zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

De grote verandermythe

Door: Johanna Kroon
 
70 procent van alle organisatieveranderingen mislukt. Maar 30 pocent slaagt wel. Waar ligt dat aan? Johanna Kroon ontdekte dat één simpel communicatieprincipe het verschil maakt. Ze schreef er een boek over met als titel Wat hebben ze nu weer bedacht? Dit boek laat u kennismaken met een houding die uw kansen op succesvol veranderen vergroot, ongeacht het type organisatie, het veranderdoel of de verandermethode die u volgt. Managersonline publiceert het eerste hoofdstuk van dit boek. Via www. johannakroon.nl kunt u gratis een pdf van de eerste 25 pagina’s aanvragen.

Er bestaan over veranderen allerlei mythes maar de grootste is wel deze: ‘Mensen hebben een hekel aan veranderingen. Ze willen dat alles blijft zoals het is.’ Vervang ‘mensen’ door ‘medewerkers’ en je hebt de grootste mythe over organisatieveranderingen te pakken. Uit deze basismythe komen allerlei andere mythes voort: dat het de taak is van de veranderaar om anderen ‘mee te krijgen’, dat medewerkers bij veranderingen onherroepelijk ‘weerstand’ zullen vertonen, waarbij weerstand een ander woord is voor onwil. De opgave waarvoor de veranderaar zich dus gesteld ziet is dat hij deze onwilligen iets moet laten doen wat zij eigenlijk niet willen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Hoe verbeter je de uitstraling van de website van je bedrijf?
Beter omgaan met tijdsdruk door goed timemanagement
reacties
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carričre zijn bekend (1) 
Versoepeling maatregelen vertaalt zich in snelle groei van gewerkte uren bij niet-kantoorbanen  (2) 
Vermogensbeheerders moeten zich richten op klantbehoefte en risicomanagement (1) 
Kosten vermogensbeheer moeilijk te achterhalen (1) 
Finance-afdeling belangrijker geworden door coronacrisis (1) 
Bedrijven zijn niet goed uitgerust om de klantervaring te verbeteren (1) 
Het nieuwe vergaderen  (1) 
top10
Hybride werken: Secure Access Service Edge (SASE)-oplossingen zijn de toekomst
Doorstromer bereid te wachten met aankoop volgende woning door oververhitte huizenmarkt
Digitaal bedrijfsleven uit zorgen over Nederlandse inbreng op de Digital Markets Act
Nederlandse organisaties nemen afscheid van ‘vaste’ pc’s
Steeds meer bedrijven bieden ‘burnout-break’ – wacht Nederland nieuwe golf burnouts?
Een motorhome kopen? Neem de afslag naar een nieuw avontuur!
Hoe boost je de vitaliteit en verbondenheid van je team(s)?
Respons direct mail met 69 procent toegenomen
Het ideale hybride kantoor? Cybersecure!
Welke lessen leren we van corona?
meer top 10