23 oktober 2009 -
Unique en TNO maakten gisteren de resultaten van de MKB Marktmonitor 2009 bekend . De algemene tendens is optimisme. Naast negatieve gevolgen van de economische crisis, ondervond Ondernemend Nederland ook positieve gevolgen van de economische neergang. Bovendien verwacht 62 procent van de bedrijven de komende drie jaar te gaan groeien.
23 oktober 2009 -
De curatoren van DSB Bank en DSB Beheer zeggen vooralsnog niet te twijfelen aan de woorden van Dirk Scheringa dat hij zelf ook geen geld meer zou hebben. Een woordvoerder van de curatoren zei dat donderdag, zo meldt Nu.nl.
22 oktober 2009 -
"De werkgevers brengen ons goed functionerende stelsel van arbo-normen in gevaar. Als dit zo doorgaat vervallen in 2010 vele regels die het werk van mensen veilig maken. De politiek moet de werkgevers dwingen mee te werken," aldus FNV-bestuurder Leo Hartveld. De FNV heeft het overleg met de werkgevers over de arbocatalogi opgeschort tot dit probleem is opgelost.
22 oktober 2009 -
Onderzoek bij meer dan 11.000 ondernemingen in vijftien landen laat zien dat significant economisch herstel wereldwijd niet eerder wordt verwacht dan de zomer van 2010. Nederlandse ondernemingen verwachten dit herstel zelfs pas in augustus van dat jaar. Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Regus.
22 oktober 2009 -
Oudere werkzoekenden (45-plus) blijken eerder bereid genoegen te nemen met minder loon dan jongeren. Dat blijkt uit Belgisch onderzoek door Vacature onder 1.158 hoogopgeleide werkzoekenden over solliciteren tijdens de crisis. 6Minutes.be vat samen.
22 oktober 2009 -
Economisch zware tijden brengen stess, zorgen en angsten met zich mee. Wordt daar niet goed op gereageerd, dan ontstaat er een negatieve werksfeer waarvan moreel, vertrouwen en productiviteit de dupe worden.
22 oktober 2009 -
Door de brede beschikbaarheid van breedband, lijkt het of men extra kritisch naar de snelheid van de ICT-systemen op het werk kijkt. Maar liefst een derde deel van de Nederlandse beroepsbevolking is daar ontevreden over. Verder maken Nederlanders zich bij thuiswerken veelal zorgen om de veiligheid.
21 oktober 2009 -
Ernst & Young heeft in opdracht van Please Payroll een onderzoek uitgevoerd naar de aantrekkelijkheid van de dienst ‘payroll’ voor het bedrijfsleven. De kernvraag uit het onderzoek was: wanneer is payroll vanuit het kostenaspect voor ondernemingen een interessant alternatief?
21 oktober 2009 -
Heeft u er genoeg van alleen maar meer en harder te moeten werken terwijl uw werkgever nog steeds reorganisaties en ontslagen doorvoert? Lees dan vooral verder. Volgens onderzoek van Morgan Redwood verdienen bedrijven die er actief voor zorgen dat hun personeel een goede werk-prive balans heeft, twintig procent per werknemer per jaar meer.
21 oktober 2009 -
Nederlandse multinationals betalen nauwelijks vennootschapsbelasting. De twintig grootste bedrijven dragen op die manier weinig tot niets bij aan de schatkist. Dit blijkt uit een reportage van Zembla die gisteravond werd uitgezonden. De Telegraaf schrijft erover.
21 oktober 2009 -
MKB-ondernemers en -managers komen vrijwel altijd zelf in actie als er alarm is op de zaak. Hiermee nemen zij risico om geconfronteerd te worden met een inbreker of vandaal. Dit blijkt uit inventarisatie van Securitas. Verder komt naar voren dat ondernemers jaarlijks hoge kosten hebben door loze alarmmeldingen.
21 oktober 2009 -
Het faillissement van DSB speelt een hoofdrol in de media. Onderzoek zal uitwijzen hoe het tot deze crisis is gekomen. Nisandeh Neta van Open Circles Academy: "Een crisis hoeft niet zo getypeerd te worden als anderen buiten uw eigen organisatie doen. Als u denkt dat uw bedrijf en imago gevaar lopen is het tijd om te grijpen."
20 oktober 2009 -
Sociale netwerksites worden steeds vaker voor zakelijke doeleinden gebruikt. Daardoor wordt de scheidingslijn tussen de privé en zakelijke persoonlijkheid steeds dunner. Robert Half International adviseert Facebook-gebruikers op 6Minutes.be, zich te verdiepen in de privacyinstellingen.
20 oktober 2009 -
Ondanks het groeiende aantal mobiele werkers vertrouwen veel organisaties nog steeds op handmatige processen ter ondersteuning van de mobiele werkers. Hierbij kan worden gedacht aan servicemedewerkers die naar afgelegen locaties worden gestuurd om mobiele werknemers fysiek te ondersteunen bij de reparatie van apparaten.