zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Zes tips om gezichtsverlies op Facebook te voorkomen

20 oktober 2009 - Sociale netwerksites worden steeds vaker voor zakelijke doeleinden gebruikt. Daardoor wordt de scheidingslijn tussen de privé en zakelijke persoonlijkheid steeds dunner. Robert Half International adviseert Facebook-gebruikers op 6Minutes.be, zich te verdiepen in de privacyinstellingen.

Ze presenteren bovendien zes oplossingen voor lastige Facebook-situaties: 



1.  U bent getagd met een gênante foto
Maak de tag ongedaan en stel uw privacyinstellingen zo in dat alleen uw beste vrienden uw foto’s kunnen zien. 

2. U krijgt een vriendschapsverzoek van iemand waarmee u geen ‘link’ wilt
U kunt vriendschapsverzoeken van collega’s maar beter aanvaarden om ze niet voor het hoofd te stoten, maar voeg ze toe aan een ‘werk’-lijst en stel uw privacyinstellingen zo in dat u uw werk en persoonlijke leven daadwerkelijk kan scheiden. 

3.  U overweegt een vriendschapsverzoek naar uw baas te sturen
Het lijkt misschien een natuurlijke voortzetting van de vriendschappelijke gesprekken op kantoor, maar denk twee keer na vooraleer u zelf het initiatief neemt. Het zou wel eens gênant kunnen worden voor beide. 

4.  U wilt zich bij verschillende groepen aansluiten

Sluit u aan bij groepen die u interesseren. Als er echter collega’s in uw netwerk zitten en u niet wilt dat zij kunnen zien bij welke groepen u aangesloten bent, vergeet dan niet uw instellingen aan te passen. 

5.  U wilt graag fan worden van bepaalde pagina’s
Als u fan wordt van een bepaalde pagina op Facebook, is dat zichtbaar voor iedereen die uw profiel kan bekijken. U kunt dus maar beter geen fan worden van iets of iemand waarvan u niet wilt dat uw collega’s of professionele relaties dat zien. 

6.  U doet graag online testen

Denk goed na voordat u de resultaten op uw Facebook-profiel publiceert. Tenzij u het niet erg vindt dat uw zakelijke contacten kunnen zien op welke filmster u het meest lijkt…


Bron: 6Minutes
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Vijf do’s en don’ts voor een professioneel LinkedIn profiel
 De opkomst van de sociale niet-werker
 Internetreputatie beïnvloedt sollicitatietraject
 Do’s, don’ts en tips om een professionele indruk te maken met uw netwerkprofiel
 
 
reacties
 
Danny Verhoeven  |   | 
20-10-2009
 | 
14:59 uur
Leuk artikel wat hopelijk meer ondernemers aan het denken zet.

Ook mensen die solliciteren voor een baan moeten eerst hun sociale profielen eens opschonen. Bedrijven gaan eerst op internet naar wat achtergrond info zoeken.
Wesley Hendriks  |   | 
21-10-2009
 | 
17:17 uur
Zeker een leuk en goed artikel. En mensen moeten absoluut op de hoogte zijn van hun digitale id.

Hier staat wat meer info over het ''verzieken'' van je carriere op linkedIn:

(Klik hier) 5 ways to ruin your linkedin account: great article! Tip 6: use the privacy settings!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10