zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Drie wapens tegen burnout

M.L. Goedegebuure   |    |  8 januari 2009
Reactie: Dit zijn zeker drie zinvolle aanbevelingen. Toch merk ik als psycholoog en personal coach van managers dat de gedreven, loyale, perfectionistische managers (de risicogroep voor burnout) met online adviezen niet geholpen zijn. Persoonlijke coaching waarin iemand wordt uitgedaagd om echt stil te staan bij zijn persoonlijke levensvisie, talenten en waarden is bijna altijd nodig en zinvol. Gedragspatronen van deze mensen zijn erg weerbarstig, en het vraagt van een coach veel wijsheid, mensenkennis en volharding om iemand om te vormen van een 'slaaf' naar een echte 'manager' van zijn eigen leven. Pas als je je eigen leven goed kunt managen, kun je ook een bedrijf goed managen ...
 

Gebruikt u?

Genieter   |    |  8 januari 2009
Reactie: Wat zijn er veel saaie mensen ....
 

'Vrouwen moeten economie redden'

Ton   |    |  8 januari 2009
Reactie: In mijn jarenlange praktijk als strategie en risicomanagement auditor ben ik zeker aanwijzingen tegen gekomen dat vrouwen en vrouwelijke eigenschappen een positieve bijdrage hebben aan strategische en risico management performance. Meer echter wordt de performance in (grotere) bedrijven bepaalt door het benutten van de inzichten van de werknemers. Nog teveel komt het voor dat enerzijds werknemers niet om hun mening wordt gevraagd anderzijds het managers ontbreekt aan de competentie om die informatie te begrijpen en in de juiste context te zien. Vrouwelijke managers zullen daar maar weinig aan veranderen. Maar wel het toepassen van een (meer vrouwelijke ) eigenschap van hoor en wederhoor. Daarmee sta ik dus dichter bij de invloed van de bedrijfscultuur en hoe de ''governance'' in een bedrijf is geregeld als doorslaggevend voor performance. Meer vrouwen zullen zeker de bedrijfscultuur en de governance veranderen maar niet uitsluitend in de goede richting!
 

'Vrouwen moeten economie redden'

Hillie Schotanus   |    |  8 januari 2009
Reactie: Volgens mij is het beter te spreken over vrouwelijke eigenschappen die meer in de topmanagers moeten doordringen. De weinige vrouwen die nu in de top zitten zijn daar veelal gekomen omdat ze nog meer dan mannen over mannenlijke eigenschappen beschikken. Het gaat er dus om dat er ''echte'' vrouwen aan de top komen en meer mannen met feminieme kwaliteiten.
 

Gebruikt u?

R M   |    |  8 januari 2009
Reactie: Waar staat roken?
 

Adviesbureaus laten kansen liggen bij online werving

Marco Hendrikse   |    |  8 januari 2009
Reactie: Bovengenoemde punten zijn inderdaad belangrijk voor recruitmentsites. Er zijn echter ook bedrijven die hierin doorschieten. Zich eerst met een blog en video op de site gaan bezighouden. Ze vergeten of verwaarlozen daarbij de basis.

Vacatures (met een creatieve, doch functionele invulling van de vacaturetekst), de mogelijkheid vacatures te sorteren, de mogelijkheid op vacatures te reageren, contactinformatie. Informatie over persoonlijke ontwikkeling, carrieremogelijkheden en arbeidsvoorwaarden. Deze elementen vormen de basis van een recruitmentsite en moeten dus allereerst in orde zijn. Daarna volgen bijvoorbeeld video en blogs. Voor het onderscheidend vermogen, persoonlijke touch en de vindbaarheid in de zoekmachines.
 

Crisis maakt glazen plafond nog dikker

Godelieve1412   |    |  8 januari 2009
Reactie: Mij is opgevallen dat de het glazenplafond maken vooral bij de vrouwen ligt. Met name bij jaloerse vrouwen. Vrouwen die hun eigen soortgenoten niet gunnen, dat zij hogerop komen.
 

