Reactie: Waar ik me nog altijd over verbaas is de ondoorzichtigheid van vacatures!
Bedrijven kunnen hele alinea's volschrijven waarin ze precies vertellen waar je allemaal aan moet voldoen! Maar wat je daarvoor terugkrijgt wordt vaak afgedaan met een halve volzin als; ''salaris en voorwaarden conform cao/overeenkomst/branche''.... Das lekker makkelijk! En als je dan reageert hebben sommige werkgevers kennelijk nog niet eens het respect om te reageren?! Dat soort mensen moet in een rubberbootje midden op de atlantische ocean achterlaten!
Uiteindelijk zijn we nog steeds allemaal slaven! Uit dit artikel blijkt wel weer dat 20% van de werkgevers, haar personeel ziet als een verwaarloosbare factor waar ze niet al te zuinig mee om hoeven te gaan! Bah!
Reactie: Ondernemingen maken wel eens gebruik van de personeelsadvertenties om zichzelf kenbaar te maken bij het publiek, zonder dat er een intentie bestaat om aan te werven.Personeelsadvertenties zijn nogal eens goedkoper dan reclame.
Reactie: Ja, dat van cultuur vind ik ook herkenbaar. Afrikaanse mannen lachen en glimlachen volgens mij ook veel vaker (denk aan bekende mannen als Mandela en Kofi Annan), dan bijv. Noord-Europese mannen. Ik vind ook mannen uit India veel vriendelijker overkomen in het sociaal verkeer, bijvoorbeeld.
Reactie: ik denk dat het ook cultuurbepaald is in hoeverre lachen en dan ook lekker gieren mag en niet als hysterisch wordt aangemerkt.
dat merk ik althans , in verschillende omgevingen wordt lachen anders gewaardeerd.
Wilma
Reactie: He is niet de foto van F.v.M. die mij interesseert maar wel de inhoud van zijn artikels. Dit is trouwens slechts een foto op internet en dan nog van slechte kwaliteit. Het is mogelijk dat de persoon in werkelijkheid helemaal anders overkomt...De foto wekt de indruk dat FvM eerder een terughoudend persoon is die er niet van houdt dat men foto's van hem neemt...
Sorry, Frank, als ik verkeerd ben
Brigitte
Reactie: Uit onderzoek is eveneens gebleken dat vrouwen veel meer lachen en glimlachen dan mannen. Dat zou je kunnen verifiëren als in het bedrijf waar je werkt een 'smoelenboek' bestaat. Wedden dat vele vrouwen daar glimlachend op de foto staan en de mannen 'serieus'.
Ik onderschrijf je reactie volledig.
Jammergenoeg zijn er velen die menen jaarlijks managers te moeten vermoeien met trends.
Trends komen en gaan! Sluiten in veel gevallen gewoonweg niet aan op het HRM-beleid dat gevoerd wordt, of men zou kunnen voeren.
Zorg er toch eens voor dat HRM-beleid een goede vertaling kent van het algemene beleid, stel het vakvolwassnheidsniveau van HRM binnen de organisatie en zet op een rijtje wat de organisatie met HRM wil bereiken.
Geen trends dus, maar gewoonweg PRAKTISCH & ONDERNEMINGSBEWUST!!
Reactie: Heel interessant en herkenbaar! Ik lach en glimlach altijd snel en veel, en zoek over het algemeen ook de verbinding, contact met de gevoelskant van de ander. Mijn uitdaging zit in het soms wat meer op professionele afstand blijven en serieus genomen worden. Ik wil proberen mijn gegiechel wat meer in de hand te gaan houden...! (de foto van de auteur werkt als goed voorbeeld ;-)!)
Reactie: De traditionele interim bureaus zoals FunktieMediair kunnen gemakkelijk 25% van hun marge afstaan aangezien ze zelf ongeveer 25% of meer van het klanttarief opsnoepen.
Reactie: Het artikel lezend merk ik dat het hoofdzakelijk gaat over het bestrijden van onzekerheid en angst in tijden van verandering/crisis. Ook door de schrijver zelf.
