zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vijftien slimme vragen voor veranderaars

Door: Frank van Elsdingen en Johanna Kroon
 
Het is bekend dat 70 procent van alle verandertrajecten mislukt. Frank van Elsdingen en Johanna Kroon denken dat het slagingspercentage flink omhoog kan door voor, tijdens en na een verandertraject een paar slimme vragen te stellen. De vragen, vijftien in totaal, zijn hier weergegeven en toegelicht aan de hand van een voorbeeld: een organisatie waar problemen zijn met de registratie van klantgegevens.

Ons verhaal begint in het MT-overleg van een middelgrote dienstverlende organisatie. Er is de week daarvoor iets misgegaan met een levering doordat er in het klantenregistratiesysteem verkeerde gegevens stonden. En een maand eerder waren er soortgelijke problemen. Een van de MT-leden stelt voor: ‘Laten we het klantmanagementsysteem Clientbase invoeren. Ik hoor daar heel goede verhalen over in de markt. Het is het bestverkochte systeem van dit moment.’
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10