zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Bankensector legt zichzelf gedragscode op

Leo   |    |  11 september 2009
Reactie: Ha, ha ha ha ha.
Bestaat de kerstman en st nicolaas?
Geloven doen we in de kerk.
Bonussen worden gecreerd van het geld van de klanten. Bankmedewerkers zijn de grootste zakkenvullers van hun eigen zakken van het geld van anderen. Er is nog geen bankmedewerker ontslagen tijdens de crisis. of wel dan?
Bos dit is nu de meest lachwekkende toezegging die we gekregen hebben. De bankklanten betalen het gelach.
 

De grote verandermythe

REK   |    |  11 september 2009
Reactie: Beste Mevrouw Kroon,

ik wil u complimenteren met het ''simpel'' beschrijven van een complex probleem. Dit soort handvaten zijn voor sommige mensen, of waarschijnlijk zelfs voor de meeste managers/ leiders van groot belang. Het is zo makkelijk om in de waan van de dag in allerlei valkuilen te stappen. Een heldere boodschap die iedereen kan onthouden heeft potentie om zelfs de drukke manager te helpen om vooral te onthouden het juiste te doen.
Vertrouwen is al vaak beschreven, ik ben persoonlijk een enorme fan van Steven Covey. Ik denk dat dit principe zo belangrijk is dat elke aanvulling heirop belangrijk, zeker als deze zo helder en duidelijk geformuleerd als de uwe!!

Succes toegewenst met uw promotie voor dit boek.

Ronald Pronk
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

sharkbait   |    |  10 september 2009
Reactie: There was time when the word ''pp'' became popular to imply some Japanese staffs who were always as busy as a bee. They used to stay in the office very late at night for months, even for years. NOT ALL, but for some of them, it was just to paint a ''hard-working image'' (''pp'' means ''professional pretenders''). Not any white-collar workers are required to work more than 12hrs/day for months like that. Imagine how much it cost the company when they kept working over-time. Good managers are those who focus on the RESULT. It is best if you can achieve that good RESULT in shorter time and with the acceptable attitude, now that's productive. Again, the article just exaggerated, but its message is clear. For me, RESULT is the most important ^^
Remember, dont try these advices if that's not your manager's style ;)
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

Ronald Wouterson   |    |  10 september 2009
Reactie: Een droevig verhaal wel. Ik werk liever samen met echt gemotiveerde collega's.
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

kip   |    |  10 september 2009
Reactie: Op zich wel handige informatie die je eraan herinnert hoe er ''aan de andere kant van de tafel'' gewerkt kan worden. Houdt ons alleen maar scherp..
 

Netwerken oude stijl werkt niet meer

Errol Engelen   |    |  10 september 2009
Reactie: Teveel wordt de nadruk gelegd op verschillen tussen directe verkoop, acquisitie, kennis uitstralen en welke termen je ook mag bedenken. Iedereen die de aandacht vraagt wil iets verkopen. Een wetenschapper of adviseur middels een white paper. Een sales of marketeer via zijn producten of diensten.

De vorm is verschillend, maar het doel is hetzelfde. Om die reden geven online netwerken de beste mogelijkheden, omdat je daar zelf bepaalt in welke categorie je wilt vallen. Dit is ook mogelijk in offline netwerken waar bepaalde interesses samenkomen. Denk aan seminars en soortgelijke events.

Maar netwerkbijeenkomsten waar het publiek te divers is (van glazenwassers - no offense - tot management consultants) hebben geen meerwaarde en zijn helaas wel de clubs waar je fors voor een lidmaatschap betaalt. Mensen die desperaat om nieuwe leads zitten te springen merken dan dat ze die niet krijgen en dat hun ook nog aardig wat geld afhandig is gemaakt.

Netwerken is een tool om nieuwe business te genereren, mensen die zeggen alleen anderen te willen helpen, gaan daar vanzelf mee stoppen als ze er niets voor terugkrijgen.
 

