zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Helft bedrijven weet niet waar IT-budget aan opgaat

31 juli 2001 - Bedrijven geven gemiddeld ruim 5% van de omzet uit aan IT. De opdrachtgevers zijn echter vaak ontevreden over de automatiseerders, zo blijkt uit een recent onderzoek van Ernst & Young.

 Lees verder...   Reageer
 

Reclame in nieuwe media werkt

30 juli 2001 - Consumenten reageren positief op reclame in nieuwe media, zoals internet en SMS. Dat stelt marktonderzoekbureau Datamonitor.

 Lees verder...   Reageer
 

Ontslagen werknemers reageren grofweg op drie manieren

26 juli 2001 - De emotionele effecten van ontslag kunnen zeer verschillend zijn. De wijze waarop een ex-werknemer tegenover zijn laatste baan stond is daarin een bepalende factor.

 Lees verder...   Reageer
 

Topmanagers vermijden IT

19 juli 2001 - Topmanagers houden zich veel te weinig bezig met informatietechnologie (IT). Dat vinden Europese IT-managers.

 Lees verder...   Reageer
 

CBS weerlegt oude beurswijsheid

17 juli 2001 - De oude beurswijsheid Sell in May and come back in September is niet juist. Dat stelt het Centraal Bureau voor de Statistiek na een analyse van de beurskoersen van de afgelopen 20 jaar.

 Lees verder...   Reageer
 

Meer invloed aandeelhouders en werknemers op topsalarissen

15 juli 2001 - Aandeelhouders en werknemers krijgen meer invloed op de gang van zaken in grote ondernemingen, onder meer over de beloningen van de bestuurders. Het kabinet heeft vrijdag besluiten genomen over het zogenoemde structuurregime van grote ondernemingen.

 Lees verder...   Reageer
 

Ondanks irritatie werken advertentiebanners op internet

4 juli 2001 - Adverteren op internet door middel van banners kan een positief effect hebben op het imago van merken. Dat blijkt uit het online onderzoek naar de effectiviteit van online reclames door Pro Active.

 Lees verder...   Reageer
 

'Afrekenen met hardnekkige communicatiemythe'

2 juli 2001 - De door veel communicatietrainers en -adviseurs gehanteerde stelling dat het een boodschap voor 93% door non-verbaal gedrag wordt overgebracht, berust op een misverstand. Dat beweert sales- en marketingspecialist Michel Hoetmer.

 Lees verder...   Reageer
 

Drie manieren om succesvol te innoveren

26 juni 2001 - Ondernemen is innoveren, aldus een bespreking van G. Hamels 'Leading the revolution' in Management Team. Hamel is de bedenker van het concept 'kerncompetenties' en beschrijft in zijn boek de spelregels van de 'nieuwe economie' om ze vervolgens toe te passen op de rest van het bedrijfsleven.

 Lees verder...   Reageer
 

Nieuw vorm van RSI: de WAP-vinger

24 juni 2001 - Wie veel SMS-berichten verstuurt heeft kans op het oplopen van een zogenaamde WAP-vinger. Volgens Britse wetenschappers veroorzaakt het versturen van berichten over de telefoon een verstoring van de bloedcirculatie in de vingers waardoor de klacht ontstaat.

 Lees verder...   Reageer
 

Niet kwaliteit maar populariteit bepaalt carrièrekansen

21 juni 2001 - Uit onderzoek van de universiteit van Colombia blijkt dat voor een goed betaalde baan het belangrijker is dat iemand aardig gevonden wordt dan dat hij voldoet aan de vaardigheden die vereist zijn voor de functie. Populaire collega's krijgen sneller salarisverhoging dan beter gekwalificeerde, maar minder populaire collega's.

 Lees verder...   Reageer
 

Grote verschillen in Europese managementstijlen

17 juni 2001 - Ondanks de Europese integratie, blijft de culturele diversiteit in managementstijlen groot, aldus Elan Online deze week. Wat zijn de verschillen per land?

 Lees verder...   Reageer
 

90% ICT-projecten valt te duur uit

15 juni 2001 - Slechts tien procent van de grote bedrijven in Nederland lukt het om ICT-projecten binnen het vooraf bepaalde budget te houden. Er wordt tussentijds vrijwel niet geëvalueerd, waardoor de kosten sterk kunnen oplopen.

 Lees verder...   Reageer
 

Vrienden en vijanden bepalend voor loopbaan

7 juni 2001 - Vrienden en vijanden hebben grote invloed op iemands carriere. Vijanden op het werk kunnen ertoe leiden dat iemand vertrekt naar een baan met een lagere status of zelfs werkloos wordt.

 Lees verder...   Reageer
 
< vorige 1421 1422 volgende >
Aangeklaagd door cliënt wegens een beroepsfout: wat nu?
reacties
Lynk&Co 01 (1) 
Werknemers hoeven niet altijd bereikbaar te zijn (1) 
Werknemer vindt dat werkgever verantwoordelijk is voor werkgeluk (1) 
Foute kersttrui populair, maar niet op op de werkvloer (1) 
Kantoren en werkvormen veranderen radicaal (4) 
Wat mannelijke leiders moeten weten over het vrouwenbrein (1) 
Dat coachen is ook niet alles.  (2) 
top10
Alle obstakels voor de digitale transformatie van tafel
Nieuwe blik op security nodig in hybride wereld
Klaar met ransomware? Check dan deze vijf best practices
Samenwerking CIO-CFO stimuleert bedrijfstransformatie
Het werk van de toekomst: welke van deze vijf banen heb jij in 2030?
De uitdagingen van de nieuwe werkwereld
Nederlandse werknemers wereldwijd het minst gestrest
Rapport benadrukt belang van gelijke kansen en mogelijkheden voor hybride werknemers
Oganisaties doen er twee werkdagen over om op beveiligingsincidenten te reageren
Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien
meer top 10