zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Generatieleren brengt jonge generatie en oude rotten samen

17 december 2009 - "In organisaties passen jonge vitale mensen zich snel aan, aan bestaande (verouderde) bedrijfsculturen. Dit is momenteel een van de grootste risico’s in deze economisch slechtere tijd. De toekomst van onze economie en van ons welzijn hangt sterk af van de mate waarin jonge generaties hun ideeën concreet kunnen maken."

Dat stelt Emiel Nijenhuis van Koffie & Bubbels. Koffie & Bubbels helpt organisaties aan de slag te gaan met generatieleren door tijdens zowel tijdens acquisitiegesprekken als leertrajecten altijd meerdere generaties in te zetten. Het uitgangspunt is dat de jonge generatie de (h)erkenning en gerichte steun van ervaren managers uit de verschillende voorgaande generaties nodig heeft. Die krachtenbundeling vormt de motor voor persoonlijke en economische groei en verdrijft (het risico op) middelmatigheid. Het vergt geen extra financiële offers, alleen een gerichte inzet van bestaande middelen. Niet onbelangrijk in deze tijd van bezuinigingen. 



Kennis en ervaring
Daarnaast staan organisaties voor de uitdaging de kennis en ervaring, die de komende jaren in groten getale de organisatie verlaat met de mensen die de pensioenleeftijd bereiken, door te geven aan nieuwe generaties. Door zicht te krijgen op de cruciale kennis en manieren te ontwikkelen hoe deze op een voor een nieuwe generatie aantrekkelijke manier doorgegeven kan worden, voorkomt men kennishiaten.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed
 Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index
 Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Bent u klaar voor de millennial?
 Bedrijven aarzelen nog over benaderen jongste generatie
 Verschillende generaties willen verschillende beloningen
 Respectvolle manager bindt iedere generatie
 
 
reacties
 
Tony de Bree  |   | 
19-12-2009
 | 
11:00 uur
Ik neem liever overeenkomsten als inspiratiebron! Zowel als voor ieder individu als voor organisaties is het van cruciaal belang om cruciale kennis en ervaring te identificeren en te spotten en daar vrijwillige overdrachtsmechanismen voor in te voeren.

Zoals ik tegen mijn kinderen ('volwassenen in opleiding') en Fier-bankiers zei: 'als je slim bent leer je van ons en maak je je eigen, nieuwe fouten. Als je dom bent, denk je dat je slimmer ben dan iedereen, leer je niet van anderen, waaronder ouderen, maak je vervolgens dezelfde fouten als wij en schieten we dus met zijn allen er niets mee op'.

Mvg
Tony de Bree
(Klik hier)


REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Nederland zakt uit top drie Digitaliserings Index  (1) 
Generatie Z wordt online het gemakkelijkst beďnvloed (1) 
De top tien startups waar talent wil werken (1) 
Hoe word ik meer zichtbaar en gewaardeerd? (1) 
Marketeers besteden video steeds meer uit (6) 
De Tesla-taxi's van Schiphol gaan in de verkoop (4) 
UPS bestelt 125 Tesla-trucks (1) 
top10
Vijf zegeningen van een burn-out
Een op drie werkenden fantaseert weleens over collega
Klantervaring is belangrijker voor succesvolle supply chain dan lage kosten
Drie plus- en minpunten van een zakelijke prepaid creditcard
Extreme beloning toppers in bedrijfsleven blijkt wederom mythe
Kennis cybersecurity-terminologie Nederlandse beslissers onvoldoende
Sterke ontwikkeling cloud- en hostinggebruik in Nederland
Wie van het Europese talent wil in Eindhoven werken? Bijna niemand
Vijf tips om tijd te besparen met vliegen
Besluitvormingsdilemma’s in het digitale tijdperk
meer top 10