zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Bart Flos

Bart Flos is bestsellerauteur van Het anti-klaagboek - Eerste hulp bij zeuren en zaniken. Verder schreef hij Het anti-sleurboek, Het perfecte project, De kenniskermis - Overleven in een zee van informatie (Uitgeverij Haystack) en Vooruitkijken voor Gevorderden - Hoop voor de toekomst van mensaap en moederplaneet (Uitgeverij BlijvendBeklijven Boeken).

Daarnaast is hij componist van het Anti-klaaglied, - 't Is een kleine moeite en een groot plezier, te beluisteren en te bekijken op YouTube.

Bart Flos is gewoontedoorbreker, groepskatalysator en procesprikkelaar. Hij verleent zijn diensten op Bart Flos Veranderadvies en BlijvendBeklijven en hij blogt ook op Bart's Blog.

Kijk ook op LinkedIn, FaceBook en volg Bart op Twitter.
Bart Flos info@bartflosveranderadvies.nl
 
 
 

Weblog`s van Bart Flos :

 

Vijf manieren om onbewust klagen te helpen voorkomen

Door: Bart Flos , 29 augustus 2011
Is klagen een kwestie van kiezen? Jazeker! Maar de onbewuste component maakt het wel eens lastig ons eigen gedrag te doorzien. Een kritische opmerking doet het veel beter in een positieve context en dat is even gemakkelijk gezegd als gedaan. Kijk maar...
  Lees verder...
 

Vijf relativerende redenen om onrealistisch wensdenken te voorkomen

Door: Bart Flos , 19 augustus 2011
Er is iets opvallends gemeenschappelijks aan het nieuws van de afgelopen tijd. Er wordt veel geklaagd over het weer, de beurs, geluksbeleving, vakantie en de kwaliteit van producten en diensten. Het is net alsof we willen dat ze altijd mooi, stijgend, permanent, optimaal en fantastisch zijn. Wat klopt er niet aan dat plaatje?
  Lees verder...
 

De #tweetfactor (Deel III - slot): wat is jouw reikwijdte op Twitter? (de #volgfactor)

Door: Bart Flos , 08 augustus 2011
D #tweetfactor houdt de Twitter-gemoederen flink bezig en dat zie ik graag. Mijn blog over de #tweetscore was nog niet uit of ik kreeg alweer nuttige aanwijzingen voor een mogelijke alternatieve benadering. Het couveusekindje uit mijn 1e blog blijkt een Siamese tweeling te zijn: er is namelijk ook nog een #volgfactor. Lees snel verder!
  Lees verder...
 

De #tweetfactor (Deel II): waar sta jij op de weg naar beroemdheid? (de #tweetscore)

Door: Bart Flos , 06 augustus 2011
Mijn weblog van 28 juli over de #tweetfactor heeft flink wat stof doen opwaaien. Blijkbaar vinden we het leuk onze bekendheid en beroemdheid (of misschien wel onze beruchtheid) te checken. Maar er werden ook terechte opmerkingen geplaatst over de relatieve aard van de eenvoudige berekening. Een toevoeging is m.i. op zijn plaats, introducerende: de #tweetscore en het #tweethokje.
  Lees verder...
 

De #tweetfactor (Deel I): hoe beroemd ben jij op Twitter?

Door: Bart Flos , 28 juli 2011
Heb je altijd al willen weten hoe bekend, beroemd of berucht je bent op internet? Hoe je je onderscheidt van anderen en hoe zich dat verhoudt tot de "echte" beroemdheden? Twitter biedt ons een eenvoudige manier om dat te toetsen: de #twitterfactor. Nu kan iedereen bekijken hoe de verhoudingen liggen, zowel zakelijk als privé. Lees snel verder!
  Lees verder...
 

Vijf leiderschapsknuppels in het projectmanagement-hoenderhok

Door: Bart Flos , 21 juli 2011
Zou jij het geloven als iemand zei dat tweederde van alle projecten faalt ten opzichte van de oorspronkelijke doelen? Overal en altijd? Dat de helft daarvan alleen met hangen en wurgen over de eindstreep komt? En dat die andere helft zelfs voortijdig wordt gestopt? Zou jij geloven dat er maar één oorzaak is van al dat leed? En dus ook maar één oplossing? Laat ik eens wat leiderschapsknuppels in het projectmanagement-hoenderhok gooien. 
  Lees verder...
 

Vijf verrassende redenen om eens een keer NIET op vakantie te gaan

Door: Bart Flos , 15 juli 2011
"Dat was raar, zeg! Het gesprek viel helemaal stil en ze keken me zó raar aan!" - "Ohja, joh? Wat zei je dan?" - "Dat ik dit jaar met vakantie nergens heen ga!" - "Tja…". Het is weer vakantietijd. De ene exotische bestemming wedijvert met de andere. Het kan niet ver of "apart" genoeg zijn. Ohja? Moet dat? Mogen we niet eens een keertje overslaan? Jazeker, dat mag! Hier zijn vijf verrassende redenen om dat te overwegen.
  Lees verder...
 

