zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Betere balans tussen werk en privé is goed voor de winst

21 oktober 2009 - Heeft u er genoeg van alleen maar meer en harder te moeten werken terwijl uw werkgever nog steeds reorganisaties en ontslagen doorvoert? Lees dan vooral verder. Volgens onderzoek van Morgan Redwood verdienen bedrijven die er actief voor zorgen dat hun personeel een goede werk-prive balans heeft, twintig procent per werknemer per jaar meer.

Dit komt natuurlijk omdat een beter evenwicht tussen werk en privé leidt tot minder verzuim, een beter gevoel van welzijn en dus meer productiviteit. Verder bleek ook simpelweg van belang dat de  onderneming simpelweg beseft dat welzijn en productiviteit samenhangen.



Welzijn in slechte tijden
Maar hoe belangrijk welzijn ook is, het is natuurlijk duidelijk dat de economische crisis zware druk legt op de balans tussen werk en privé. Bijna de helft van de meer dan 100 ondervraagde Britse ondernemingen zegt dat ze mensen hebben moeten ontslaan, waardoor de druk op de overblijvers groter wordt. Met name grote ondernemingen zeggen ook het komend jaar nog mensen te moeten laten gaan. Het zal er om gaan het welzijn en welbehagen van het personeel niet uit het oog te verliezen tijdens noodzakelijke besparingen.


Bron: Management Issues
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Thuiswerkmogelijkheden bepalen voor wie werknemer aan de slag wil
 Goede balans tussen werk en privé is hét recept voor geluk
 In tien stappen naar een beter evenwicht tussen werk en privé
 Amerikanen eisen betere balans tussen werk en privé
 
 
reacties
 
Danny Verhoeven  |   | 
21-10-2009
 | 
18:59 uur
Goed punt!

Wanneer iemand vanwege prive omstandigheden niet goed in zijn vel zit zal dit ook gevolgen hebben op zakelijk gebied.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10