zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Do’s, don’ts en tips om een professionele indruk te maken met uw netwerkprofiel

Dirk Lammers   |    |  10 september 2009
Reactie: De laatste 10 jaar overwegend, blijkt dat niet de kennis/opleiding of ervaring telt, maar uitsluitend de leeftijd. Twitter, Linkedin of Hyves, het zijn leuke speeltjes. Serieuze managers/recruiters zouden moeten leren om CV's te ''lezen''. Als de steekwoorden waar ze van gehoord hebben niet in de persoonsbeschrijving voorkomt dan is de kandidaat niet interessant/geschikt. Competenties onderkennen dat kunnen ze niet.
Dus is een 59 jarige senior gedoemd te klussen of thuis te zitten.
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

B. Thomas   |    |  10 september 2009
Reactie: De kernboodschap van het verhaal is waar. Maar daaromheen vliegt het zodanig uit de bocht dat de aandacht volledig van die kernboodschap wordt afgeleid. Dit vindt ik geen sarcasme meer maar zwaar overdrijven. Als je bijv. ''zit u immers te surfen of bij de koffieautomaat'' vervangt door ''bent u immers bezig vooruit te plannen en werken, zodat u ook in de toekomst effectief en binnen de beschikbare met uw werk klaar bent'' en ''Neem uw laptop mee en ga lekker spelletjes spelen.'' door ''Ga ontspannen brainstormen over het verbeteren van de klanttevredenheid en het vergroten van de concurrentiekracht'', dan begrijpt volgens mij iedereen direct wat de kernboodschap is van dit verhaal.
 

ABN Amro-bankiers eisen bonus op bij rechter

Bert Damink   |    |  10 september 2009
Reactie: Voor een topsalaris mag je een topprestatie eisen. Bij slechte resultaten een miniumloon.
Bonussen in de wet verbieden. Dit zijn financieel topmensen maar sociaal debielen.
 

Netwerken oude stijl werkt niet meer

D. Bossman   |    |  10 september 2009
Reactie: Ik denk dat Ad de Beer gelijk heeft: de combinatie tussen het elkaar online en offline ontmoeten werkt goed en zal alleen maar worden versterkt in de toekomst. En nogmaals: men wil wel op inhoud netwerken. Geen slap geouwehoer, maar iets dat je verrijkt, inspireert en motiveert. Deze combi wordt al door het platform voor groeiondernemers (Port4Growth)gehanteerd.
 

ABN Amro-bankiers eisen bonus op bij rechter

Karen   |    |  10 september 2009
Reactie: Het lijkt erop dat de bonus een recht is geworden, in plaats iets wat je krijgt bij goede prestaties. Hoezo, de bonus moet uitgekeerd worden omdat het is beloofd in 2007 bij de overgang? De prestaties zijn niet goed geweest, dus er is geen recht op een bonus. Of snap ik het niet?
 

Netwerken oude stijl werkt niet meer

Joris van der Waart   |    |  10 september 2009
Reactie: Een interessant artikel / onderzoek. Geeft stof tot nadenken...

Zoals Bananarama ooit zong:

It ain't what you do it's the way that you do it.

Dat geldt ook voor netwerken.

Ik heb recent een column over netwerken geschreven (en met name de manier waarop je dat m.i. zou moeten doen): Netwerken is saai … making friends is fun!

Geïnteresseerd? Lees het op http://jorisvanderwaart.wordpress.com

Wie weet kan ik je inspireren?
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

Rudy   |    |  10 september 2009
Reactie: @ W. Buzing

Sarcasme is u verder vreemd? ;-)
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

Bertus   |    |  10 september 2009
Reactie: Goede tips
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

M.Hoogervorst   |    |  10 september 2009
Reactie: Hallo,

Met deze mentaliteit komt het allemaal goed...
Echter niet in mijn wereld!

Een ''spook van een artikel''!

 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

Martijn   |    |  10 september 2009
Reactie: Wat een belachelijk artikel, is het 1 april?
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

Jacqelien   |    |  10 september 2009
Reactie: Ook ik heb het boek ''Een werkweek van vier uur'' van T. Ferriss doorgeworsteld. Ik vond er niks aan, net als aan dit artikel trouwens. Voor ''luilakken'' zal het wel leuk zijn om te lezen maar ik kan me niet voorstellen dat dit werkt. Zo dom is een personeelschef nu ook weer niet.
Jacqelien
 

ABN Amro-bankiers eisen bonus op bij rechter

Jeanne Misteli   |    |  10 september 2009
Reactie: Het is echt van de gekke dat bankiers dit durven te doen. Alleen maar aan zichzelf denken, terwijl de burger er voor op moet draaien. Ik hoop werkelijk dat de rechter en Zalm hun poot stijf houden en geen bonus hoeven uit te keren!
 

Zeven goede gewoontes voor optimale productiviteit in minder tijd

W. Buzing   |    |  10 september 2009
Reactie: Ik ben altijd zeer tevreden over de kwaliteit van artikelen op deze site. Maar het is erg teleurstellend dat dit artikel door het redactionele filter gekomen is. Die Dudley Bernard Dawson beschrijft Amerikaanse toestanden, waarbij het op deze site nu lijkt alsof dit één op één van toepassing op Nederland en dat betreur ik. Mag ik de wens uitspreken dat deze mentaliteit niet overwaait naar Nederland.
 

Mijn medewerkers én manager werken mij tegen. Wat te doen?

JJT Hensen   |    |  10 september 2009
Reactie: Wat vragen en opmerkingen.

Kennen de medewerkers de verbeterkansen?
Ervaren ze die ook als zodanig?
Hebben de medewerkers ook een rol in het meedenken of zelfs doen om zaken mee te ontwikkelen?
Alle veranderingen geven weerstanden. Gebruik die weerstanden om goed naar het veranderproces en de strategie hiervoor te kijken. Maak de mensen belangrijk.
Hoe transparant is het veranderplan?
Is het gewenste doel werkelijk een verbetering van het oude en wat is die verbetering dan (voor de medewerkers)?
Hoe voelt het om ingeperst te zitten tussen jouw manager en jouw medewerkers en wat doe je ermee?
Informeer je de mensen constant over de verandering en mogen ze er op reageren? Voelen ze zich gehoord?
Wat doe je aan opvang van de mensen die in moeilijkheden zijn door de in te zetten verandering?
Kijk je naar talenten die medewerkers bezitten die ingezet kunnen worden in de verandering?
 
< vorige 1236 1237 1238 1239 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10