Reactie: Begin bij het begin, zorg voor een net en up to date profiel. Zorg voor nette titels en omschrijvingen. Voeg een samenvatting en specialisaties toe. Upload een nette portret foto. Deze basis geeft je LinkedIn profiel zoveel meer waarde, maar lijkt al snel vergeten te worden of niet begrepen.
Reactie: @Brigitte
Fijn dat er mensen zijn zo als jij Brigitte: op jouw voorhoofd staat 'ik kan geen nee' zeggen. Je collega's weten dat en hebben het briefje van Phil op hun bureau geplakt met de toevoeging: 'bij minimaal éénmaal ''nee'' aan Brigitte delegeren'...
De zorg, het onderwijs, de overheidsdienstensector: alle medewerkers worden aangenomen op jouw profiel van Dienstbaar, Sociaal invoelend en Solidair. En branden af vóór ze 45 zijn.
Dit lijkt een azijn-reactie, maar ik heb net even teveel van je collega's aan me voorbij zien trekken...
Lees het artikel nog eens en slaap er eens een nachtje over.
Met enthousiaste groet,
John Vrakking | daVinci - Orde op Zaken
Reactie: De aangehaalde producten worden vermeld alsof ze een 'must have' zijn voor ieder bedrijf. Dit klopt niet. Welke werkgever heeft trouwens zin om eigen tijd of mankracht vrij te maken voor het opvolgen van de verkregen data, beelden, GPS coördinaten?
Als zaakvoerder van Spy3K - leverancier van discrete en flexibele bewakingssystemen kan ik u gerust stellen dat deze apparatuur in 95% van de gevallen wordt ingezet wanneer men reeds zo goed als zeker is dat fraude (in de meeste brede vorm) wordt gepleegd maar dat men zwart op wit bewijzen wenst. Waar rook is, is vuur en als er sterke vermoedens zijn, heb je als zaakvoerder het recht om te weten hoeveel verliezen je maakt door interne fraude en door wie dit gebeurt.
Laat mij u nog verder gerust stellen dat in de minder ernstige gevallen de werknemer enkel op het matje wordt geroepen, de feiten worden meegedeeld en dat deze een tweede kans ontvangt. Want zoals iedereen weet is het een kostelijke zaak om nieuw personeel aan te werven en op te leiden.
Ik plaatste onlangs een aanvullend artikel op de bedrijfsblog (SpyBlog). Het bespreekt de nederlandse wetgeving omtrent het gebruik van verborgen camera's.
Reactie: Ha, ha, wat een grap. 1 april is al voorbij!
Alternatieve titels zijn:
Zeven manieren om werknemers weg te jagen.
Zeven manieren om creatief talent de das om te doen.
Zeven manieren om uw werknemers te automatiseren.
Reactie: In puberaal(?) Nederland heeft dat natuurlijk alleen maar een averechts effect. De hakken gaan in het zand en het wordt het gesprek van de dag.
Volgens mij is de beste manier om kenniswerkers hard te laten werken om puur op output te sturen. Zorg ervoor dat de regels niet al te hard zijn, verbind kwaliteit aan geld en kwantiteit aan tijd: Lever je goede kwaliteit, dan levert dat een bonus of extra salarisverhoging op. Lever je kwantiteit: als je werk af is mag je naar huis; ook als dat eens een uurtje eerder is.
Deze aanpak levert enorm veel voordelen: Mensen die het gevoel hebben (enige) controle te hebben zijn minder gevoelig voor stress, en hebben meer plezier in hun werk. Mensen die blij zijn en zich betrokken voelen bij het werk hebben ook meer verantwoordelijkheidsgevoel, en zijn meer geneigd om kwaliteit te leveren.
Er zijn twee dingen die je moet controleren: Output en Sfeer. Als één van die twee niet in orde is moet er in worden gegrepen, en anders kun je de afdeling gewoon zijn gang laten gaan.
(ik heb geen onderzoek om bovenstaande uitspraken te staven, maar ik heb mijn ogen altijd wel open gehouden)
Reactie: Mee eens en mee oneens.
In de zakelijke markt geldt ''je verkoopt de vent en niet de tent'' het is een kwestie van persoonlijke ''klik''. Daar zit wel degelijk een beetje onderbuik bij.
Maar de klant zoekt ook naar de professionaliteit die past bij zijn perceptie van professionaliteit. Bewust of onbewust laat hij zijn problemen terloops zien en door juist door te vragen op zijn problemen (en dat wijkt vaak ver af van het doel van de afspraak) kun je je werkelijke professionaliteit laten blijken.
Dat is bijna 100% ratio aan beide kanten van de tafel.
Overigens getuigt het briefje van je prospect van de professionaliteit van hun bureau, ze hebben je tenminste de illusie gegeven dat je een goed aanbod hebt gedaan en je daarmee in je waarde gelaten als verkoper. Wat ze voor, tijdens en na het schrijven van het briefje over je hebben gezegd zal voor eeuwig een geheim blijven
Reactie: Betreffende punt 3, worden hier soms ook de persoonlijke inlogcode's voor bv.prive bankrekeningen mee opgeslagen? Lijkt mij dat je dan als werkgever heeeeeeeeeeel ver gaat! Maar tegenwoordig schijnt alles geoorloofd te zijn.
Weer haarscherp geanalyseerd natuurlijk. Misschien moet ik de volgende keer het sarcasme nog wat verder uitbouwen? Het was meer als sneer bedoeld massaal te gaan stemmen op Geert en Rita aan de andere kant blijft het natuurlijk ook dat het volk krijgt wat het verkiest.
Tja wat die banken betreft heb ik die daad al gesteld en ben al overgestapt naar een betrouwbaarder bank, voor zover als dat je daarvan kunt spreken.
In elk geval ken je mijn standpunten betreffende politici en daar wind ik dan ook verder geen doekjes om. Zo ik heb mijn gal van de dag alweer gespuwd en ga nu eens even lekker van het zonnetje genieten.
De Bollenstreek begint al aardig te kleuren Ad. Tijd voor een wijntje bij mij op het terras of trekken we meteen een fles bubbels open?
Reactie: De discussie gaat in werkelijkheid over de betaalbaarheid van de AOW. Als jongeren bij het begin van hun loopbaan een volledig pensioen opbouwen in plaats van 70% dan zijn we over 40 jaar uit de problemen. Jammer dat onze politici daar niet eerder opgekomen zijn.
Vooruit schuiven gaat beter dan vooruit denken bij deze beroepsgroep.
Reactie: Bij een goed slecht-nieuwsgesprek gaat het er om dat je ruimte hebt voor de emoties van de ander. Deze gaat wellicht de ''waarom''vraag stellen vanuit teleurstelling en niet omdat hij/zij de waarom wil weten(de argumenten komen toch niet echt binnen. Alle argumenten zou ik dan ook niet adviseren. De ontvanger is na het krijgen van het slechte nieuws hooguit in staat om 2 argumenten tot zich te nemen. Ook is het zo dat als je meer argumenten geeft de ontvangen meer ruimte gaat ervaren om het slechte nieuws te weerleggen/ ontkrachten.