zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Manage de eigen loopbaan. Test hoe zelfsturend jij je ontwikkelt!

Sandra van Mameren   |    |  25 juli 2009
Reactie: 
Geachte mijnheer Arets,

Graag zou ik uw testje om de eigen 'zelfsturendheid' te meten willen gebruiken als materiaal binnen een masterclass die ik ontwikkel. Ik zou de vragen iets willen aanpassen zodat ze beter passen bij mijn doelgroep. De bron van de originele vragen zou ik op het printje vermelden (website en uw naam) en ik zou erin aangeven dat de vragen door mij zijn aangepast. Staat u mij toe om dit te doen?

Ik hoop van u te horen, met vriendelijke groeten,

Sandra van Mameren.
 

Acht megatrends voor na de recessie

trojan   |    |  25 juli 2009
Reactie: @Nico

Ik moet je gelijk geven in je reactie op mijn onderstaande uitspraak tegenover Ruud. Zo zie je maar hoe kortzichtig de meeste mensen (inclusief ikzelf) kunnen zijn:

''Wel vind ik je wat hard reageren op Ruud, je zegt dat hij zich niet kan verplaatsen in mij, maar het lijkt erop dat jij je ook niet zo verplaatst in hem.''

Aanvulling:
Wat me het meest stoort is dat alles tegenwoordig moet worden verankerd in protocollen, richtlijnen, wetten en regels. We overontwikkelen onze maatschappij en denken steeds maar dat alles alsmaar gemakkelijker kan.. We proberen nog steeds voor alles een wonderoplossing te bedenken, terwijl dat soms gewoon (nog) niet gaat of in ieder geval niet te forceren is. Einstein zei ooit: ''maak alles zo simpel mogelijk, maar niet simpeler!'' En dat verliezen we uit het oog!

Het sneue is dat veel mensen hun kop laten hangen, omdat hun motivatie en creativiteit worden verpletterd door allerlei regels, wetten en protocollen. Als je een goed idee hebt, maar je loopt steeds tegen de muren op dan laat je het op een zeker moment maar voor wat het is. Mensen proberen tot op zekere hoogte te doorgronden hoe alles in elkaar zit, maar haken af door de complexiteit van het systeem en de overvloed aan regels, wetten, richtlijnen en informatie. Voor mij is het leven een wiskundeles aan het worden. Ik probeerde het te begrijpen, maar doordat het (voor mij) onbegrijpelijk is haak ik af en verlies ik mijn motivatie..

Bovenstaande is vrij subjectief, maar ik ervaar dat veel mensen om mij heen hetzelfde doormaken. Regelmoe, verandermoe, creatief leeg en een kelderende motivatie. Het is niet omdat men niet wil, maar omdat men de moed aan het opgeven is. Gevolg is dat iedereen maar wat gaat doen. De professionaliteit in NL is aan het vervliegen..
 

Acht megatrends voor na de recessie

Ruud Overstegen   |    |  24 juli 2009
Reactie: @Nico
Natuurlijk zitten we op een lijn maar het ging mij eigenlijk om die eerste regel van jou reactie.

'Goed artikel waar ik ook wel achter wil gaan staan. Alleen zijn deze acht trends dan de 'positieve' kant, want ik verwacht ook wat 'negatieve' trends.'

Dat begin had op mij een negatieve uitwerking terwijl het uiteindelijke verhaal een positieve strekking had.
Die punten die je beschreef zijn natuurlijk geen negatieve trends maar we daar juist mee aan de slag. De rest volg vanzelf.
Nu nog uitdragen;-)
 

Test: Bent u een goede spreker?

sammy   |    |  24 juli 2009
Reactie: hoe moet ik nu weten dat ikeen goede spreker ben
 

Griep kan recessie met twee jaar rekken

Jeroen   |    |  24 juli 2009
Reactie: William, heb je een belang met Rian?

Deze site lijkt me niet de plaats voor gezondheidsclaims die tevens ook gevaarlijk kunnen zijn voor de gezondheid. Mijn ziens nog steeds off topic
 

Griep kan recessie met twee jaar rekken

Nico Cost, personal coach @ bqriuz   |    |  24 juli 2009
Reactie: Reclame maken voor een pilletje (medicijn?) is een slechte zaak op deze site en off topic. Tevens vind ik het belachelijk dat de redactie dit toestaat.
 

