zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Jacco Valkenburg   |    |  11 september 2009
Reactie: Wie is de bron van dit artikel of heeft dit onderzoekje uitgevoerd?

Alleen in zeer extreme omstandigheden riskeren bedrijven een boete bij het benaderen van consumenten. De spam regelgeving voor consumenten dateert al van 19 mei 2004. Per 1 oktober komt daar spam regelgeving voor bedrijven (B2B) bij.
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Niels Jordens   |    |  11 september 2009
Reactie: Ik ga er van uit dat als je expliciet toestemming geeft om benaderd te worden bij inschrijving (is vaak al in voorwaarden opgenomen en is altijd netjes trouwens), en benaderd wordt door bij hetzelfde platform ingeschreven bedrijven, er geen issue is. Kan wel zo zijn als een ''niet-aangesloten'' bedrijf je ineens belt/mailt. Maar ik ga er van uit dat er eerst aangifte voor nodig is, en wie doet dat in deze situatie? Kortom in praktische zin waarschijnlijk niets nieuws onder de zon. Uitgangspunt zal ''mutual consent'' blijven.
 

Als supervisors even weg zijn, wordt er niet goed gewerkt. Wat te doen?

Egbert van den Bosch   |    |  11 september 2009
Reactie: Als het werk als saai en eentonig wordt ervaren ligt ontlading door 'rellen en lol trappen' al snel op de loer. Het besef ontbreekt vaak bij jongeren dat als zij zich laten inhuren tegen betaling, zij zich ook verplichten tot het leveren van prestaties. Als zijzelf bijvoorbeeld het nieuwste mobieltje aanschaffen, verwachten zij tenslotte ook het hel apparaat te ontvangen en niet alleen de accu.

Dat neemt niet weg dat er taak ligt voor leidinggevenden om ervoor te zorgen dat de werkbeleving door hen sterk beinvloed kan worden. Prestatie en beloning koppelen zou meer moten zijn dan werk en loon. Ook je houding als leidinggevende naar je personeel hoort een koppeling te zijn tussen prestatie en beloning. Door woorden, aandacht, bijsturing en taakverantwoordelijkheid. Een blaffende supervisor zal, net als in een kennel, alleen maar de rest aan het blaffen maken. Hoewel de taakstelling duidelijk en onveranderd blijft, kan in een frisse werkaanpak en stimulerende sfeer veel winst gehaald worden.
 

Salesblog: Netwerken zeer oude stijl werkt prima

Phil Kleingeld   |    |  11 september 2009
Reactie: Als je de onderstaande definitie los laat op netwerken maakt de keuze voor 'zeer oude en nieuwe' stijl niet zoveel uit.

'Netwerken is het geheel van handelingen of processen om informatie en ideeën uit te wisselen, steun te vragen en/of te geven, tussen leden van een bepaalde privé- en/of beroepsgroep om bepaalde persoonlijke en/of zakelijke doelen te bereiken die zonder netwerken niet of langzamer zouden worden bereikt.'

Zelf ben ik een hybride netwerker; dat zijn mensen die gebruik maken van alle mogelijke soorten van netwerken, waaronder actief virtueel netwerken op basis van de bovenstaande definitie. Succes!
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Guido Stek   |    |  11 september 2009
Reactie: Lees niks over een opt-in opt-out functie. Die zou het probleem voor vacaturebanken toch makkelijker verhelpen.

Zou de wettekst wel willen eens goed willen lezen? Heeft iemand die?
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Renee   |    |  11 september 2009
Reactie: wij, een uitzendbureau in de Randstad, werken heel veel met de nationalevacaturebank.nl. Op het moment dat wij een kandidaat benaderen, bespreken we eerst of deze bemiddeld zou willen worden door ons, waarna een afspraak word gemaakt voor een intake gesprek.

Wij nemen niet klakkeloos de gegevens van de betreffende kandidaat op in onze database. Een CV zegt -mijns inziens- slechts een fractie over de kandidaat. Na een gedegen intake gesprek ken je je kandidaat goed genoeg om hem of haar te kunnen voorstellen bij een van onze opdrachtgevers.

