen, aanspreken en actie nemen (en niet uit de weg gaan.)
Dit alles mag en moet zichtbaar zijn in de organisatie (collega's, afdeling, ed.).
Een ieder heeft het recht te weten en te zien hoe er omgegaan wordt met verzuim dat buiten de algemeen gestelde norm valt.
Zo bouw je mi. een organisatie waar dit uiteindelijk geen thema meer is.
 

Nederlander wil niet fulltime werken

anna   |    |  11 februari 2008
Reactie: Anja, hoe kom je erbij dan dat de werkdruk op de fulltimers neer zou moeten komen? Parttime of fulltime werken hoeft echt geen verschil in verantwoordelijkheid met zich mee te brengen, mits goed georganiseerd, er goede afspraken worden gemaakt en duidelijk is wanneer men er is en hoe men wanneer te bereiken is. Ik ben erg voor parttime werken, omdat het ervoor zorgt dat mensen meer tijd hebben om zich ook bezig te houden met de vragen in het leven waar het echt om gaat. Of om zich bezig te houden met werk dat misschien in geld minder oplevert, maar in veel andere aspecten heel erg veel. Mensen zijn niet gemaakt om non-stop te werken, werken, werken. Meer rust en vrije dagen zijn een stap in de richting van meer inzicht in zichzelf en in de wereld, en dat zal de (werk)sfeer en de maatschappij zeker weer ten goede komen!
 

Zuigt u uw werknemers leeg? Vijf waarschuwingssignalen

D Hulstein   |    |  11 februari 2008
Reactie: Jammer genoeg bestaand die mensen echt nog. Een recent verhaal is een bedrijf uit Rijswijk (HR), deze zijn de markt aan het kopen door bedrijven over te nemen. Zij beloven de huidige werknemers en managers veel voorspoed maar laten zich echter na een maandal steeds minder zien. Erg stom is dit wel ze zouden die werknemers eerst moeten motiveren zich danwel net zo in te zetten als eerst of een prikkel moeten geven zodat ze juist meer voor het bedrijf gaan doen.

Ik heb helaas zelf 3 jaar voor deze mensen gewerkt, ik heb 1 keer een sms van de (baas) gehad, ik had een offerte voor zijn specifieke product opdracht kunnen maken. Hij was hier al 2 jaar met diverse klanten om de tafel geweest en ik deed dit binnen 1 week voor hem.

Alleen jammer dat hij zich net zo heeft ingezet voor de klant als voor zijn personeel

Stom voorbeeld maar hij is ook deze klant kwijt, gewoon een L*LL*tje dus
 

Manager komt om in veranderingen

Gerrit Michels   |    |  11 februari 2008
Reactie: Beste lezers, Veranderingen zijn noodzakelijk, maar welke? Wat ik in de dagelijkse praktijk dan ook in overmaat constateer, is dat bedrijven met veranderingen/verbeteringen bezig ziin terwijl a) het einddoel hiervan niet helder is b) de middelen niet ter beschikking gesteld worden c) onvoldoende coaching/ondersteuning. Kun je succesvol en efficient veranderen/verbeteren? Ja! Maar hoe dan? Hoe sterk ben jezelf overtuigd van de te realiseren veranderingen? Maak een duidelijk plan van aanpak en doe het!! Schroom niet om deskundige externe ondersteuning hiervoor in te schakelen. Een kok is meestal geen schilder. Met vriendelijke groet, Gerrit Michels. www.germarmich.com
 

De juiste openingszin

A.J. Raaijmakers   |    |  11 februari 2008
Reactie: Leuk artikel.
Misschien is het al eerder gebeurd, ik heb niet een archief bijgehouden. Maar ik vind het interessanter om het over openingszinnen te hebben in gesprekken die plaatsvinden in arbeidsorganisaties.
 

Wat te doen met medewerkers die zich nogal snel ziek melden?

G Vdb   |    |  11 februari 2008
Reactie: Wat m'n eventueel hier kan doen is de werknemer binnen het bedrijf verplaatsen naar een lichtere post of hem/haar een 50%-50% aanbieden die de persoon in kwestie dan in overleg met dokters terug kan opbouwen tot een full-time.
 

