zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Economische crisis zorgt voor nieuwe managementprioriteiten

Ad   |    |  9 september 2008
Reactie: Maar hoe dan ook, de consultancy firma's zien er weer brood in zo te zien (doe zelf ook mee, dus niet boos worden).
Helaas zie ik toch maar weer dat er teveel van uit de macht van het geld en te weinig vanuit de kracht van mensen wordt geredeneerd.
 

Wie krijgt de schuld?

Doortje   |    |  9 september 2008
Reactie: ikzelf zit in een soortgelijke situatie zoals beschreven, heb aangeboden alle ideen die zij operen om tot een oplossing te komen te accepteren en ermee akkoord te gaan, maar alles wat voorgesteld wordt, wordt ook weer van de tafel geveegd, het is mijn probleem, mijn verantwoordelijkheid. maar helaas houdt dit ook in dat ik minder zin in mn werk krijg en eigenlijk er helemaal niet meer naar toe wil en ik wil toch graag mijn medewerking geven om het probleem op te lossen.
 

Meditatie zou standaard in arbeidsvoorwaarden moeten

William   |    |  9 september 2008
Reactie: @ Ad de Beer..

Een slecht onderbouwde reactie die kant noch wal raakt..

Meditatie zorgt er juist voor dat er meer werk verzet wordt!
 

Economische crisis zorgt voor nieuwe managementprioriteiten

linden@interactconsult.com   |    |  9 september 2008
Reactie: In zekere zin ergert dit type artikelen mij mateloos.
Kennelijk is het aantrekkelijk om telkens weer doemscenario's te schetsen met koppen als Economische crisis, angst en schulden.

Van belang, doch niet vermeld, is dat het hier een survey betreft dat geheel is uitgevoerd in de UK, waar de situatie toch wel beduidend minder is dan die van de andere belangrijke West Europese economiëen.

Dus waarom niet dit soort artikelen naast ons neer leggen en de schouders eronder en anticiperen op de vele kansen die er altijd zijn, vandaag goed en morgen nog beter?

Er zijn genoeg kansen. Van belang is dat organisaties zo ingericht zijn dat ze kunnen worden benut. Vertalend naar onze eigen branche: hoeveel bekende adviesorganisaties kwamen in zwaar weer, terwijl anderen gestaag doorgroeiden?

In onze consultancypraktijk mogen wij dagelijks meewerken om hoog performante (middel)grote organisaties nog beter te maken. Hierbij is kostenbeheersing een zeer belangrijk gegeven. Echter veel belangrijker zijn een competente enthousiasmerende leiding met een duidelijke strategische koers en een totale organisatie die gedreven en competent genoeg is om middels deze strategie een dagelijks en jaarlijks gezond resultaat te realiseren.

Juist deze organisaties zijn altijd bewust bezig met anticiperen op de toekomst en staan stil bij daadwerkelijke waardecreatie in alles wat zij dagelijks ondernemen. Daarbij niet uit het oog verliezend dat het de mensen zijn die een organisatie pas echt onderscheidend maken.

Zulke organisaties koersen ook door economisch zwaar weer, maar weten door competent stuurmanschap veilig hun doel te bereiken.
 

Economische crisis zorgt voor nieuwe managementprioriteiten

R.V. Molenbroek   |    |  9 september 2008
Reactie: Dat de kredietcrisis op dit moment aan alle kanten merkbaar is ondervinden we aan den lijven. Heel veel bedrijven stellen het betalen van hun rekeningen nog maar even uit.
Geen krediet van de bank, dan maar van je toeleveranciers. En dan is de betalings mentaliteit toch al slecht bij de Nederlandse bedrijven.
Hoe groter het bedrijf des te slechter de betalingen.
Het heeft echter allemaal 1 nadeel. Het is een sneeuwbal effect wat doordreunt tot in alle lagen. Probleem is echter continu dat de kleinsten het iedere keer weer opnieuw voor de kiezen krijgen en de groten die meestal de oorzaak zijn buitenschot blijven.
Al die kleinere en middelgrote bedrijven hebben tesamen een vele grotere order portefeulle dan die paar grote bedrijven die Nederland rijk is. Als die niet meer kopen ligt onze economie gewoon stil.
 

Wie krijgt de schuld?

J.T.T. Smeets   |    |  9 september 2008
Reactie: Het gaat erom dat je als team opereert. En kritiek op iemands functioneren word in Nederland negatief ervaren, terwijl kritiek per definitie positief is bedoeld, namelijk om iemand beter te maken. Die omslag moeten we maken in ons denken in Nederland. Iemand die geen fouten maakt, doet niet veel.
 

Ben ik nu zo slim of…………

Sjef Smeets   |    |  9 september 2008
Reactie: Daar waar dit soort sprekers verschijnen, ga ik er niet meer naartoe. Ze zijn eenzijdig georienteerd en boeien allerminst.Ik wil wel luisteren naar boeiende sprekers met een boodschap en waar je iets van kunt opsteken. Dat ben ik zelden tegengekomen
 

HBO'ers krijgen teveel salaris

Reinier van Rest   |    |  9 september 2008
Reactie: Naar mijn idee, kan niemand oordelen over de mening of een slaris al dan niet te hoog is. Dit is een kwestie van onderhandelen en daar komt een bod uit. Dit bod wordt door de werknemer al dan niet geaccepteerd.De hoogte van het bod doet mijns inziens niet ter zake, als beide partijen het er over eens zijn.

