zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Tien (bijna) gratis manieren om de betrokkenheid te vergroten

Jeanne Misteli   |    |  12 mei 2009
Reactie: Heb net het boekje GUng Ho gelezen. Zeer de moeite waard. Daarin staat ook heel duidelijk dat weinig betrekken ten koste gaat van inzet en betrokkenheid.
 

Kleine teams zorgen voor meer resultaat bij complexe ICT-projecten

Peter   |    |  12 mei 2009
Reactie: Het artikel staat hier in samengevatte vorm, vergeet dat niet. Eerste punt is inderdaad inkopper en sluit aan op de agile manier van denken. Het geven van een totaalplaatje door 4 van deze punten te benoemen vind ik wel sterk. Dit gaat verder dan Brook's verhaal. Vooral de laatste is geen inkopper!
 

Tien (bijna) gratis manieren om de betrokkenheid te vergroten

Twan Jonkers   |    |  12 mei 2009
Reactie: Helemaal eens met Riannne.
Zeker in de huidige situatie is het de kunst om als bedrijf te laten zien dat goed personeel goud waard is, natuurlijk komen nu ook de rotte appels naar boven, ook zij zullen niet ongemerkt blijven en zullen vanzelf door de mand vallen.
Betrokkenheid vergroten biedt volop mogelijkheden om mensen te laten ontwikkelen, waardoor ze nog productiever zullen worden en meer verantwoordelijkheid gaan nemen.
Idereen heeft talent, alleen is nog niet iedereen er zich bewust van of krijgt niet de ruimte om zijn talent te tonen.
 

Bonussen bij banken niet aan maximum gebonden

info@vandewouw.nl   |    |  12 mei 2009
Reactie: ......
m.a.w.: ''men'' heeft kennelijk nog steeds niet door (lees: wíl gewoon niet weten) wat er aan de hand is en wat er nóg staat te gebeuren.
Maar goed, wie dan leeft, wie dan zorgt, toch?!?! Dus.... weer lekker bellen blazen tot de volgende, onvermijdelijke, knal.
 

Tien (bijna) gratis manieren om de betrokkenheid te vergroten

Rianne Maas   |    |  12 mei 2009
Reactie: Natuurlijk kunnen de tien gegeven tips allemaal toegepast worden.
Kern van betrokkenheid voor mij is: echte interesse in mensen in elkaar en investeren in samenwerking. Dat te genereren zorgt ervoor dat een appel gedaan wordt op de intrisieke motivatie voor de taak waar mensen in de organisatie(s) voor staan.

Rianne Maas
E&B, Evenwichtig & Betrokken, training en coaching op maat.
Coach/Teamcoach
NOBCO Registercoach
www.evenwichtigenbetrokken.nl
T.06-48 84 94 36
 

Vijftien slimme vragen voor veranderaars

Nicole   |    |  11 mei 2009
Reactie: Veel goede opmerkingen van duidelijk ervaren mensen. Het daadwerkelijk realiseren van een verandertraject blijkt complex te zijn!

Wat ik nog mis is het feit dat tijdens verandertrajecten allerlei emoties en irrationele processen een rol spelen. Wantrouwen, onzekerheid bij mensen, eigen belang veilig stellen, rumoer in de wandelgangen en achter de deuren,‘ja zeggen maar nee doen’, sceptisch. Emoties die enorm in de weg kunnen zitten. De vraag luidt nu: Wat kun je daar mee doen als manager?

Wil je als manager vat krijgen op een verandertraject dan zult je vat moeten krijgen op die onderliggende emoties en irrationele processen. Zoniet, dan gaan deze een eigen leven leiden en glipt je verandertraject door de vingers. Er vat op krijgen is best lastig.

Veranderingen die momenteel plaats'(moeten) vinden, komen hoe clichee het ook lijkt, helaas vaak voort uit een slechte financiële situatie. Dat brengt extra onzekerheid met zich mee in een organisatie. En niet alle managers zijn gewend om onder deze omstandigheden leiding te geven aan de noodzakelijke veranderingen.

Het is goed als managers zicht hebben op de manier waarop zijzelf als manager en als mens veranderingen kunnen realiseren. Dat verondersteld zelfkennis, vaardigheden en lef. Lef ook om de confrontatie met je eigen sterke en zwakke kanten aan te gaan, zodat je weet waar je aan begint, waar je beďnlvoedingsmogelijkheden liggen en hoever ze reiken.

Een voorbeeld van een praktijkgerichte masterclass over het omgaan met de emotionele kant van verandertrajecten en het ontwikkelen van vaardigheden om deze te kunnen leiden kunt u vinden op de website van www.hrplezier.nl

 

Moeten wij verkopers wel of niet variabel belonen?