Acht megatrends voor na de recessie

Nico Cost, personal coach @ bqriuz   |    |  24 juli 2009
Reactie: Geweldige betrokkenheid bij dit onderwerp, dat vind ik mooi. En dan zitten degene die reageren ook nog grotendeels op een lijn, maar lijken wat langs elkaar heen te praten.

Ter verduidelijking: mijn eerste reactie betreft een aanvulling op de acht genoemde trends die veelal te maken hebben met het werkende leven. Deze acht genoemde trends kunnen min of meer positief uitgelegd worden, althans zo zie ik dat wel. Echter vond ik dit maar een kant van het verhaal en zie ik ook andere trends. Als je naar de toekomst probeert te kijken en voor jezelf probeert te creeren, dan vind ik wel dat je volledig moet proberen te zijn. Daarom heb ik mijn aanvulling gepost, zomaar een greep vanuit mijn gevoel, om erover na te kunnen denken en om te delen.

@Ruud
Ik denk dat ik jouw strekking wel direct heb begrepen, heb ook jouw internet site bekeken. Wat mij alleen vreemd overkwam, dat je mijn post negatief uit lijkt te leggen terwijl ik alleen wat aanvullende trends noem. Je komt met jouw eerste reactie eigenlijk zelf negatief over, vandaar mijn vraag hoe je je voelt. Dit zit volgens mij dieper dan je nu zelf denkt, maar om gelijk te suggereren dat het een onderwerp kan zijn voor een supervisiegesprek leek mij wat te ver gaan. Nu dan toch maar ingetypt.
In je tweede reactie reageer je op mij, terwijl trojan juist inhoudelijk op jou reageert.
Ik ben benieuwd naar welke rol jij een coach toedicht in het kader van trends en toekomst creatie. Vind jij dat een coach daar een actieve rol in moet hebben, en dus vanuit een eigen kader moet coachen?

@trojan
Ik ben het helemaal met jou eens dat de bovenlaag geen idee heeft wat de onderlaag meemaakt. Jij zit middenin de ellende van sommige clienten en dat wordt onvoldoende gezien door beleidsmakers, politici enz. Ook ik moet echt moeite doen om mij te verplaatsen in andere groepen, culturen enz, want anders neem ik te snel dingen voor waar aan en sla ik de plank volledig mis.
Wel vind ik je wat hard reageren op Ruud, je zegt dat hij zich niet kan verplaatsen in mij, maar het lijkt erop dat jij je ook niet zo verplaatst in hem. Let wel, volgens mij zitten wij met onze bedoelingen aan dezelfde kant en willen wij graag dat de samenleving verandert ten gunste van meer menselijkheid, meer beschaving.

@Hans en solar
Ik kan meevoelen met jullie reactie, maar zonder onderbouwing en zonder koppeling met de huidige maatschappij, worden jullie onvoldoende serieus genomen door de mensen die jullie zouden moeten bereiken. Probeer je echte doelgroep in kaart te brengen en pas je boodschap daarop aan.
 

Acht megatrends voor na de recessie

Ruud Overstegen   |    |  24 juli 2009
Reactie: @ Nico
Volgens mij heb ik jouw verhaal dan niet goed begrepen.
En begrijp jij mijn verhaal niet.
Ik heb met mijn verhaal proberen duidelijk te maken dat je juist met een positieve instelling nieuwe kansen moet benutten. En niet naar de negatieve kanten moet kijken.
Nieuwe dingen opzetten zonder aan mogelijke consequenties te denken. Maar volgens mij begon jij juist met negatieve dingen op te noemen die weer je afhouden van de opdracht. Veranderen. De gloeilamp is er niet gekomen door naar de negatieve bijwerkingen te kijken maar door het proces gewoon door te zetten. Iets neerzetten wat er nog niet is.
Maar mijn betoog in dit alles is dat er verwachtingen zijn. Een verwachting bv wat we kunnen doen na de recessie.
Dus met andere woorden we wachten dus eerst de recessie af en dan gaan we handelen. Een soort oorzaak gevolg.

Maar wat als die recessie nu eens niet ophoudt? Hoeven we dan niet te handelen. Ook ik werk met probleem jongeren maar ik leer ze dat het leven net als iets uitvinden is.
Als je een doel hebt maar geen verwachtingspatroon zal er veel meer lukken in het leven. Als je eerst naar voordelen en nadelen gaat kijken komt er weinig terecht van je slagen.
Dat hebben het in de laatste 40 jaar precies zo gedaan, met dit als gevolg. Het was dus te verwachten.