Krantenlezer heeft geen idee wanneer personeelsadvertenties verschijnen

Erik   |    |  8 januari 2009
Reactie: Wat een onzin conclusie uit dit onderzoek.
Als ik niet geinteresseerd ben in vacatures kijk ik of weet ik ook niet waar ik de prsoneelsadvertenties kan vinden. Als ik wel geinteresseerd ben weet ik ze heus wel te vinden. Mij zeggen die percentages juist dat het uitstekend gesteld is met de kennis van krantenlezers.
 

Gebruikt u?

zen   |    |  8 januari 2009
Reactie: Sint Janskruid thee?
 

'Vrouwen moeten economie redden'

Ad de Beer   |    |  8 januari 2009
Reactie: Onzin?
Och, de waarheid ligt in het midden.
Dat vrouwen lang doen over een beslissing zie ik ieder week weer bij het bezoek aan de supermarkt, waar sommige vrouwen meer dan een kwartier nodig hebben om te besluiten of ze wel of niet een pak melk willen kopen. Het hele nauwe gangpad versperrend staan ze in diep gepeins verzonken het schap met zuivel te bewonderen gelijk een cultuurfanaticus een schilderij van een of andere onduidelijke kunstenaar, die door middel van een inspanning van 3 minuten met twee kleurpotloden enkele strepen op de achterkant van een rol behangpapier heeft gekrast.
Soms, en zeker in een crisis, is een snel besluit nodig en heeft het afwegen van de ene na de andere optie alleen maar als gevolg dat de crisis erger wordt.
En, hoewel niet ontkend kan worden dat bepaalde financiele instellingen onverantwoorde risico's hebben genomen en daar nu de tol voor betalen, zijn er, naast politici en ambtenaren geen grotere risicomijders te vinden dan bankiers.
Kortom, weer eens een artikel dat alleen maar bedoeld kan zijn om garen te spinnen uit de crisis die ons wordt wijsgemaakt.
 

Gladgeschoren mannen hebben meer succes

Jos A.M. van Gorkum   |    |  8 januari 2009
Reactie: Jongens, dit gaat de verkeerde kant op. Het was een beetje flauw van Spenk, maar met dit soort artikelen vraag je er ook om. Meer kan ik er niet van maken.



 

WAKE-UP CALL: 2 van 12 tips voor dips: zonder een stevige basis wankelt u ALTIJD

Jos A.M. van Gorkum   |    |  8 januari 2009
Reactie: Ondanks de wat ''directe'' woordkeuze, ben ik het wel eens met Guus. Dit artikel gaat eigenlijk helemaal nergens over.

Ik ben de afgelopen 2 weken een paar keer op deze site geweest (en heb ook wat reacties geplaatst), maar ik ben tot nu toe weinig onder de indruk van het gebodene. Ik vind het strelend voor mijn ego dat ik alles wat ik lees ook al zelf al een keer heb bedacht, maar ik had liever een paar eye-openers gehad. Of goede, stevige discussies.

Met alle respect voor mevrouw Kalijan of mijnheer van Marwijk zou ik toch willen aanraden om wat meer zwaargewichten in te huren, om daarmee het niveau wat op te krikken.

Veel succes met deze site.





 

WAKE-UP CALL: 2 van 12 tips voor dips: zonder een stevige basis wankelt u ALTIJD

Guus van der Werf   |    |  7 januari 2009
Reactie: Eigenlijk verspilling van tijd om te reageren op deze stompzinnige column.

Vage platituden en een interessante kop. Ik baal ervan dat ik de tijd nam te lezen.

Om even terug te reageren:

Als je nodig moet: Ga dan plassen.
Vergeet niet: De handen te wassen.

Geen idee hoe ik op de site ben gekomen, maar ik wordt steeds sterker voorstander van een sterren systeem voor zoek-acties op internet.

Geen toegevoegde waarde ster is nul. Zoals deze column.

 

Zeven oefeningen om uw hersenen te trainen

Filip   |    |  7 januari 2009
Reactie: Je doet 1 lamp uit en wacht een aantal minuten,
Je doet een tweede uit en stapt direkt binnen je zal de tweede lamp nog zien na gloeien aangezien een gloeilamp niet onmiddellijk uit gaat
 
< vorige 1448 1449 1450 1451 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10