zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Duizenden opleidingen op Managersonline.nl

Pontier&vanMoorst   |    |  24 februari 2009
Reactie: Inderdaad een nuttige website. Ook als je als trainingsbureau geen pakketten aanbied, maar een maatwerk coaching of training, nemen ze je vermelding wel op. Ook is het een handige tool om feedback van je training/coaching te ontvangen: http://www.eduhub.nl/pontiervanmoorst
 

Tien risicoprofielen voor een burn-out

christabel Lambot   |    |  24 februari 2009
Reactie: Beste LV.

Hartelijke dank voor je leuke reactie.
Ik wens je veel succes en hoop nu natuurlijk dat je zelfstandige wordt ha!ha!.

Groetjes
Christabel.
 

Wat kan ik doen aan het boerse gedrag van een medewerker?

Marjolein I.M.   |    |  24 februari 2009
Reactie: Jeroen, ik ben het niet met je eens. Mijn uitgangspunt is niet dat een werknemer wel/niet moet verdwijnen, maar dat het gedrag ophoudt.
Lukt dat niet, dan kun je wel besluiten dat je het niet belangrijk genoeg vindt, maar heb je dan ook meegewogen dat als je niks doet JIJ niet voldoende functioneert, in ieder geval in de ogen van je andere medewerkers? Het signaal dat uitgaat van ''niets doen'' is minstens even krachtig als het tegenovergestelde signaal bij ''aanpakken''. Die signalen worden door je medewerkers luid en duidelijk ontvangen en zij zullen zich daarnaar gedragen.
Bovendien zal een gedeelte van deze mensen zich door jou tekort gedaan voelen omdat jij hun belangen onvoldoende behartigt. Want reken maar dat er mensen last hebben van het gedrag van die kerel.
Voor mij omvat goed functioneren niet alleen ''je werk goed doen''. Als manager mag je bepalen wat je verwacht van je mensen. Maak daar dan ook in alle redelijkheid gebruik van en meet mensen aan jouw eisen af. Daar is niets mis mee, dat is duidelijkheid.
 

Salesblog: Verspillen uw verkopers ook 60% van hun tijd?

Ad de Beer   |    |  24 februari 2009
Reactie: De beste verkopers zijn tevreden klanten, die zorgen ervoor dat andere klanten met hun probleem naar een leverancier gaan.
Nieuwe diensten en producten? Dat is de taak van marketing. Jammer dat ook de marketeers nog vaak geloven dat klanten dom en naief zijn en daarom diensten en producten leugenachtig op de markt brengen. Wie trapt er nu nog steeds in de commercial van die tapijtenboer dat het net dit weekend extra korting is?
We zijn toch niet gek? Daarom gaan we ook nier naar de mediamarkt toch?
Het meest betrouwbare advies komt nog steeds van een tevreden klant. Denk je echt dat mensen verkopers vertrouwen? ik denk dat ze na politici een goede tweede zijn in het vertrouwen van klanten.
Als bedrijven leren klantgericht te werken, dan hoeven de verkopers alleen nog maar de deal te sluiten en hoeven ze geen dure uren te verspillen een nutteloze bezoekjes.
ik ben inderdaad kritisch, de kritiek die de markt ook heeft op verkopers, verkoop. De kritiek die je zelf ook in je blog schrijft.
Kritiek is een geschenk waar je wel zelf iets mee moet doen.
 

Tien risicoprofielen voor een burn-out

L.V.   |    |  24 februari 2009
Reactie: Hallo Christabel,

Erg bedankt voor je reactie. Ik kan er zeker en vast wel wat mee !
Wat betreft dat zelfstandig worden, grappig ... daar ben ik inderdaad ook mee bezig. Als dat er alsnog uitkomt, nodig ik jou uit om in mijn bed and breakfast te verblijven ( op kosten van de zaak ! )

Groetjes en bedankt.
 

Salesblog: Verspillen uw verkopers ook 60% van hun tijd?

Michel   |    |  24 februari 2009
Reactie: Beste Ad,

Tatatata... daar gaan we weer. Fijn dat je zo betrokken bent bij mijn schrijfsels en steeds weer een kritische invalshoek weet te vinden. Petje af voor je!

Je schrijft:

''Maar eigenlijk ligt het probleem bij het bedrijf zelf, een goed product, een goede dienst, verkoopt zichzelf.''

Kun je de lezers eventjes uitleggen hoe dat dan werkt? Wat is een goed product? Hoe herkennen klanten uit zichzelf een goed product? Hoe wordt de klant erop geattendeerd? Wie neemt het initiatief? Wie geeft advies?
 

Vier redenen waarom goede managers slechte beslissingen nemen

P.J.   |    |  24 februari 2009
Reactie: Het gaat hier duidelijk over Bad Clusters:

Bad Clusters zijn voor het verstand onbereikbare herinneringen ontstaan door een buitengewone pijn-, angst- en/of paniekervaring.
Daardoor lijken Bad Clusters niet te bestaan terwijl ‘onbewust’ beslissingen en gedrag daarop juist wel zijn gebaseerd!
Bad Clusters veroorzaken onbewust ‘foute beslissingen’ en onbewust ‘fout gedrag’ waardoor mogelijk persoonlijke of zakelijke doelstellingen niet worden gehaald.
Met behulp van de Bad Cluster Eliminatie Mental Wellness methode, worden Bad Clusters geëlimineerd wat inhoudt dat men zich door het doen van één op één gesprekssessies volledig bewust wordt van eigen Bad Cluster herinneringen.
Het elimineren van Bad Clusters heeft onder meer een geweldige positieve uitwerking heeft op iemands persoonlijke ontwikkeling.
De meest efficiënte manier om Bad Clusters te elimineren is de BMW methode.
Indien u meer aan de weet wenst te komen over deze methode kunt u geheel vrijblijvend onze brochure ‘BCE Mental Wellness’ downloaden op de site: www.trainwave.nl
Pieter Veenhuizen
 

Salesblog: Wij moeten meer naamsbekendheid hebben!

