zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Hoezo crisis?

willy   |    |  7 oktober 2008
Reactie: gaat u maar rustig slapen.
 

Hogere omzet en productiviteit met de juiste geuren en kleuren

H.J. Jansen   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Ik zou zo graag ''Het is bewezen dat mensen die computertaken verrichten 12 procent productiever en minder gespannen werken als er goed gekozen planten in de ruimte zijn. Een citrusgeur is bijvoorbeeld goed voor de productiviteit.'' onderbouwd of ondersteund zien door literatuurverwijzing. Nu moet ik het maar aannemen dat het zo is. Ik zou graag de onderzoeken, de onderzoeksopzet en the outcomes
lezen.

 

50-plusser wil niet benaderd worden als 70-plusser

creemers   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Ja Anneke, op persoonlijk vlak heb ik geen enkele last van mijn leeftijd.Niet op min werk en niet in mijn prive.
Mijn opmerking gaat over post aan 55+. En bovendien. Op macro niveau kom jij het ook tegen. Wordt maar eens werkloos. Verder willen mijn man en ik een appartement van 55+ huren, maar dat kan niet, want je mag geen kinderen hebben. Wij hebben nog een jonge meid van 15 thuis wonen. Ik bedoel maar. Ik ga prima met mijn leeftijd om (lichaam wordt ouder maar geest is jong).
 

Hoezo crisis?

Bart Blauw   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Believers zijn m.i. juist degenen die het ''levend'' houden, er zijn immers teveel bedrijven die denken dat hun inspanning toch niets oplevert. Je hebt de Believers hard nodig, zij kunnen het verschil maken en er voor zorgen dat ''het virus'' overslaat op anderen. Dat ze idd af en toe doorslaan vanwege hun idealisme vind ik minder erg dan de bedrijven die idd op hun borst slaan omdat zo goed bezig zijn. ik sluit me aan bij de gedachte dat de waarheid in het midden ligt.
 

Heeft u het ook zo gehad met uw team?

ALOM coaching & training   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Tja... maar wat nu als je toch verder wilt/moet met je team?
Soms moet je dan met het team in de spreekwoordelijke 'modder' gaan staan, niet bang zijn om 'vies' te worden. De mouwen op stropen en gaan werken! Het kan tijd gebrek zijn of een competentie gebrek, of gewoon geen zin in te doen wat nodig is. Dat laatste klinkt wellicht raar, maar we komen het tegen...
ALOM coaching & training wil voor u dat 'vervelende' klusje best klaren. Of te wel, We zijn niet vies van hard werken met een team om tot de essentie, oorzaak en (nog veel belangrijker) resultaat te komen om weer een prettige sfeer te krijgen en effectiviteit van het team. We vinden het zelfs leuk, vooral als we onze resultaten bekijken. Die hebben we reeds bij grote bedrijven (>1.000fte), maar ook bij het MKB.
Onze internetpagina (alom.biz) is momenteel onder constructie, je vindt er wel onze gegevens om contact op te nemen als je een klusje te klaren hebt!
 

Hoezo crisis?

Ad de Beer   |    |  6 oktober 2008
Reactie: @Bart Blauw

Hoewel het misschien zo lijkt heb ik niets tegen Duurzaam Ondernemen.
Waar ik wel wat tegen heb is het klakkeloos volgen van hypes, zonder echt invulling te geven aan het begrip waar het allemaal om gaat.
En dat speelt nu wel. Bedrijven pochen dat ze door een kleinere verpakking wasmiddel nu minder vrachtwagens kunnen laten rijden. Gewoon populisme, munt slaan uit kretologie.
''Believers'' zijn vaak de slechste ambasadeurs van dit soort initiatieven omdat ze door hun idealisme blind zijn voor de werkelijkheid.
Negativisme is ook niet goed, kritisch kijken naar bewegingen duidt, vindt ik, op realiteitszin.
De waarheid ligt, zoals altijd, in het midden.
 