Toetsingscriteria zijn hier niet aan de orde, dus kan men ook niet zeggen dat HBO'ers te veel verdienen.
 

Vrouw mag niet té slim zijn

ab   |    |  9 september 2008
Reactie: De oplossing is zelf de baas zijn in deze lijkt mij...of je slimheid ook echt slim gebruiken
 

Fiscale stimulans voor thuiswerkers

S Ter Aar   |    |  9 september 2008
Reactie: De meeste bedrijven willen dat helemaal niet. Want ze willen controle. Ook hebben wij in Nederland teveel een aanwezigheidsbeleid. Als je er niet bent en we kunnen je niet zien,dan werk je niet. Ook zijn teveel managers,die veel te bang zijn om hun baan te verliezen. Leidinggeven moet erbij horen.
 

Economische crisis zorgt voor nieuwe managementprioriteiten

Kees Dirks, Faros   |    |  9 september 2008
Reactie: Helaas lezen we weer dat het minder gaat in de economie, we gaan elkaar weer lekker napraten. Wat zien we dan, nu gaan we weer het uitgave patroon aanscherpen. Helemaal verkeerd!! Een uitgave patroon is een constante, dit is een proces wat constant bewaakt moet worden. Binnen de Farosgroep is inkoop/logistiek en facilitair een specialisme zowel in de Non Pofit als Profit organisatie. Hier worden de grootste uitgave gedaan bij elke organisatie. Wij zien de verschillen in attitude tussen beide groepen. Profit organisaties zijn veel meer bezig met het herbezien van de processen deze worden constant gemonitord. Faros heeft de laatste 2 jaar veel ervaring verkregen in de Non Profit, wij zijn werkzaam geweest bij een van de grotere zorginstelling van Nederland. Hier zie je dat in deze sector nog heel veel zaken verbeterd kunnen worden, vooral in de ondersteunende diensten, maar ook in het primaire proces. Nu de zorgverzekeraars en de overheid de hand op de subsidies houdt zie je dat ze zaken willen veranderen. Dit is te laat, je moet de processen altijd proberen te optimaliseren. Waarmee we niet willen zeggen dat je elke keer een verandering moet doorvoeren, nee rust is ook belangrijk. Maar je kunt wel zaken herkennen en laat de mensen die werkzaam zijn in het proces dit dan uitvoeren. De processen die wij in de zorg hebben aangepakt, zijn mede door de medewerkers zelf geoptimaliseerd. Veranderen doe je samen, onze aanpak heeft vruchten afgeworpen binnen de organisatie waar we voor zijn gevraagd. Wij zetten zaken in beweging.

Kees Dirks
 

Economische crisis zorgt voor nieuwe managementprioriteiten

Ad de Beer   |    |  9 september 2008
Reactie: Voorspellen is moeilijk, zeker als het over de toekomst gaat. Maar met een beetje nadenken zijn economisch mindere tijden redelijk voorspelbaar. Natuurlijk hebben we de 7 jaar cyclus, daar kan op worden geanticipeerd. De PvdA in het kabinet zorgt altijd voor lastenverzwaring. Door daar op te anticiperen kan een economisch mindere periode worden voorzien en kunnen tijdig maatregelen worden genomen.
Helaas zijn er te weinig bedrijven die anticiperen op de ontwikkelingen en die dus achteraf pas zien dat het slechter gaat. En dan raken met name de controllers en CFO's in paniek en wordt er te rigoreus gereorganiseerd.
Regeren is vooruitzien. Dat lukt niet alleen onze regering niet, ook veel managers leven van dag tot dag.
 

Wie krijgt de schuld?

R.J. Ommel   |    |  9 september 2008
Reactie: Als teamleider kom ik regelmatig in aanraking met dit soort situaties. En uiteraard heb ik het ook niet altijd bij het juiste eind of beoordeel ik zelf iets verkeerd.

Ik heb voor mijzelf geleerd dat het niet verstandig is om direct in de verdediging te schieten.
Immers, in de belevingswereld van de ander heeft hij of zij altijd gelijk.
Door niet in de verdediging te schieten heeft de ander die je ergens op aan spreekt het gevoel dat je luistert. Dit is de eerste stap om een oplossing te vinden, in plaats van een schuldige aan te wijzen.

Middels vallen en opstaan en met behulp van trainingen, zoals persoonlijke effectiviteit, conflicthantering en coaching lukt het mij steeds beter om om te gaan met kritiek en feedback. Het gaat hier niet meer om de schuldvraag, maar om de manier waarop iets onder de aandacht wordt gebracht en eventueel opgelost kan worden.

Eventueel, want misschien zag ik het wel verkeerd.

Resultaat?
Medewerkers spreken mij aan op dingen die ik niet goed doe.
Medewerkers voelen zich niet aangevallen als ik hen ergens op attendeer.
 

Meditatie zou standaard in arbeidsvoorwaarden moeten

Ad de Beer   |    |  9 september 2008
Reactie: Vergeten de bonden dat 1968 al 40 jaar geleden was?
Vergeten de bonden dat veel mensen dankzij een sigaretje minder last van stress hebben?
Straks zit iedereen in het rookhol en het meditatiehol en komt er niks meer van werken.
O nederland, let op uw saek!
 
< vorige 1551 1552 1553 1554 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10