Volgens mij is deze situatie waarin we nu zitten voor de komende 5 jaar aan de orde. Visionairs zullen hoge ogen gooien en nieuwe manieren vinden. Dus zoals ik al eerder zei. We moeten gewoon doen.
 

Griep kan recessie met twee jaar rekken

Solar   |    |  24 juli 2009
Reactie: Beste Rian,

ik vind je reactie persoonlijk zeer on topic.
Bedankt voor je wijze bijdrage in deze.
Zaken als collodiaal zilver kunnen best wel eens de oplossing worden voor het geschetste probleem.

P.s. aan Jeroen;

Als Collodiaal Zilver vanuit commercieel oogpunt net zo interesant zou zijn als anti-biotica dan had jij nooit deze reactie geschreven.

Helaas draait de huidige gezondheids-industrie- alleen om geld verdienen.

Een gezonde mensheid betekent geen winst voor deze industrie. Hoe ongezonder de mensheid hoe meer winst voor deze industrie.

Groeten,

William
 

Acht megatrends voor na de recessie

Solar   |    |  24 juli 2009
Reactie: Alles wat uit evenwicht is zal vanzelf weer in balans komen..

Alhoewel het echte topje aan de macht, de rijke families/ nationale banken al duizenden jaren de macht uitmaken.

Vanaf de faraos, slavernij tot en met de communistische en kapatalistische stelsels..

Alhoewel het gros van de mensheid al duizenden jaren hier onder onnodig leid..
Is de omslag al aan de gang...

Binnen tien jaar gaan we allen uit van het belang van het collectief.

 

Tien dingen die u niet moet dragen tijdens een sollicitatie

Theo Schreurs   |    |  24 juli 2009
Reactie: Beste AD,

Leuk dat je nog een reactie plaatst ... dit artikel is reeds 8 a9 maanden oud ... maar je, beter dan nooit.

Prettige vakantie verder gewenst
 

Acht megatrends voor na de recessie

trojan   |    |  24 juli 2009
Reactie: @ Nico Cost;
Alsof je mijn gedachten leest. Je punten zijn niet negatief, maar juist realistisch.

@ Ruud Overstegen;
Jou instelling is nu juist de instelling waardoor er nooit iets verandert. Als je je ogen sluit voor de problemen die bestaan blijf je voor eeuwig in rondjes achter je staart aanrennen en hopen op een verbetering. Begrijp me niet verkeert, je moet je ook niet blind staren op beperkingen, maar je moet ze wel serieus nemen. Daarnaast vind ik je opmerking getuigen van weinig inlevingsvermogen. Ik werk met probleemjeugd en ik zie van dichtbij dat een groot deel van onze samenleving zich nergens meer wat van aantrekt. Als je daar niets mee doet, dan gaat dat in de toekomst een probleem in het kwadraat worden en niet veel later een probleem in het kwadraat van het kwadraat, enz, enz.. een sneeuwbal dus.

Te veel geleerde mensen met goede banen hebben totaal geen benul van de onderkant van onze maatschappij.. Probleem hierin is dat die geleerde mensen wel het roer in handen hebben. FF besluiten om hier en daar te bezuinigen, daar voelen zij weinig van. Ze kunnen zich geen beeld vormen van anderen en leven zich dus totaal niet in....

Wat voor jou een tientje is, is voor een ander 1000 euro!! Het is toch van de zotten dat het gros van onze maatschappij net genoeg verdient om al zijn kosten te kunnen betalen, terwijl een kleine minderheid zoveel verdient dat ze het voor de lol wegpissen aan frivoliteiten...
En geloof me, mensen aan de onderkant zijn ontevreden. Onderschat dit niet, want het kan in ons gezicht exploderen..
 