50-plusser wil niet benaderd worden als 70-plusser

Anneke   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Even reageren op de vorige stukjes over 55+.
Ik ben 57 jaar en ik moet zeggen in mijn werkomgeving krijg ik daar weinig of geen opmerkingen over. Alleen als ik jarig ben zegt men wel eens. Jeetje ben je al zo oud. Het is maar net hoe je er zelf mee omgaat.
 

Zingeving voor managers

Niek Heining   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Beste Frank,

dank je voor dit artikel, het stemt tot nadenken. Je benadrukt naar mijn idee een te sterke scheiding tussen ratio en zingeving. Zingeving verbind je met spiritualiteit. Alle grote denkers hebben zich echter met de vraag bezig gehouden: waarom is het beter te zijn dan niet te zijn? Wat is de zin van het leven? We kunnen de antwoorden niet vinden in de gebruikelijke rationele manier van denken. In die zin is zingeving dus ongrijpbaar. Het komt er uiteindelijk op neer dat we voor ons zelf (op basis van religie of niet) ont-dekken wat de zin van ons bestaan is en hoe we aan ons bestaan zin kunnen geven. Dit geldt niet alleen voor managers, maar ook voor iedereen. Het geeft aan wat we uiteindelijk belangrijk vinden, ook in onze verhouding tot medemens en milieu en dus met ethiek. Ik ben het daarom oneens met G. Koekkoek dat we ons eerst dienen te richten op de Ethiek. Ethiek zonder zingeving is als een luchtballon zonder anker. Zingeving is ook meer dan tarrotkaarten enzovoorts. Het is reflecteren op het eigen bestaan, het eigen handelen en daar betekenis aan geven in relatie tot alles wat ons omgeeft. Als ons eigen leven zin heeft, dan heeft dat leven van de medemens en alles wat ons omgeeft ook zin en dat leidt er toe dat wij onze houding tot de ander en het ons omringende dienen te bepalen. Het spirituele ont-dekken is ont-dekken dat we niet alles in woorden kunnen onderbrengen. Antwoorden op de belangrijkste vragen laten zich niet in woorden vangen. Het komt dan aan op inzicht en wijsheid, een diepere laag van ons kennen. Er is geen scheiding tussen rationeel en spiritueel, maar er is een scheiding tussen wat we onder woorden kunnen brengen en waar we metaforen voor nodig hebben om het te zeggen. We gebruiken de metaforen om de verhoudingen tot ons zelf, medemens en wat ons omgeeft vast te leggen. Dit inzicht is ver-strekkend en beďnvloedt onze relaties en dus ook de relaties binnen ondernemingen. Het beďnvloedt onze manier van beslissingen nemen, omdat we ont-dekken dat het rationele toch minder rationeel is dan wij dachten.
 

Salesblog: Als klantgerichtheid heeft afgedaan, wat dan wel? (1)

Ger de Bruijn   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Geachte heren,
Mijn reactie die ik gegeven heb is bij een verkeerd artikel terechtgekomen. Mijn reactie hoort natuurlijk bij een ander artikel van Michel Hoetmer:''schrap het woord klantgericht uit uw vocabulaire''.


sorry voor deze onduidelijkheid,
met vriendelijke groet,
Ger J.F. de Bruijn
 

Hoezo crisis?

Bart Blauw   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Duurzaam ondernemen heeft m.i. weldegelijk toekomst. Kijk naar de gemeente Venlo, de eerst nederlandse ''cradle to cradle'' gemeente. Dit biedt voor iedere ondernemer kansen. Bedrijven als General Motors, Nike, BMW werken al volgens dit concept. Wat je nodig hebt zijn ''believers'' en geen negatievelingen die elk initatief de grond in boren..
 

Salesblog: Als klantgerichtheid heeft afgedaan, wat dan wel? (1)

Ger de Bruijn   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Geachte heren,
Ik schrijf bewust”geachte heren”omdat ik graag iedereen die gereageerd heeft hiermee wil aanspreken.
Iedereen wil graag zijn gelijk halen, de ander overtuigen , zelfs zijn eigen boek promoten . Dit zijn allemaal erfenisjes van de traditionele verkooptrainingen , technieken en tactieken die nog steeds hoogtij vieren in acquisitie- en verkooptrainingenland. Dit geneuzel schiet echter alle doelen voorbij.