Het verzinnen van regels is een manier om met die onzekerheid en angst om te gaan. In feite is het een vorm van controle proberen te krijgen over deze gevoelens en zo wordt onbewust het signaal gegeven dat ze er niet mogen zijn. En ... ze zijn er.
Mijn advies: pak de koe bij z'n hoorns en onderzoek de angst en onzekerheid. Hoe reëel zijn ze? Wat is er het ergste dat er kan gebeuren?
Dat geeft mensen het inzicht waar ze staan en de keuze hoe ze er mee om willen gaan.
De situatie is zoals hij is. Negatief is wat ons oordeel en denken van de situatie maakt. OK soms is een situatie bedreigend. Wat maakt hem bedreigend? Wat staat er op het spel?
Meestal is het antwoord: verlies van zekerheden. Pas als we leren om te gaan met onzekerheid en te accepteren dat onzekerheid de enige zekerheid in het leven is, zijn we vrij om te bepalen hoe we met een situatie willen omgaan.
Reactie: Hallo Vljay ja voor een deel heb je gelijk.
Maar je moet er zeker van bewust worden dat je dat ook echt kan benutten. De meeste mensen denken hier niet over na en dan missen ze veel kansen in hun leven. Denk aan zakenmensen die hun zichtbaarheid moeten vergroten. Dus jezelf eens heel bewust laten worden wat Personal branding of zelfs merken branding nu precies is, vergroot de kans dat je er gebruik van gaat maken en je eigen skilss beter in het voerlicht gaat brengen.
En dit gaat ook op voor mensen die op de arbeidsmarkt moeten komen.
Reactie: Asha Kalijan heeft hier een goed artikel of moet ik zeggen een goede raad gegeven aan de jonge teamleider. De ,meeste zaken zijn “gedekt” en toch wil ik er een paar aan toevoegen.
Deze jonge manager heeft al de aandacht op zich gevestigd, dat hij deze job en zelfs een tweede team erbij gekregen heeft. Dus ondanks zijn leeftijd al op goede hoogte qua kennis en handelen.
Ik geef hem de belangrijkste tip die ik zelf in mijn leven kreeg. Blijf jezelf!
Laat je niet gek maken door al die opleidingen, de ene nog beter dan de andere, waardoor je tips en trucs leert, die je soms helpen, maar vaak je weghouden van je eigen wijze van werken.
Kijkend naar de huidige maatschappij dan vraag ik me af of al die trainingen wel geholpen hebben. Deze manager heeft het over teams en dat is de sleutel tot de oplossing. Maak gebruik van de kennis van de beide teams, coördineer die kennis en zorg voor 100% overdacht, dan worden de doelen zeker bereikt. En waar wordt je als manager op afgerekend? Juist het behalen van de doelen.
Mijn tweede opmerking betreft de methode van P.E.G.G., dus niet met ch geschreven!
De P staat voor Passie en wanneer je die hebt voor je werk en de mensen in je team en dit ook uitstraalt, gebeuren er positieve reacties in je team.
De E staat voor Emotie, we leren het tonen en gebruiken van emotie als man in onze jeugd af, maar het is een heel sterk persoonlijk wapen.
De eerste G staat voor gevoel, vaak hebben we bij een zaak een goed of juist niet een goed gevoel, door meer op gevoel te werken, loop je minder risico dat je doel jou doel niet meer is.
De tweede G staat voor geloof, geloof in jezelf en blijf dat in alle omstandigheden doen, geloof in je teams en in het behalen van de gestelde doelen.
Verder wordt er te weinig over nagedacht, dat persoonlijk coachen van jonge managers meer oplevert dan trainingen. Deze coach kan vanuit het bedrijf, maar ook een persoonlijke coach van buitenaf zijn.
Verder een compliment dat deze manager zijn vragen durft te stellen, dat geeft aan dat deze persoon het zeker gaat redden in de maatschappij.
Veel succes en blijf zorg dragen dat je met een team werkt, niet alleen gezellig, maar ook kwaliteit verhogend.
Groeten van Ron Ladage