zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Ontslagen werknemer heeft houdbaarheidsdatum van zes maanden

Online Winkels   |    |  18 juni 2009
Reactie: HR Consultancy bedrijven boeren goed in deze roerige tijden.
 

Ontslagen werknemer heeft houdbaarheidsdatum van zes maanden

Alex Boham   |    |  18 juni 2009
Reactie: Gebruik de tijd juist na een ontslag! (Her)ontdek uzelf en laat u leiden door uw eigen gezondheid en welzijn. Zoek uw basis drijfveren weer op en u zult zien dat er voldoende kansen zijn en er komen weer mogelijkheden om de kansen zelf te scheppen.
Laat u absoluut niet leiden tot dit soort waanzinnige uitspraken waarin u maar beperkt de tijd hebt.
Een gezonde geest gevoed vanuit intrinsieke motivaties brengt op langere tijd meer productiviteit en creativiteit. En dat is waar werkgevers op de lange duur naar snakken wanneer we straks in 2012 in de arbeidsmarkt- crisis terecht komen.

Alex Boham
 

Lesbische vrouw stoot tegen dubbel glazen plafond

Job   |    |  18 juni 2009
Reactie: Vrouwen stellen vaak eisen zoals deeltijd-arbeid,allerlei sociale taken buiten het werk (75.000 die alleen al collecteren voor de Nierstichting), zwangerschapsverlof en een kind willen baren.De biologie dringt zich op.

Is het dan gek dat carriere naar de top er niet zo in zit?

Het zogenaamde ''glazen plafond'' zit mijns inziens IN de vrouw.Veel moeders van mijn clientjes geven dat overigens ronduit toe.

Met groet van
Job te Pas
kinderpsycholoog
 

Over tien jaar moet 30 procent van de topmanagers vrouw zijn. Gaat dat lukken?

Arvel   |    |  18 juni 2009
Reactie: Ik denk dat ze dat makkelijk gaat lukken.
De belangrijkste reden (oorzaak) hiervoor vind ik in het onderwijs. Daar zijn de laatste 15-20 jaar naar verhouding steeds meer vrouwen gaan werken. Ik ken kinderen die zich niet eens kunnen voorstellen dat een man ook zou kunnen lesgeven.

Voor hele generaties wordt op deze manier het vanzelfsprekend dat kennis (en daarmee macht en dus ook leiderschap) eigenlijk alleen maar door een vrouw kan worden aangeboden.

Ik betwijfel overigens of dat erg is.
 

Tips voor nu en de toekomst.

Online winkel   |    |  17 juni 2009
Reactie: Ondernemen gaat verder dan zeker zaken doen. Het gaat juist om het innoveren en leren van fouten.
 

Werknemer die meer rollen vervult is succesvoller

Dirk   |    |  17 juni 2009
Reactie: Interessante materie. Ik denk dat het zeer interessant is om hier op te letten mbt je persoonlijke ontwikkeling, maar ook voor bedrijven om de ontwikkeling van hun werknemers te stimuleren.
 

Ruilen pallets kost vervoerder vooral geld

piraat   |    |  17 juni 2009
Reactie: ja ja en alweer leuk onderzocht en ook juiste conclusie,wat gaan we er aan doen,of laten we de dubieuze expediteure gewoon verder gaan met louche handel,door rekeningen te sturen tot wel 18 euro voor een vermiste pallet,complete vracht kleine letters,dat pallets ten alle tijden moeten worden geruild,en ja hoor de transporteur is weer de zak 594 euro kosten en een rit van 325 euro !!!! hoe besodemietere we mekaar ????? zolang er geen juiste verhoudingen zijn te verwachten,gaan ook dit soort praktijken gewoon door.en natuurlijk ook deze actie is toch schuld van diegene die de vracht aanneemt,dus wat kun je er van zeggen.
 

Manager kan modeziekten maar beter erkennen

Ed van heijzen (Auteur)   |    |  17 juni 2009
Reactie: Geachte heer, mevr.,

Op 8 mei j.l. is mijn derde boek verschenen met als titel Bekkeninstabiliteit. Modeziekte of werkelijkheid? En andere medische dwalingen. ISBN: 978-90-8834-816-7, prijs 13,95 euro. Ik hoop dat u interesse heeft in dit boek? Het boek is te bestellen bij uitgeverij Boekscout.nl www.boekscout.nl en staat in de ''Boekwinkel'' op deze site. Boekscout is aangesloten op CB-online. U kunt ook e.e.a. bekijken op mijn homepage: http://members.upc.nl/e.heyzen/bekkeninstabiliteit/index.htm Ook te bestellen via alle erkende boekhandels!
Vriendelijke groet,

Ed van Heijzen (Auteur)


 

Over tien jaar moet 30 procent van de topmanagers vrouw zijn. Gaat dat lukken?

