zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zingeving voor managers

Door: Frank van Marwijk
 
Managers stellen steeds vaker de zin van hun werk ter discussie. Ze vragen zich af waar het toe bijdraagt. Het werk wordt steeds minder vaak gezien als alleen een noodzakelijke bezigheid om in het levensonderhoud te voorzien. De manager wil er ook iets mee uitdragen en wil zich er goed bij voelen. Het werk moet betekenis hebben voor hemzelf en de mensen met wie hij werkt. Managers zijn steeds vaker op zoek naar spirituele vraagstukken in relatie tot hun werk. Maar zouden managers zich wel bezig moeten houden met zingeving? Zou een manager zich niet beter kunnen beperken tot concrete zaken in plaats van dit soort zweverig gemijmer?

Zingeving voor managers
U staat op en stapt gewoontegetrouw onder de douche. En meteen schiet er al van alles door u heen over wat u die dag gaat doen. U bedenkt wat er voor die dag allemaal op de agenda staat en vraagt zich af of u dat allemaal af gaat krijgen en hoe u dat aanpakt. En zo herhaalt zich dat elke dag. Op sommige van dit soort momenten kunt u zich plotseling bezig houden met zingeving. U vraagt zich op zo'n moment opeens af waarom u eigenlijk leeft voor uw agenda. U overpeinst wat het nut is van al die drukte en van de stress die dat oplevert. Het kan toch niet de bedoeling zijn van het leven om alleen maar te rennen van A naar B en dan doodmoe weer in bed te kruipen? We willen allemaal wel eens even rust en genieten van het leven. Maar ja, dat levert weer niets op aan de verbetering van de wereld . Is dat wel zo zinnig?
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
Administratieve, logistieke en sales banen meest populair onder werkzoekenden
Nederlanders verlaten online winkelwagen door te hoge verzendkosten
IT-beslissers zien Artificial Intelligence als silver bullet tegen cybersecurity-uitdagingen
meer top 10