5 oktober 2004 -
Het is geen grap: Zeker vijf dieven hebben in Groot Britannië voor 725.000 euro aan chocolade gestolen. In alle vroegte zijn zij zondag in drie eigen trucks een industrieterrein opgereden. Met zes opleggers vol paaseitjes gingen ze ervan door. De politie van het Britse Skelmersdale staat voor een raadsel.
5 oktober 2004 -
Als de belangstelling voor management een maatstaf is voor economisch herstel, gaat Nederland volgens het Nederlands Uitgeversverbond economisch de goede kant op. Het aantal abonnementen op het zakentijdschrift FEM Business groeide met 8 procent, op Quote met 3 procent. Dit terwijl de rest van de bladenmarkt met een stagnatie heeft te maken.
5 oktober 2004 -
De jaarverslagen van de Nederlandse beursgenoteerde bedrijven zijn het afgelopen twee jaar 30 procent dikker geworden. Met name de door de commissie Tabaksblat geëiste verantwoording van het ondernemingsbestuur heeft er voor gezorgd dat het document gemiddeld 158 pagina's telt, bijna het dubbele van die van Amerikaanse collega's.
5 oktober 2004 -
Het rendement van reclamebureaus staat onder druk. Ze zitten in de knel bij adverteerders die niet teveel willen betalen. Het wordt tijd dat bureaus meer durven te rekenen voor hun unieke producten. Daarover bericht Marketing Online, op basis van een artikel in Admap.
3 oktober 2004 -
Bedrijven zijn in de toekomst niet meer verplicht een arbodienst in de arm te nemen. Een bedrijf mag ook een andere partij, bijvoorbeeld een brancheorganisatie, inschakelen. Daarvoor is dan wel de instemming vereist van vakbonden, ondernemingsraad of personeelsvertegenwoordiging.
3 oktober 2004 -
Het banenverlies in het Nederlandse bedrijfsleven is voor het eerst sinds 2002 afgenomen. In het tweede kwartaal waren er bij ondernemingen 148.000 banen minder dan een jaar geleden. In het eerste kwartaal verdwenen nog 154.000 banen.
3 oktober 2004 -
De landelijke banenmarkt is zaterdag ondanks de actie in Amsterdam iets beter bezocht dan vorig jaar. In totaal doorzochten 112.000 mensen de kaartenbakken van het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI). Vorig jaar was het bezoekersaantal 110.000.
30 september 2004 -
Internetaankopen vinden vaak plaats in de baas zijn tijd. Ruim 85 procent van de aankopen via het net gebeurt tijdens kantooruren. Dit blijkt uit een onderzoek van Daanveilingen.nl.
30 september 2004 -
Wat de overheid nooit is gelukt, gaat nu Aldi proberen: kunst onder de aandacht brengen van de 'gewone man'. Het van oorsprong Duitse supermarktbedrijf gaat vanaf volgende maand kunstdrukken in gelimiteerde oplage aanbieden, gewoon tussen de verpakte vleeswaren en de goedkope schoonmaakmiddelen.
30 september 2004 -
Verschillende grote bedrijven zijn weer op zoek naar ICT-medewerkers. Eerder al bleek uit cijfers van beloningsbureau De Breed & Partners dat de salarissen van ICT-ers weer groeien. Maar er is een groot verschil met eind jaren negentig. Grote bedrijven zoals banken en multinationals laten hun ICT-diensten in lagelonenlanden als India ontwikkelen.
30 september 2004 -
De gratis bus die sinds begin dit jaar naar Den Haag rijdt, heeft er niet voor gezorgd dat het minder druk op de weg is geworden. Maar het gebruik van de bus is wel verdrievoudigd en 40 procent van de nieuwe passagiers ging voorheen met de auto. Daardoor is de hofstad beter bereikbaar geworden.
30 september 2004 -
Het Openbaar Ministerie verdenkt oud-Ahold-topman Cees van der Hoeven van het opstellen van valse jaarrekeningen. Ook vindt justitie dat Ahold onder zijn leiding ten onrechte jarenlang de volledige resultaten van een aantal deelnemingen in de boeken heeft opgenomen. Dat heeft een woordvoerder van Van der Hoeven donderdag bevestigd.
29 september 2004 -
De markt voor e-mailmarketing groeit snel. Hoewel de DDMA, de belangenvereniging van de dm-branche, nog geen cijfers over dit relatief jonge fenomeen voorhanden heeft, is DDMA-directeur Dirk van der Steenhoven ervan overtuigd dat het hier om een snel opkomend medium gaat, stelt hij in Marketing Tribune.
29 september 2004 -
De nieuwe ceo van Coca-Cola, Neville Isdell, geeft zijn marketingafdeling de schuld van de winstwaarschuwing van het frisdrankmerk. De topman verwerpt de recente prestaties van zijn concern en zweert de reclamecampagnes van Coca-Cola te verbeteren.