Ik vind deze nieuwe regel ronduit onzin. Het enige wat een kandidaat hieraan zou kunnen doen -wanneer deze niet direct benandert wilt worden, is zijn of haar CV anoniem op de jobsite zetten. Maar dan denk ik ook bij mezelf: zet je CV dan niet online!!
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

crox   |    |  11 september 2009
Reactie: het voelt aan als een ongewenst effect op een wetje. Als iemand bij een vacaturebank staat ingeschreven, dan wil die toch graag benaderd worden voor werk? Waarom sta je anders ingeschreven?

We hebben iets soortgelijks meegemaakt met de wet op de keten-aansprakelijkheid. Het was bedoeld om de fraude in de bouw tegen te gaan. Het wetje heeft vooral het leven van een zelfstandige op zijn kop gezet. De bouw vond andere manieren. Uiteindelijk is de flexibiliteit in de nederlandse markt achteruit gedonderd. Dat gebeurt nu weer. De goeden gaan weer onder de kwaden lijden......
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Bas   |    |  11 september 2009
Reactie: Deze wet kan de wereld voor vacaturebanken nogal op zijn kop zetten. Ik ben erg benieuwd naar de exacte inhoud van deze nieuwe wet. Kan iemand mij dit vertellen?
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Math Courbois   |    |  11 september 2009
Reactie: Ik ben het met Vera eens. Door je aan een breed publiek bekend te maken hoop je concrete reactie los te maken.
Dat er vervolgens door Jan en alleman en oneindig met jouw c.v. gezwaaid kan worden is niet de bedoeling.
Ik ben er voor dat er periodiek bv. jaarlijks aan kandidaten kenbaar wordt gemaakt dat zij in het bestand voorkomen van betreffende intermediair. Alleen zo kan een kandidaat enige invloed uitoefenen op zijn privacy.
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Sander van Vliet   |    |  11 september 2009
Reactie: Als kandidaat wil je niet door iedereen benaderd worden en meteen in een database opgenomen worden om de simpele reden dat je op een jobboard staat. Ik denk dat veel organisaties gaan stoppen met te betalen voor databases en zich meer gaan richten op linkedin en twitter, via socialmedia kun je namelijk wel vrijuit mensen benaderen
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Karen   |    |  11 september 2009
Reactie: Het lijkt mij ook heel simpel, je wilt benaderd worden als je je cv op actief zet. En anders bouwen de vacaturesites toch een mogelijkheid in waarin je expliciet aanvinkt of je wel of niet wilt worden benaderd.
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

A. Plante   |    |  11 september 2009
Reactie: Deze regel is ook alleen maar bedoeld om geld te kunnen kloppen uit het Nederlandse bedrijfsleven, denken we nu werkelijk dat de echte spam nu ineens stopt? De overheid schiet zichzelf voor de zoveelste keer weer eens in de voet en heeft inmiddels geen poot meer om op te staan.

Ad
 

Salesblog: Staan uw tarieven onder druk?

Ad de Beer   |    |  11 september 2009
Reactie: In de zakelijke dienstverlening is er een bekend gezegde: ''Je verkoopt de vent en niet te tent''.
Het gaat steeds om de persoonlijke klik, is er die nier, dan kan je verhaal geweldig zijn, de diensten nog beter, maar van een verkoop komt niks.
Mijn tips:
!. Blijf jezelf, speel niet een ander, daar prikt iedereen doorheen of er ontstaat later een conflict.
2. Probeer te begrijpen wat het probleem is van de klant. Te vaak zie ik adviseurs en interim managers die naar een prospect gaan met de boodschap ''ik heb een oplossing, heeft u er een probleem bij''. Levert alleen maar frustratie op.
3. Ga nooit onder je minimum uurtarief zitten. Ik zie regelmatig dat, dankzij de crisis, mensen, om maar een inkomen te hebben, ver onder hun normale tarieven gaan zitten. Daarmee verpest je niet alleen de markt, maar ook je eigen toekomst.
 

Bedrijf riskeert boete bij benaderen sollicitant

Vera van Wylick   |    |  11 september 2009
Reactie: Mijn inziens is het juist de bedoeling dat je benaderd wilt worden als je bij een vacaturebank je CV achterlaat.
 
< vorige 1234 1235 1236 1237 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10