zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Talentmanagementplanning is vaak ondergeschoven kindje

21 januari 2011 - 56 procent van het algemeen management en het Human Resource (HR) management van organisaties besteedt geen aandacht aan hun talentmanagementplanning. Dit blijkt uit het talentmanagementonderzoek onder ruim 1.000 organisaties uit twintig landen.

 Lees verder...   Reageer
 

Eigen smartphone en tablet mogen mee naar het werk

21 januari 2011 - Het merendeel van de werkgevers in Nederland staat het gebruik van privéapparaten voor het werk toe. Zo mag maar liefst 82 procent van de werknemers een eigen smartphone gebruiken op de werkvloer. Ook laptops (73 procent), tablets (62 procent) en PC’s (52 procent) van werknemers worden ingezet voor werkdoeleinden.

 Lees verder...   Reageer
 

Wie wint de Integron Beleving Awards 2010?

20 januari 2011 - Welke organisatie in Nederland heeft in 2010 het beste gepresteerd op het gebied van Klanttevredenheid, Medewerkertevredenheid en Interne tevredenheid en welke organisatie wordt het meest aanbevolen door haar medewerkers of klanten

 Lees verder...   Reageer
 

BSA start nieuwe campagne tegen oneerlijke concurrentie

20 januari 2011 - De Business Software Alliance (BSA), de wereldwijde vertegenwoordiger van de software-industrie, start een nieuwe campagne in Nederland om de strijd tegen zakelijk gebruik van illegale software te intensiveren. De BSA verklaart dat het gebruik van illegale software resulteert in oneerlijke concurrentie en verlies van banen.

 Lees verder...   Reageer
 

Internationale onzekerheid blijft hoog

20 januari 2011 - Ondanks het herstel van de wereldeconomie blijft de internationale onzekerheid voor bedrijven hoog. In negentien landen werd het voor ondernemingen onveiliger om zaken te doen. In elf landen verbeterde de situatie. Dit blijkt uit de achttiende Political Risk Map, die jaarlijks wordt gepresenteerd door Aon. Zorgen over de kredietwaardigheid van landen zijn van grote invloed op de kaart van dit jaar.

 Lees verder...   Reageer
 

Acht tips om u naar een nieuwe baan te netwerken

20 januari 2011 - Zoekt u een nieuwe baan? Dan moet u tijdens netwerkbijeenkomsten iets minder aandacht besteden aan de gratis hapjes en drank en meer aan het leggen van nuttige contacten. Ga naar de bijeenkomst  toe met de instelling het beste te halen uit uw ontmoetingen daar en wie weet kunt u vervolgens wel meteen op sollicitatiegesprek.

 Lees verder...   1 reactie
 

Geef emoties tijdens een vergadering de ruimte

20 januari 2011 - Heeft u weleens meegemaakt dat tijdens een vergadering een groep heel erg vóór een voorstel is en een andere groep heel erg tegen? Bij een workshop Effectief vergaderen brachten twee deelnemers zo'n vergadersituatie in. Carla van den Bos van Vergaderen doe je zo schreef er dit artikel over.

 Lees verder...   6 reacties
 

Toenemende vraag naar jong personeel in een verbredende groene sector

19 januari 2011 - De arbeids- en onderwijsmarktpublicatie over 2010 van Aequor schetst in een notendop de stand van zaken in vijftien branches binnen het domein voedsel, natuur & leefomgeving. De krapte op de arbeidsmarkt duurt voort, de sector verbreedt en de vergrijzing neemt toe. 

 Lees verder...   Reageer
 

Innovatie in dienstverlening sterk in opkomst

19 januari 2011 - De grenzen tussen producten en service zijn aan het vervagen. 'Service design thinking' is een brede benadering voor het innovatieproces met een scala aan gereedschappen en methoden die afkomstig zijn uit heel verschillende disciplines als organisatieadvies, marketing, productontwikkeling, ICT en sociale wetenschappen. Dit maakt het service innovatieproces echt interdisciplinair en zorgt voor duurzame oplossingen.

 Lees verder...   4 reacties
 

55-plusser wordt gediscrimineerd

19 januari 2011 - Een grote meerderheid van de 55-plussers heeft tijdens de sollicitatieprocedure het gevoel op leeftijd te worden gediscrimineerd. Ouderen hebben steeds meer moeite om werk te vinden, terwijl deze groep met het omhoog gaan van de pensioenleeftijd alleen maar groter wordt.

 Lees verder...   14 reacties
 

Goede voornemens op werkgebied: ontwikkeling en opleiding

19 januari 2011 - 30 procent van de Nederlandse werknemers wil zich in 2011 verder ontwikkelen door het volgen van een opleiding. Dit blijkt uit een online onderzoek van Unique onder 500 respondenten. Op de tweede plaats staat het goede voornemen om een betere werk/privé balans te realiseren (24 procent) en de top drie wordt afgesloten door het maken van promotie (23 procent).

 Lees verder...   Reageer
 

Tien vragen die u iedere sollicitant moet stellen

19 januari 2011 - Hoe weet u welke kandidaat de beste is voor de functie? De Canadese consultant Sam Geist, scoort met zijn vragenlijst om kandidaten effectief te evalueren. De lijst bestaat uit tien vragen, waarna de antwoorden beoordeeld worden op basis van zeven criteria.

 Lees verder...   6 reacties
 

UWV zet werkzoekenden zelf aan het werk

18 januari 2011 - Wacht niet af, benut uw mogelijkheden en ga actief op zoek naar werk. Dat is de boodschap die UWV uitdraagt in de campagne 'Ga voor werk'. Met de campagne wil UWV werkzoekenden bewust maken van de mogelijkheden die zij zelf hebben om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

 Lees verder...   3 reacties
 

Mannen gaan flexibeler werken na geboorte eerste kind

18 januari 2011 - Dat de komst van kinderen veel impact heeft op ouders was al bewezen, maar dat mannen het ook aangrijpen om na te denken over work/life was nog niet eerder zo aangetoond. Bijna 60 procent van de mannen gaat flexibeler met zijn werktijden om na de geboorte van zijn eerste kind. Een ruime meerderheid (70 procent) haalt minimaal eens per week zijn kind op uit school of van het kinderdagverblijf.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 911 912 913 914 1508 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10