Michel   |    |  24 februari 2009
Reactie: Beste Jim,

Eventjes een misverstand uit de wereld helpen: ik heb geen pleidooi gehouden voor reclame maken. In tegendeel zou ik zeggen.

En dan nog iets: serieuze acquisitie is niet eventjes twee uur aan de telefoon zitten en nummertjes intoetsen. Daar komt heel wat meer bij kijken. Het is sowieso al de vraag of je 25 telefoontjes in twee uur redt.

Acquisitie is telkens weer een afweging tussen kosten en baten. Daar moet je de gehanteerde methoden op afrekenen.
 

Vier redenen waarom goede managers slechte beslissingen nemen

Jade Appels   |    |  24 februari 2009
Reactie: Zou de kop niet moeten zijn:
'Vier oorzaken voor het bestaan van slechte managers'?
 

Manipuleren met schouderklopjes

C.N.   |    |  24 februari 2009
Reactie: Wij zijn van mening dat complimenten onontbeerlijk zijn in ons bedrijf. Zelfs een passief compliment als delegeren (een stapje opzij doen en zeggen dat ''kun jij veel beter'') wordt als positief en oprecht ervaren.

We hebben dat zelfs uitgewerkt in de GUNG Ho methodiek zoals die door Kenneth Blanchard en Sheldon Bowles is uitgewerkt in het gelijknamige boekje.

De laatste stap in het boek, dat gaat over een overtuigende manier om medewerkers te inspireren, ''de gave van de gans'', staat geheel in het teken van elkaar complimenten geven. Een prima manier om medewerkers te motiveren. Sluit helemaal aan bij het artikel van de auteur over complimenteren en veranderen.

Succes,
Carlo Muller
 

Vier redenen waarom goede managers slechte beslissingen nemen

Edwin   |    |  24 februari 2009
Reactie: Interessant artikel. Ik heb de indruk dat er kenmerken van een systeem ter discussie gesteld worden. Dat lijkt me een goede zaak. Ik heb ook de indruk dat de oplossingen vervolgens binnen hetzelfde systeem worden gezocht. Dat lijkt me minder handig.

Besluiten nemen in complexe omgeving vraagt dialoog met een grote diversiteit aan mensen. Om de invloed en input vanuit die diversiteit goed door te laten klinken, hebben we een ander besluitvormingsmodel nodig. Paradigma´s zijn hardnekking. Daarom werkt autocratie niet in een complexe omgeving.

Het alternatief? democratie. We voeren oorlogen om het over de wereld te spreiden; in onze organisaties durven we het niet in te voeren. De angst voor stroperige besluitvorming houdt velen tegen. En ja, democratische besluitvorming duurt wat langer. Maar om met Balkenende van de Breman groep te spreken: ''dat win je dubbel en dwars terug bij de uitvoering!''

Edwin de Bree
Ondernemerschap NU!
 

Salesblog: Verspillen uw verkopers ook 60% van hun tijd?

Ad de Beer   |    |  24 februari 2009
Reactie: Het probleem met verkopers is dat klanten zijn veranderd, maar verkopers nog steeds methoden gebruiken die al decennia lang worden gebruikt.
Het tweede probleem is dat bedrijven verkeerde doelstellingen opleggen, daardoor gaat de verkoper (en niet alleen verkopers) voor kwantiteit niet voor kwaliteit.
Maar eigenlijk ligt het probleem bij het bedrijf zelf, een goed product, een goede dienst, verkoopt zichzelf. Een bedrijf dat verkopers in dienst heeft moet zich eens gaan beraden over het product of de dienst die ze aan de markt aanbieden. Sluit het product op de dienst aan bij de behoefte van de klant, dan neemt de klant contact op en dat maakt de verkoop aanmerkelijke makkelijker.
 

In zeven stappen naar een effectief sollicitatiegesprek

Pieter Billen   |    |  24 februari 2009
Reactie: Opmerking met betrekking tot punt 3: Laat altijd eerst de kandidaat aan het woord. Bespreek de ervaringen maar ook wat hij of zij zoekt (verantwoordelijkheden, soort organisatie, organisatiecultuur, doorgroeimogelijkheden, enz.). Indien de rekruter eerst te veel informatie over de functie en organisatie geeft, kan de sollicitant je naar de mond praten.
 

In zeven stappen naar een effectief sollicitatiegesprek

Ad de Beer   |    |  24 februari 2009
Reactie: Door al voor het gesprek een assessment te doen is veel meer informatie aanwezig om gericht te intervieuwen. Tot op heden is werving en selectie niets meer dan het schuiven met CV's, die over het algemeen, laten we het zwak uitdrukken, iets mooier zijn dan de waarheid.
Door middel van de aga-folio levert de kandidaat ook een persoonlijkheidsprofiel aan, wat de kans op een goede fit aanmerkelijk verhoogt, gevalideerde testen liegen namelijk minder dan opgeleukte CV's.
Daarnaast is competentiegericht interviewen een techniek die door de buitenkant heenprikt en de echte persoon achter het CV aanmerkelijk beter zichtbaar maakt.
 
< vorige 1404 1405 1406 1407 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10