Wil   |    |  17 juni 2009
Reactie: Lieve (charmante) ABM, dat is toch wat mannen altijd al hebben gedaan :-)
 

Tien basisprincipes voor geloofwaardigheid

J.A.W Groeneveld   |    |  17 juni 2009
Reactie: Wat een mooie opsomming!
Ik ben het met je eens dat managers deze principes zouden moeten leven. Het zou, mijn inziens, hun werken veel gemakkelijker, leuker maken. Het zou tevens meer betrokkenheid en verantwoordelijkheid bij de medewerkers teweeg brengen.
Maar is het niet zo dat ook de medewerkers deze principes als basishouding zouden moeten hebben. Waarom het verschil maken tussen managers en medewerkers.? Als we het allemaal doen wordt het gewoon normaal. Alsof het logisch is zo te doen.

Dit zou toch het echte verschil maken in de relatie tussen collega's, managers, met klanten en leveranciers. Bedrijven, collega's, klanten, etc. met zo'n imago, daar wil je toch bij zijn?
Waarom is het dan niet zo? Wat maakt het zo moeilijk om deze ogenschijnlijke eenvoudige principes te leven?

Mijn inziens wordt er nog te weinig aandacht besteed aan dit soort principes in het bedrijfsleven, principes die voor een groot deel met de werking van het brein te maken hebben. De werking van ons brein als neutraal gegeven zodat je gebruik kan maken van hoe het brein werkt omdat het geen zin heeft er tegenin te gaan.

Als je daar meer aandacht aan zou geven zouden jouw geloofwaardigheidprincipes gemakkelijker te leven zijn.

Dank je nogmaals voor je mooie opsomming.
Met vriendelijke groet,
Jaldhara Groeneveld
www.wiarda.nl
 

Lesbische vrouw stoot tegen dubbel glazen plafond

Marieke   |    |  17 juni 2009
Reactie: Wat een onzin! Ik word zó moe van al die verhalen over glazen plafonds! Wanneer gaan we nou eens écht ergens voor werken in plaats van allerlei smoezen verzinnen waarom we niet daar komen waar we willen zijn? Of is mijn werkgever zo modern dat mensen beoordeeld worden op hun capaciteiten in plaats van sexe, afkomst of seksuele geaardheid?
Ik werk als trainingscoordinator bij Kendle International: Een internationaal bedrijf met, nu ik er bij stil sta, veel vrouwen in hoge management posities. Geen idee of ze op mannen of vrouwen vallen, het enige waar ik mee bezig ben is of ze leiding kunnen geven en daarmee: of ze op de juiste plek zitten.
Mensen moeten worden beoordeeld op wat ze kunnen, niet op wat ze zijn: vrouw, man, homo of lesbisch. In mijn carriere heeft dat nooit verschil gemaakt, maar of dat aan mijn (open) houding ligt of aan mijn, blijkbaar ruimdenkende, werkgever, dat hou ik jullie tegoed.
 

Manager moet klokkenluider stimuleren

Paul Trossel   |    |  17 juni 2009
Reactie: In tegenstelling wat men dikwijls denkt, dat een klokkenluider iemand is die problemen opzoekt, is veelal het tegengestelde waar. Een klokkenluider is dikwijls een persoon met hart voor 'de zaak' die op allerlei manieren heeft geprobeerd wantoestanden aan de kaart te stellen en steevast tegen muren is opgelopen. Helaas is het zo dat de negatieve beeldvorming die men van een klokkenluider heeft wordt gevormd door incidenten die breed uitgemeten worden in de media. En ja, dikwijls zijn dit soort incidenten een gevolg van mensen met rancune. De 'echte' klokkenluider wil helemaal geen media attentie, die wil slechts dat de misstand wordt opgelost en is blij als hij/zij terecht kan bij een onafhankelijke derde, die hem/haar hierbij helpt. Een goede klokkeluiderregeling, waarbij bescherming van de klokkenluider voorop stelt, is dan ook van wezenlijk belang. Iedere organisatie die integriteit hoog in het vaandel heeft staan en dit ook beleidt (dit geldt met name voor de bestuurders), doet er goed aan een dergelijke regeling te hebben. Dit helpt bij het oplossen van misstanden, helpt bij het voorkomen van (media) schade en helpt het kaf van het koren, (de kwaadwillige en de 'echte' klokkenluider) te scheiden.
 

Werknemer die meer rollen vervult is succesvoller

p.coonen   |    |  17 juni 2009
Reactie: Een zeer goede ontwikkeling op wetenschappelijk niveau. Als je let op een team dat elkaar aanvult in competenties zal ieder prettiger werken met meer resultaat.
 

Manager moet klokkenluider stimuleren

M.   |    |  17 juni 2009
Reactie: Als klokkenluiders misstanden aan de kaak stellen, kunnen zij het bedrijf daarmee tot een beter werkbare plek maken. Prima dat zij daar meer ruimte voor krijgen en beloond worden. Maar als de motivatie hiervoor alleen maar bestaat uit angst voor onherstelbare schade en gezichtsverlies van het bedrijf, is de blik te eenzijdig op de naam van het bedrijf gericht. Er wordt aan waarde die de klokkenluider voor het bedrijf kan hebben, namelijk zorgen voor openheid en transparantie, stimuleren ethisch gedrag, voorbij gegaan. En dát mag zeker gestimuleerd worden.
 
< vorige 1308 1309 1310 1311 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10