W.B. `t Hart   |    |  11 mei 2009
Reactie: Ik ben sinds kort verkoper/adviseur in de buitendienst bij een van de grootste verzekeraars in Europa en ik spreek/schrijf uit ervaring uit de dagelijkse praktijk. Direkte Bonus heeft als gevaar dat de klant niet DAT krijgt wat de klant werkelijk nodig heeft, maar DAT wat de verkoper het meeste oplevert. Mij persoonlijk past dat niet, ik ben dan ook meer de adviseur dan de verkoper. Ik geloof in totale kwaliteit en ik denk en handel met lange termijndoelstellingen. Klanttevredenheid alleen zou mijns inziens beloond mogen worden met een bonus. Daarnaast een vast loon gebaseerd op jaren in dienst, jaren werkervaring en opleiding. Teamdoelstellingen en de lange termijn op de voorgrond. Korte termijn focus op kwaliteit.
 

Bonussen bij banken niet aan maximum gebonden

Ronald Vermeij   |    |  11 mei 2009
Reactie: Zolang je zelf het monopolie hebt op ''De Nederlandse Geldvoorraad''(DNB) en ''toezicht op financiele markten'' (AFM) kun je jezelf daar mooi bovenverheffen en en passant jezelf rijk graaien toch? Niemand die jouw immers kan controleren.

Jammer dat juist deze top instanties niet ZELF het goede bonus-beleid voorbeeld geven.

Een goed voorbeeld doet immers goed volgen...
 

Zeven manieren om te blijven presteren onder druk

H.Huelsen   |    |  11 mei 2009
Reactie: Prestatie onder druk...ik vind de tips niet erg doeltreffend als het gaat om langetermijn situaties van stress. Want dan komt er altijd een punt dat niets van het bovenstaande nog helpt. Soms is de druk die je voelt misschien ook een teken om inderdaad in een ander perspectief naar de zaken te kijken. Is de baan wel juist voor je? Is een bepaalde functie het je echt waard om continue in stress te verkeren? Komt de stress door het werk zelf of wordt ligt de stress eigenlijk ten grondslag aan iets anders...zoals je ondergewaardeerd voelen? Liggen je prioriteiten eigenlijk ergens anders? In tijden van economische crisis is het misschien af te raden om zomaar van baan te veranderen, maar als je ongelukkig en ongezond wordt van een druk die continue aanwezig is, dan is het wellicht toch beter om buiten je huidige werk om naar oplossingen te zoeken. Gaat het niet om een stukje bewustwoording....?
 

Waarom rijdt u niet in een automaat?

Martin van de Wardt-Olde Riekerink   |    |  11 mei 2009
Reactie: Mijn Volvo heeft naast de automaat ook een sequentiele schakelmogelijkheid. Voor als ik sportief wil rijden. Mooi combi dus, waarbij het even wennen is dat het koppelen niet met de voet gebeurt ;-D
 

Salesblog: Het grote geheim van de koude acquisitie (1)

Martin van de Wardt-Olde Riekerink   |    |  11 mei 2009
Reactie: Aha, het is helemaal geen koude acquisitie. Eerst komt het warmmaken, dan pas de acquisitie. Mijn vrouw houdt ook van voorspel als ik iets van haar wil tenslotte.
 

Vijftien slimme vragen voor veranderaars

MY Heeroma   |    |  11 mei 2009
Reactie: Lees ook eens de '6 layers of resistance'.
http://www.focusedperformance.com/articles/resistance.html
Geeft een heel goed inzicht in wat mensen kan weerhouden in veranderprocessen. Hoe concreet en logisch je plannen ook lijken, hier moet je altijd doorheen. Ik loop ze altijd in deze volgorde door.

Succes, Josanne Heeroma
 

Taboes op werkende moeder en zorgende vader moeten verdwijnen

EB Witzier   |    |  11 mei 2009
Reactie: Ik werk 4 dagen, mijn man 3 dagen, als sinds de geboorte van onze oudste dochter (10). Als een mannelijke collega mij vraagt hoeveel dagen ik werk en ik noem 4, dan is de reactie vaak: dat is veel. En dan zeg ik: hoeveel dagen werk jij dan. Bij het antwoord van 5, vraag ik hen dan of dat niet veel is. Het antwoord is dan vaak, ja maar mijn vrouw werkt parttime. Mijn antwoord is dan, ja maar mijn man ook. Nou dan vallen ze bijna van hun stoel af.
Ik snap nog steeds niet waarom het voor mij zwaarder zou zijn om 4 of 5 dagen te werken dan voor een man die een parttimer thuis heeft zitten, maar toch schijnen veel mensen dat te denken.
Dat ik daarnaast ook nog een HBO studie volg, is voor veel mensen helemaal verbazingwekkend.
Onze 2 dochters gaan op ma en di altijd naar de NSO (voorheen KDV) en zijn daar volgens mij echt niet slechter van geworden. Iedereen blij.
 

Goede leiders investeren nu in nieuwe ideeën

j jurgens   |    |  11 mei 2009
Reactie: Om George Bernard Shaw nog wat aan te vullen met wijsheden die iedere leider boven zijn bureau moet hebben hangen:
- om bij de bron te komen moet je tegen de stroom inzwemmen;
- goede kapiteins volgen niet de lichtjes van de andere schepen maar het licht van de sterren.
Bovendien zegt Loesje: Leven is het meervoud van lef! en dat heb je absoluut nodig om een goed leider te zijn.
Succes!
 
< vorige 1335 1336 1337 1338 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10