Het is droevig gesteld met de Nederlandse klantgerichtheid

trojan   |    |  24 juli 2009
Reactie: @ Ad de Beer,

Ik herken uw probleem met de belastingdienst!! Ik heb exact hetzelfde! Die pipo's maken fouten, die ze vervolgens bij jou op je bordje schuiven. De mate van nalatigheid is zo ernstig dat het een ''echt'' bedrijf binnen 2 jaar de kop zou kosten.
Ook erger ik mij groen en geel aan mijn bank.. De ABN AMRO!! Ik heb een leuk spaarcentje opgebouwd en nu wordt ik sinds een halfjaar iedere maand bestookt met telefoontjes, smsjes, emails en brieven of ik dat geld niet op een leuke manier wil investeren in hun bank?? Een week of 2 geleden wilde ik geld pinnen. Nu heeft iedere bank tegenwoordig minimaal 2 pinautomaten voor de deur hangen, omdat ze je liever niet binnen zien komen. De ABN AMRO in DEVENTER heeft echter maar 1 automaat voor het gehele stadscentrum. Nu wilde ik pinnen, maar de automaat deed het niet. Ik loop naar binnen om daar mijn geld op te nemen, de automaat binnen doet het ook niet. Na 15 minuten wachten kwam er eindelijk een dame met een grote zucht aan de balie. Ik vertelde dat ik geld wilde opnemen. Ze keek me van top tot teen minachtend aan en verzocht mij zeer onvriendelijk en dringend om de automaat te gebruiken en dat het niet de bedoeling was dat ik binnen mijn geld kwam opnemen...(alsof ik een kleuter was) Ik stond haar met een mond vol tanden aan te kijken. Ik gaf aan dat de automaat kapot was en dat de automaat die ze binnen hebben het ook niet deed. Zegt ze tegen mij; ''dat kan ik mij niet voorstellen meneer, als dat zo was had ik het wel geweten...'' Ik ging bijna over de rooie, maar beheerste mezelf. Ik vroeg haar om mee te lopen naar de automaat, maar dat weigerde ze. Ze zou wel even bellen. Na 5 minuten zei ze; ''de automaat doet het niet meneer, u kunt geld opnemen bij een automaat van een andere bank of bij een locatie van de ABN AMRO in een buitenwijk van Deventer''. Ik gaf aan dat ik niet gediend was van haar bijdehandte gedrag en dat ik niet van plan was om 5 km om te rijden zodat ik bij mijn geld zou kunnnen opnemen. Zegt ze; ''Luister meneer, iedere Nederlander weet dat je bij de bank geen geld meer kunt opnemen aan het loket, dus u doet er verstandig aan om uzelf aan te passen dat doen andere mensen namelijk ook''. Toen was de maat vol.. ik wilde haar leidinggevende spreken. Zegt ze; ''Mag ik vragen waar het over gaat.......'' Alsof ze erop getraind was om mensen te irriteren. Ik kon mijn oren niet geloven!! Ik vroeg haar of ze dat meende? Zegt ze; ''Gaat u mijn tijd verspillen of kan ik verder met mijn werk?'' Ik heb mijn rekening per direct laten overhevelen naar... (Zonder dat ik wist dat ze zo klantvriendelijk zijn....) De Rabobank... en dat bevalt prima.

Als ik mijn verhaal zo teruglees begin ik bijna weer te koken van frustratie.. Wat een verschrikkelijk slecht Kl#%^bedrijf!! Het lijkt ook alsof Nederlanders moe worden van de regeldruk en daardoor hun frustraties/irritaties gaan botvieren op klanten. Nederland slibt dicht door de regels, het is wachten op een hartinfarct. Het bedrijfsleven vestigt zich maar wat graag in landen waar men niet zo moeilijk doet en ik begrijp ze volledig. Daar kunnen ze zich tenminste weer richten op hun core-bussiness ipv allerlei belachelijke regels om brandwonden bij de koffieautomaat te voorkomen! We draaien onszelf de nek om door alles in te kaderen en af te dekken..
 

Herken de elf roddeltypes in uw team

E WIEL   |    |  24 juli 2009
Reactie: Roddelen is een naar woord.
Aantal jaren terug werd er op ons bedrijf niet zoveel geroddeld omdat er een open relatie was en feedback van de leidinggevende . Alles was bespreekbaar en de leidinggevende gaf de indruk dat hij luisterde en actie ging ondernemen. nu er een meer gesloten manager is aangenomen, is deze open relatie verdwenen en de onvrede wordt op de werkvloer uitgepraat. De moppersfeer wordt hierdoor alleen gevoed.
De leidinggevende is hierin erg bepalend.
 
< vorige 1277 1278 1279 1280 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10