zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Reclamebureaus te goedkoop?

5 oktober 2004 - Het rendement van reclamebureaus staat onder druk. Ze zitten in de knel bij adverteerders die niet teveel willen betalen. Het wordt tijd dat bureaus meer durven te rekenen voor hun unieke producten. Daarover bericht Marketing Online, op basis van een artikel in Admap.

Wantrouwen


Tussen adverteerders en bureaus bestaat heel wat wantrouwen. Bureaus zouden te duur zijn en een commodity aanbieden. Die verwijten hebben de bureaus in het defensief gedrukt en daar weten ze niet goed raad mee. Ze zouden een weerwoord moeten geven, want bureaus leveren lang niet altijd standaarddiensten.

Auteursrecht
Geslaagde creatieve campagnes zijn uniek en verdienen een bijpassende beloning. Dat kan bijvoorbeeld op basis van auteursrecht, betalen naar resultaat, of licenties, zoals in de wereld van tv en film. Want de waarde van ideeën hangt niet met kosten samen, maar met opbrengsten. In heel veel andere branches weten ze dat allang, maar in de reclame is men daar blijkbaar niet nog steeds achter.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10