zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Email steeds vaker ingezet voor marketingdoeleienden

29 september 2004 - De markt voor e-mailmarketing groeit snel. Hoewel de DDMA, de belangenvereniging van de dm-branche, nog geen cijfers over dit relatief jonge fenomeen voorhanden heeft, is DDMA-directeur Dirk van der Steenhoven ervan overtuigd dat het hier om een snel opkomend medium gaat, stelt hij in Marketing Tribune.

Professionele expertise


Tegelijkertijd signaleert Van der Steenhoven dat met name grotere bedrijven steeds vaker professionele expertise inhuren voor het verzorgen van hun e-mailcampagnes, zowel wat betreft de creatie als wat betreft de technische realisatie. De DDMA beschouwt dit in principe als een positieve ontwikkeling omdat e-mailmarketing alleen succesvol kan zijn als de consument hier vertrouwen in heeft.

Spam
Emailmarketing heeft wel een imagoprobleem door de vele met virussen besmette emailtjes en spam. Uit een enquete van TNS Nipo Consult onder marketeers blijkt dat 56 procent van hen problemen heeft met het vermeende ongewenste karakter van de reclamemails. Zij denken dat dit een negatieve invloed heeft op de relatie met de klant. De DDMA was een van de initiatiefnemers van de gedragscode Code Verspreiding Reclame Via Email.

 
 Doorsturen   Reageer  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 
 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10