Manager komt om in veranderingen

H Oosterhof   |    |  11 februari 2008
Reactie: 
TURBOVERANDERINGEN

Inderdaad, we leven in een tijd van turboveranderingen. Er tegenin gaan heeft geen enkele zin. Probeer er in mee te liften en er je voordeel mee te doen in de organisatie waarin je functioneerd.

Herman Oosterhof, FLEXBEMA.
 

Wat is een redelijke salariseis voor mijn nieuwe functie?

sanjay   |    |  11 februari 2008
Reactie: Juiste opmerking
 

Consultants zijn betere adviseurs dan academici

A.C. Bosch   |    |  11 februari 2008
Reactie: Ik ben het volledig eens met de opmerking van Dhr.H.OOsterhof.
Onnodig lang blijven bij een opdrachtgever geeft consultants een slecht image.
Als de opdracht naar tevredenheid uitgevoerd is moet je stoppen en geen extra tijd proberen te schrijven.
De kracht van een goede , effectief werkende consultant is dat hij voor korte, van te voren duidelijk afgesproken, tijd gevraagd wordt voor een concreet en duidelijk omschreven opdracht.
 

Ik zou liever parttime willen werken

A. Stuijt   |    |  11 februari 2008
Reactie: Sinds 1989 werk ik part-time. Op opdrachten. Want ik ben zelfstanig gevestigd adviseur. Soms was dat 60 uur per week, soms nul uren. Het is ons prima bevallen al die jaren!
 

Tien dingen die werkzoekenden verwachten van een recruitmentsite

Johan Hendrik   |    |  11 februari 2008
Reactie: Beste heer Pastoor,

Inderdaad, mijn excuses. Ik moet zeggen dat ik inhoud ook van groter belang acht dan vorm (en goed kunnen rekenen is ook fijn). Echter, wanneer men een wijze opmerking over een bepaald onderwerp tracht te maken ben ik van mening dat het op juiste wijze schrijven van terzake doende begrippen (als assessment) van belang is om een serieuze indruk te maken. Wat inhoud betreft, ik geloof dat video juist als geschikt instrument kan dienen bij de voorselectie van kandidaten. Uiteraard zal de geschiktheid van het instrument per context verschillen, maar het is nogal kort door de bocht om te stellen dat het geen toegevoegde waarde kan hebben bij bepaalde groepen zoals ouderen zonder daar een gefundeerde grondslag voor te geven. Verdergaande digitalisering van het werving en selectieproces biedt zowel rijkere informatie voor werkzoekende als werkbiedende. Hoe rijker de informatie, hoe beter en sneller de geschikte kandidaat gevonden kan worden!

Met vriendelijke groet,

Johan Hendrik
 

Tien dingen die werkzoekenden verwachten van een recruitmentsite

EL Pastoor   |    |  10 februari 2008
Reactie: U heeft helemaal gelijk, meneer Hendrik.
Soms maak je in het vuur van je gesprek of geschrijf een fout. Het is net als stotteren. Ik doe er altijd mijn best voor en zal er op letten in de toekomst.
Maar als ik dan op TV hoor dat half Nederland niet kan rekenen en spellen....dan begrijp ik niet waarom u zich zo aan mij stoort. Maakt u nooit geen fouten?
Met vriendelijke groet, El Pastoor
 

Liever Rita of Rutte?

B. Thomas   |    |  10 februari 2008
Reactie: Ja gezien, El Pastoor. Zou het niet El Pastor moeten zijn trouwens :-)? Met uw commentaren in deze discussie ben ik het eens, alhoewel niet door iederéén onderschreven of begrepen.
Wat Rita in DWDD betreft: ik schreef op 29-01 13:57 al ''haar streven lijkt er op gericht om 2 verkiezingen verder de eerste vrouwelijke minister-president van ons land te worden.'' Misschien denkt zij (omringd ja-knikkers) nu wle ''komende verkiezingen.'' Ook schreef ik ''Ik hoop maar dat Rita's streven niet voornamelijk is gericht op eigen macht en geld.'' Na DWDD kan dit wel worden gewijzigd in ''Het lijkt er sterk op dat Rita's streven voornamelijk is gericht op eigen macht en geld.'' Voor mensen die dáár op uit zijn gaan die twee dingen namelijk heel makkelijk samen.
 
< vorige 1741 1742 1743 1744 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10