zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Goede klantrelatie is belangrijker dan snelle betaling

16 juli 2009 - Ondanks de financiële crisis, schakelen Nederlandse credit managers minder snel een incassobureau in. Vergeleken met een half jaar geleden wordt gemiddeld acht dagen later de rekening uit handen gegeven. Dit blijkt uit de zevende Credit Management Trendmeter van OnGuard.

 
 Doorsturen   3 reacties  

 

Laatste nieuws

 Magazijnmedewerkers: positieve veranderingen te midden van tekort arbeidskrachten
 Helft CISO's wereldwijd voelt zich niet voorbereid op een cyberaanval
 Hybride werkomgevingen zorgen voor toenemende stress en dataverlies
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bedrijfsleven past voor rol als incassobureau
 Betalingsachterstand bedrijven zorgt voor miljardenschade
 Kredietcrisis nieuw excuus om later te betalen
 Recessie? Behandel uw klanten als stamgasten
 
 
reacties
 
Rian@prevent-care.nl  |   | 
16-07-2009
 | 
09:32 uur
Sinds het afgelopen jaar hebben wij te maken met cliŽnten die hun factuur niet betalen.
Wanneer deze wordt vergoedt door de ziektekostenverzekeraar is dit pure diefstal.
Toch blijven wij vertrouwen houden in onze cliŽnten en bellen ze op om te vragen wat de rede is.
We houden van mensen en hebben nog geen maatregelen hoeven treffen.

Rian Bruijne
Orthomoleculair Geneeskundige/Biofysica
Ad de Beer  |   | 
16-07-2009
 | 
10:23 uur
Het wordt een kettingreactie. Als de een te laat betaalt, zal de ontvanger zijn leveranciers ook weer te laat gaan betalen en zo voorts.
Het probleem ligt bij de banken, die verstrekken geen kredieten, daardoor kiezen bedrijven en organisaties ervoor om van hun leveranciers kredietverleners te maken, te meer daar die minder moeilijk doen dan de bank.
En waarom verstrekken de banken geen krediet? Op de eerste plaats omdat ze bang zijn, op de tweede plaats omdat Bos hun leningen met een woekerrente heeft verleend. Daar willen ze eerst van af, waardoor ze geen geld steken in de economie. Uiteindelijk blijkt dus maar weer dat Bos een uitstekende crisismanager is. Niet omdat hij ze oplost, maar omdat hij ze creŽert en versterkt.
Niek  |   | 
16-07-2009
 | 
11:58 uur
Iedereen weet inmiddels dat klanten werven duurder is dan klant behoud. Dit artikel is een goed voorbeeld van dat laatste. Het is verstandig om klanten te helpen en samen een oplossing proberen te vinden. Dat gezegd hebbende, is het verstandig wat Rian Bruijne voorsteld: bel je klant, neem zelf contact op om een oplossing te vinden. Laat het dus niet alleen bij herinneringen door een brief zoals mijn ziektenkostenverzekeraar deed. Die brieven had ik niet gezien en ik was heel naar verrast toen we een brief van het incassobureau kregen. Had telefonisch contact opgenomen met mij en we waren er eerder uitgekomen en mij was een vieze smaak bespaard gebleven.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Tips om je workforce te managen
reacties
Bijna de helft van de Nederlanders zet vakantiegeld op spaarrekening (2) 
Hoe zorg je ervoor dat werknemers cybersecurity serieus nemen? (1) 
Een beter salaris trekt Nederlander over de streep om een carriŤreswitch naar de zorg te maken (1) 
Nederland is koploper flexibel werken (1) 
Zes competenties bij veerkracht (1) 
Stijgende energieprijzen en inflatie leiden tot ernstige problemen met onbetaalde energiefacturen (1) 
Bestaan er geen talent-gerichte leiders en organisaties meer? (6) 
top10
Nederlander werkt liever thuis vanwege hoge benzinekosten
Organisaties houden geen rekening met feedback werknemers bij aanpassen reis- en onkostenbeleid
Succesvol thuiswerken met geautomatiseerd uitgavenbeheer
Technische branche: doelstellingen Klimaatakkoord onhaalbaar door personeelstekort
Een wasje draaien in de baas zijn tijd: broodnodig of overbodige luxe?
Bestuurders hebben bandenspanning niet op orde
Twaalf uitdagingen voor het hybride werken
Managers kunnen eenvoudig het zakelijke netwerk uitbreiden
Fiets naar je Werk-dag: auto populairder dan fiets voor woon-werkverkeer
Invloed van blockchain en robotisering neemt volgens finance professionals af
meer top 10