De reactie van RRF (25-9-2008) geeft daarvan een goed beeld wanneer hij schrijft : “en dan gaan wij lekker bloggen over definitiekwesties”.
Terwijl iedereen zich druk schijnt te maken over klantgerichtheid, wat het nut is en vooral waarom dat niet werkt heb ik nog niemand iets zinnigs zien schrijven over klantgedrevenheid.

Klantgerichtheid komt altijd vanuit de leverancier. Klantgerichtheid moet je ook zo lezen als je het schrijft: gericht op de klant. Met andere woorden, richt je op de klant, schiet je pijlen af en probeer er zo veel mogelijk uit te slepen.
De huidige programma’s op televisie zoals: “red mijn vakantie”, “radar” en “kassa” varen wel bij deze mindset. Bedrijven leveren diensten en producten maar zodra de klant aanspraak maakt op de klantgerichte houding hebben deze bedrijven geen idee hoe ze het moeten oplossen. Je zou dus kunnen zeggen dat klantgerichtheid niet werkt.

Klantgedrevenheid komt altijd vanuit de klant. Weet wat er bij de klant leeft en speel hier op in. De verwachtingen over en weer zijn dan helder. Zoek uit wat de klant drijft en help hem daarbij.
De reden waarom klantgerichtheid niet werkt heeft dus niets te maken met Darwin.
De opmerking die daarop volgt: “Als je je oren te veel naar anderen laat hangen ben je op onze aardbol kansloos, een willoos slachtoffer. Je wordt van alle kanten gepakt” geeft aan dat in het acquisitie- en verkooptrainingenland nog steeds gaat om traditioneel verkoop-denken: hoe haal ik mijn gelijk?, hoe kan ik winnen?, hoe kan ik iemand overtuigen?
In plaats van hoe kan ik helpen?.

Op www.managementsite.nl (bij Ad en Michel bekend) staat een goed artikel van Hans Loo over de klantgedreven visie van Amazon, heel inspirerend!

Met vriendelijke groet,
Ger J.F. de Bruijn

 

Zingeving voor managers

G.A. de Valk   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Beste Frank,
een interessant artikel en een vraagstuk waar ik mij reeds jaren mee bezig houd. Ik word mij meer en meer bewust dat het juist om de combinatie gaat van zingeving en het bereiken van concrete doelen. Dus de spirituele manager is ook een rationale manager. Zo weinig mogelijk in grenzen denken en zo veel mogelijk in eenheid denken. Ik noem dit bewustzijnsmanagement. Je niet laten leiden, maar jezelf en je team bewust leiden naar de concrete en abstracte doelen. Bewust zijn van het doel en bewust zijn van het proces.

Guido
 

Zingeving voor managers

G Koekkoek   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Op zich juist om met zingevingsvragen bezig te zijn. Het lijkt me echter dat we in deze tijd maar eerst met Ethiek aan de gang moeten gaan. Gericht op de mensen waar leiding aan wordt gegeven en op de bedrijsbeslissingen. Je kunt dan bv beginnen wat daar over geschreven recent is geschreven (Tabaksblad) en al velen eeuwen geleden. Bv het in het Oude Testament van de Bijbel, in de geest van wat er staat geschreven in oa. Deuteronomium en de boeken daaromheen. Al verder lezend kun je mogelijk dan tot antwoorden komen op zingevingsvragen.
Dit alles zonder fanatiek alles letterlijk te nemen wat er staat geschreven, maar richting kun je daar wel vinden.
 

Breng prestatie en potentieel in kaart met HR BCG Matrix

Bram   |    |  6 oktober 2008
Reactie: Leuk om te lezen, ik denk wel dat het erg veel overeenkomsten heeft met het situationeel leiderschapsmodel van Blanchard, maar daarom niet minder nuttig.
 
< vorige 1525 1526 1527 1528 2479 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10