Reactie: 'wij van WC eend hebben onderzocht of mensen met een schone WC succesvol zijn en wat blijkt....95% van de responden met een schoon toilet is succesvoller dan mensen met een vies toilet'
Reactie: Ik begrijp uit de reacties dat toch een ieder hier wat van aantrekt. Het is goed te weten dat het merendeel van de lezers reeds lange tijd op de hoogte is van de e-mail etiquette. Echter, het blijkt toch dat er mensen zijn die nog niet op de hoogte zijn van dit soort ''Golden Rules''. Laten we dan blij zijn dat dit alsnog openbaar op deze site wordt gemaakt, zodat een ieder zich hiervan op de hoogte mag stellen.
Hopende op uw begrip voor de nieuwelingen in ons vak.
JP
Zoek niet uw zelf, zoek de waarheid!
Reactie: Allereerst: Voor een ieder de beste wensen voor 2009, met of zonder crisis.
Ik kan er kort en bondig over zijn, Ik heb geen Baas boven mij, ik ben zelfstandig ondernemer.
Wat de Vakantie betreft: Ik doe dus precies het zelfde,(op de eerste dag op de zaak).
Geboekt: Eerste week Februari, 10 dagen Duitsland,(werkvakantie ?,)
Anders gezegd: Ik vind dat het moet kunnen.
Succesvolle verkopers zijn inderdaad, sterk optimistisch ingesteld. Ik denk dat je met Rikkert Walbeek een raspaardje bij naam noemt, die puurheid als kwaliteit draagt.
Reactie: Geen echt nieuwe tips, denk positief.
Ratelband dus, hoewel, als je ziet wat een puinhoop deze clown van zijn leven heeft weten te maken........
Het artikel doet me wel een beetje denken aan die brainwash sessies die door MLM organisaties als Herbalife, Amway en WIN worden gegeven. Denk positief en je verkoopt meer! En als U nu meteen 500 euro schokt dan mag U ook meedoen.
Marketeers en verkopers zijn wat dat betreft een beetje de tegenhangers van de economen. Geboren optimisten dus.
Mijn tip. Inderdaad positief blijven denken, niet gaan slapen voordat er iets positiefs is gebeurd. Bedenk dat het om een kredietcrisis gaat, er worden geen kredieten verstrekt, waardoor mensen en bedrijven grote investeringen moeten uitstellen. Als de kredietstroom weer op gang komt, dan trekt de economie meteen weer aan. Politici die trots zijn dat ze banken hebben genationaliseerd moeten er nu voor zorgen dat die banken weer gaan doen waar ze voor bestaan, geld laten rollen. Pas dan ben je een echte crisismanager Wouter!
Reactie: De vraag is meer waarom mensen pas op hun werk gaan zoeken en niet thuis. Omdat bijna iedereen in ons land Internet heeft is dat toch wel vreemd.
Het lijkt er in ieder geval op dat de werkdruk de eerste dag na de vakantie niet echt hoog was.
Reactie: Het bevreemd mij dat hier een aantal reacties staan waarin autisme en psychopathie in een zin genoemd worden. Deze twee zaken zijn niet te verwarren lijkt mij?
Bij autisme bv is er geen sprake van kwade opzeten bij psychopathie wel.( is maar een van de verschillen)
Ook wordt narcisme gescheiden van psychopathie. Beide zijn stoornissen van hetzelfde spectrum waarbij narsisme laag staat en psychopathie hoog. Iedere psychopaat is daarbij ook narsist terwijl niet iedere narsist ook psychopatisch is.
Ook is een psychopaat niet gestoord in de communicatie. Sterker nog het zijn juist, zoals Dr. hare dit duidelijk omschrijft in de checklist; Gladde praters en grote charmeurs.
dr. Hare is wereldwijd De autoriteit op het gebied van psychopathie. Hij heeft de PCL-R samengeteld. Deze checklist wordt wereldwijd gebruikt bij diagnostisering. Aan te bevelen , ook waar het erom gaat hoe met psychopaten om te gaan is zijn boek ( niet meer in Nederlands verkrijgbaar) ; 'Without concience'.
Reactie: Kletskoek! Statistiek van de kouwe grond noem ik dit. Wat is dit voor een onderzoek? Alleen respondenten die een werving & selectie website bezoeken zeker!
Reactie: In de vraag zie ik reeds een vreemde verdeling van verantwoordelijkheden: de vraagsteller is kwaliteits- en veiligheidsverantwoordelijke, maar deze verantwoordelijkheden horen mijns inziens juist bij het management te liggen. Het management bepaalt de kwaliteitsdoelen en communiceert deze naar alle lagen binnen de organisatie (o.a. via de procedures). Het management bepaalt of deze doelen worden gehaald via prestatie-indicatoren die aangeven of het proces/kwaliteitssysteem al dan niet functioneert. Worden de doelen niet gehaald, dan neemt het management de noodzakelijke verbetermaatregelen. Dit is de continue verbetercyclus, zoals ISO deze hanteert.
Een audit is een prima instrument om een onafhankelijk oordeel te geven over de effectiviteit het kwaliteitssysteem. De vraagsteller is dus verantwoordelijk voor een deel van de kwaliteitsborging. Blijf bewaken dat je als auditor onafhankelijk blijft van het proces. Als je gaat aangeven hoe het proces moet worden veranderd, ben je niet onafhankelijk meer. Je waarneming moet aangeven waar verbeterd moet worden en waarom het noodzakelijk is voor het realiseren van de beoogde doelen (productieresultaten). Het is de verantwoordelijkheid van het management om te bepalen hoe verbeterd gaat worden. Zoals gezegd het management is en blijft verantwoordelijk voor de kwaliteit en veiligheid.