Netwerken oude stijl werkt niet meer

Ad de Beer   |    |  10 september 2009
Reactie: Tja, en dan zie je ineens allemaal reacties van mensen die menen dat netwerkborrels acquisitie tools zijn.
Dan zie je ineens de mensen die een training ''Profiel schrijven'' willen verkopen.
Juist (of mede) daarom mijdt ik veel netwerkborrels, ik heb al een accountant, ik heb geen notaris nodig en ledverlichting, och......
Als je de hele dag al 6 telefoontjes hebt gehad van meiden die met lieve stem proberen je andere energie of telefoons aan te smeren, dan wil je 's avonds toch niet opnieuw door verkopers lastig worden gevallen?
De enige verkoper die me nog kan bekoren op zo'n borrel is de man/vrouw achter de bar, want die verkoopt niet, maar voert enkel een aankoop order uit.
 

Behandel uw personeel zoals u uw klanten wilt behandelen

Ad de Beer   |    |  10 september 2009
Reactie: De overeenkomst tussen klanten en personeel is dat het allemaal mensen zijn.
Omgang met mensen, kunnen omgaan met mensen, is de sleutel voor succes voor een bedrijf.
Juist daarom hebben wij gekozen om zowel op klantgerichtheid als medewerkers gerichtheid te ondersteunen, het een kan niet zonder het ander.
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

naat   |    |  10 september 2009
Reactie: dat dit gelezen wordt onder werktijd ... is al erg genoeg...
 

Salesblog: Netwerken zeer oude stijl werkt prima

Ad de Beer   |    |  10 september 2009
Reactie: Ik ben het zelden 100% met je eens, maar nu zeker wel.
De beste netwerken liggen op straat, op de tribune bij het voetbal (of een andere sport) in de theaters, bij de familie bijeenkomsten (hoe saai en vervelend ze soms lijken te zijn) en noem maar op.
Die netwerken zorgen niet alleen voor prospects en klanten, maar geven ook de beste adviezen waar zelf klant te worden.
Vanmorgen nog met een ondernemer pur sang zitten praten (uit dat netwerk kado gekregen) en die haalt ook 90% van zijn klandizie uit tevreden klanten.
Nu we zijn diensten (full service bedrijfs ondersteuning) nog even het toefje hebben gegeven, dank zij de input uit mijn netwerk, heeft hij een unieke dienst waar veel kleine bedrijven geweldig veel baat bij kunnen hebben.
 

Netwerken oude stijl werkt niet meer

Jacco Valkenburg   |    |  10 september 2009
Reactie: Tip voor de webmaster van dit blog; graag vermelden dat reacties eerst worden gemodereerd voordat deze verschijnen
 

Netwerken oude stijl werkt niet meer

Jacco Valkenburg   |    |  10 september 2009
Reactie: Ik vind het niet raar dat organisaties zich de vraag stellen wat (online) netwerken oplevert en er met een acquisitie bril naar kijken. Echter je hebt hands-on ervaring nodig om de werking van online social media goed te doorgronden. Het aanmaken van een profiel is inderdaad niet voldoende. Een mening is snel gevormd en te vaak op basis van verkeerde aannames of (passief) gebruik.

Communities waar bij je online en offline kunt kennismaken zijn het krachtigst. Social media zijn een katalysator voor het 'oude' netwerken.

Voor de geďnteresseerden heb ik mijn visie op de positieve lange en korte termijn ROI van social media beschreven. Volg deze link cli.gs/roi
 

Netwerken oude stijl werkt niet meer

Jacco Valkenburg   |    |  10 september 2009
Reactie: Ik vind het niet raar dat organisaties zich de vraag stellen wat (online) netwerken oplevert en er met een acquisitie bril naar kijken. Echter je hebt hands-on ervaring nodig om de werking van online social media goed te doorgronden. Het aanmaken van een profiel is inderdaad niet voldoende. Een mening is snel gevormd en te vaak op basis van verkeerde aannames of (passief) gebruik.

Communities waar bij je online en offline kunt kennismaken zijn het krachtigst. Social media zijn een katalysator voor het 'oude' netwerken.

Helaas is Managersonline geen sociaal netwerk. Maar voor de geďnteresseerden heb ik mijn visie op de positieve lange en korte termijn ROI van social media hier beschreven: http://recruitingroundtable.wordpress.com/2009/09/09/social-media-recruitment-roi-langetermijn/
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

sharkbait   |    |  10 september 2009
Reactie: the argument is not bad itself, but if ur manager is not a result-oriented or open-minded style, u r in trouble :P
the last 2 points are exaggerated tho
 
< vorige 1235 1236 1237 1238 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10