Reactie: Een heel leuke therapie is de relatietraining van Centrum Eikenhof in Bergen op Zoom. In vijf avonden leer je er inzicht te krijgen in jezelf en dit te communiceren aan je partner. Iedere dinsdagavond van maart.
Jacqelien
Reactie: Ik ben het hier wel mee eens maar..........
Ik probeer ook de kosten te verlagen:
Stoppen lease auto: boete/hercalculatie Euro 17000. Stoppen kantoor: wordt niet geaccepteerd ivm duur contract. Kosten inmiddels euro 11.000
Zo kom je nimmer tot een kostenreductie niet?
Reactie: Mijn advies is om voor de BlackBerry te kiezen. De Iphone ziet er erg cool en fantastiesch uit en werkt prima. Het grote verschil zit hem in het volgende;
BlackBerry gebruikers kunnen elkaar onderling gratis berichten versturen (ook als er geen netwerk beschikbaar is). Daarnaast reduceerd de BlackBerry server alle data met maar liefst 70% (hiermee bespaard u uw data verbruik,vooral interesant voor in het buitenland).
Reactie: Correctie op dit bericht: de Campagne wordt uitgevoerd door GroentenFruit Bureau in opdracht van de Nederlandse groenten en fruit sector. Werkfruitonline claimt deze campagne ten onrechte en is slechts een van de vele werkfruitleveranciers. Voor meer informatie kunt u bellen naar GroentenFruit Bureau op 079-347 08 08.
Reactie: Is dit nu een stimulans tot kuddegedrag of een echt representatief onderzoek vraag ik me dan af......
Het valt me steeds meer op dat er keihard aan ons waarheidsperspectief gesleuteld wordt door steeds meer bedrijven (en overheden)...
De sluikreclame van de 21e eeuw.
Reactie: Een coach is voor mij pas een coach wanneer hij of zij op het terrein waarop gecoacht wordt ervaringsdeskundig is. Het doorleeft heeft.
En dan kan het dat een coach adviseert wat u zou kunnen doen, een intermediair is. Zeker als dat onderdeel is van het 'coachcontract'. En natuurlijk wordt een coach niet betaald om een goed gevoel te geven. Maar het is zeker niet zo dat hij of zij dan alleen maar denkt aan geld verdienen.
Een coach heeft een behoorlijke verantwoordelijkheid. Hoe kan iemand zo'n verantwoordelijkheid aan? Niet alleen met goed luisteren. Maar vooral vanuit ervaring en opleiding weten wat het effect is van hem of haar. Wat de consequenties zijn.
Een goede coach blijft zichzelf ontwikkelen. Vraag aan de coach wat hij of zij daaraan doet.
Als je een coach zoekt, check bij vrienden, kennisen, LinkedIn, blogposts, twitter, hyves en verder nog op Google. Komt de zienswijze en handelswijze overeen met wat jij wilt. Bel en maak een vrijblijvende afspraak. Ga op je gevoel af.
Reactie: Geweldig zo'n artikel.
Vooral wanneer er maar 6 tips worden gegeven, want dan kunnen alle coachen van Nederland dit nog even aanvullen en gelijk hun website promoten.
Je verwacht dit soort reactie en helaas, het komt ook weer uit.
Reactie: Strategie wordt nog vaak gezien als een stand-alone activiteit van het management, waarbij deze strategie zo lang mogelijk gehandhaafd moet blijven en zo weinig mogelijk mag veranderen. Dat was old school strategie.
In de huidige wereld en markt moet een strategie een gebalanceerde mix zijn van pro-actief en reactief bezig zijn met de markt voor de duur van 1 hooguit 2 jaar.
Wel een kanttekening: de mate van strategie verandering moet in lijn zijn met de omvang van de organisatie. Als de koers van een groot bedrijf 180 graden draait, dan is het risico wel erg groot en mag er geen succes worden verwacht. Oplossing hiervoor kan zijn een pilot bedrijf op te starten dat de verandering gaat uitvoeren, ook bekend als 'testing the waters'.
Reactie: Klik, klank en kleur van client en coach zijn bepalend voor het succes van de samenwerking. Professionaliteit spreekt vanzelf(incl. lidmaatschappen).
Bepaal van tevoren jouw eisen en verwachtingen bij de coach. Wat heb je nodig? Stel jezelf altijd een aantal relevante vragen na afloop van het kennismakingsgesprek en schaal ze waarbij 0 betekent nooit, 1 zelden, 2 soms, 3 meestal wel, 4 altijd, heel erg
1. Ik voel me op gemak bij de coach (+ hoe komt dat?)
2. Ik heb vertrouwen in de coach (+ waar baseer je dat op?)
3. De coach is deskundig en professioneel
4. De coach geeft antwoord op mijn vragen
6. De coach drukt zich gemakkelijk en begrijpelijk uit
7. De coach zet mij in beweging
8. ....
Reactie: Aanvullend hierbij:
* Een coach maakt zichzelf, gelijk een opvoeder, in de loop van het proces ''overbodig''.
* De aard van de relatie en de wijze van interactie met de coach zijn, gelijk als in therapie, belangrijker dan de gehanteerde methode (met name in persoonsgerichte, ontwikklngsgerichte coaching).
* De coach is een facilitator en neemt geen verandwoordelijkheden over.
* De coach is als professional onpartijdig en oordeelvrij, ongeacht de opdrachtgever ( manager, verzekeraar, bedrijfsarts, RvB, etc.) en de gecoachte / client.
* een coach is zich bewust van eigen handelen en emoties ( in termen van overdracht / tegenoverdracht, projectie, weerstand, etc.), kan hier op reflecteren en bespreekt dit in collegiale consultatie/ supervisie.
Misschien open deuren maar wel belangrijk . Ik kom hier dagelijks mee in aanraking.
Paul de Groot (58), Arbeids- & Gezondheidspsycholoog NIP, Supervisor A&G psychologie NIP, Associate coach NOBCO,
Reactie: Natuurlijk heb je gelijk, maar het probleem is dat veel mensen netwerken ''omdat het nu eenmaal moet''. Kwantiteit geldt dan. Zo krijg ik dagelijks nieuwe volgers op Twitter, waaronder veel Amerikanen. Waarom? Omdat ze zoeken op Beer (bier) en dan mijn twitteraccount AdBeer tegenkomen. Volgen om het volgen dus, maar wat hebben ze eraan dat ik mijn nieuwe workshop ''kennismaken met het P8 model'' bekend maak? Of mijn nieuwste blog publiceer? Niks dus.
Aan de andere kant heb je wel de bewuste netwerkers die de netwerken gebruiken om talloze contacten en een zee aan informatie gestructureerd te benaderen, maar het blijft een minderheid.
Netwerkborrels zijn al hetzelfde, accountants, banken, marketeers hebben maar éen doel, per avond tenminste een verpakking business cards verspreiden en als ze merken dat je geen potentiele klant bent, dan nemen ze je het pas gegeven pilsje af om het weer aan een ander potentieel slachtoffer te geven.
Tja, naar de netwerkborrels ga ik voor de borrels, mijn netwerk ontmoet ik wel ergens anders.
Maar het lijkt er wel op dat ook netwerken aan zijn eigen succes ten onder zal gaan.
Reactie: Deze tips kun je op zijn hoogst toepassen als je een coach hebt.
Hoe selecteer je een coach:
1. check of er een klik is tussen jou en de coach
2. check of de coach (inhoudelijk) competent is (referenties/ reviews)
3. doe met 2 á 3 coaches een intakegesprek
4. maak definitieve keuze