Vijf prikkelende gewetensvragen om zakelijk zeuren te voorkomen

Door: Bart Flos , 07 juli 2011
Het hele verschijnsel klagen komt met een aantal interessante paradoxen (*). Eén daarvan is dat we van onszelf helemáál niet vinden dat we klagen. Het zijn vooral die anderen die dat doen. Maar klagen doen we allemaal. Het is de manier waaróp die telt. Klagen is een keuze, reclameren is een kunst. Gaan we zeuren of gaan we zaken doen, dat is de kwestie. Die keuze ligt bij onszelf. Kijk maar eens wat je kunt doen om zakelijk zeuren bij jezelf te voorkomen.
  Lees verder...
 

Met eigen ogen zien hoe anderen jou ervaren in je dagelijkse werk

Door: Bart Flos , 04 juli 2011
Heb je enig idee hoe je overkomt op anderen? Hoe ze jou zien in je dagelijkse werk? Durf je dat wel eens te vragen? Of ben je bang voor wat ze zouden kunnen zeggen? Of erger nog: denk je een perfect beeld van jezelf te hebben en is die vraag in jouw ogen overbodig? Misschien helpt het als je met je eigen ogen zou zien hoe anderen jou ervaren!
  Lees verder...
 

Vijf manieren om je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel te geven.

Door: Bart Flos , 23 juni 2011
Natúúrlijk zitten je collega\'s de hele dag aan je hoofd te zeuren! Natúúrlijk loopt iedereen de hele tijd te zaniken! Want je hebt het druk! Maar wat doe je er zelf aan? Wat doe jij om de werksfeer te verbeteren? Afsnauwen en wegwuiven? Zonde! Want je hebt veel meer positieve invloed dan je denkt. Bekijk deze vijf simpele maar oprechte tips en geef je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel.
  Lees verder...
 

De tien do’s en dont’s van twitter’s tweets en tweeps

Door: Bart Flos , 06 juni 2011
Er is veel te doen over het gebruik en het effect van sociale media. Twitter bijvoorbeeld. Waar ergeren we ons aan? Wat vinden we er goed aan? Wetenschappelijk onderzoek bevestigt dat er voor zowel "echte" als "virtuele" vrienden vergelijkbare sociale omgangswetten gelden. Hoe ga jij met ze om? Kortom: wat zijn de do’s en dont’s van het hedendaags twitteren? Laten we er eens een tiental bekijken.
  Lees verder...
 

Zeven heipalen voor zelfverzekerd ondernemen

Door: Bart Flos , 31 mei 2011
Of je nou vroeg of laat voor jezelf begint, het is een avontuur! Aan de ene kant lonkt het vrije ondernemerschap met talloze mogelijkheden tot zelfontplooiing en misschien wel "het grote geld". Aan de andere kant vereist het een onwrikbaar geloof in jezelf want je zult moeten leren weerstand te bieden aan hebzucht en, belangrijker nog, de onzekerheid te omhelzen. Want wie met een eigen zaak durft zomaar een paar jaar vooruit te kijken en te weten hoe het er dan voorstaat?
  Lees verder...
 

Zeven tips voor het creëren van loyaliteit

Door: Bart Flos , 25 mei 2011
Wat was dat ook alweer, loyaliteit? Is dat iets "van vroeger" en zijn we het daarom vergeten? Hoeven we niet meer loyaal te zijn aan onze medewerkers omdat ze "ervoor betaald krijgen"? In de hedendaagse 24-uurseconomie lijken trouw en vertrouwen door druk-druk-druk naar de uiterste randen van de bedrijfsvoering verdrongen te zijn. Wederzijdse loyaliteit is echter een groot goed en kan met veel kleins worden gestimuleerd. 
  Lees verder...
 

Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers

Door: Bart Flos , 04 mei 2011
Als manager wordt u onvermijdelijk geconfronteerd met klagende medewerkers. Klagers heb je in alle soorten en maten. Klachten ook. Maar hoe gaat u er mee om? Want u hebt er niet altijd het geduld of de tijd voor, of er zin in. Met deze zeven tips geeft u de klager (en uzelf) een beter gevoel.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt (3) 
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen (3) 
‘State of the Art’ uit GDPR-regelgeving zaait verwarring  (1) 
Digitalisering: de mens in het centrum van waardecreatie door inkoop (1) 
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
beurs
Stijgers Dalers
Arcadis 19.72  5.1 %
Oci 20.03  5 %
Nutreco 47  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Doc data 0.42  -6.7 %
Altice 8.29  -2.7 %
HP Inc presteert beter dan verwacht
Hewlett Packard Enterprise boekt hogere resultaten
AkzoNobel en Axalta eindigen fusiegesprekken
meer beurs
top10
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Managers hebben weinig benul van werkstress onder werknemers
#MeToo: Gevolgen nog veel ernstiger bij intimidatie
Tanja Roeleveld verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2017
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
Zes richtlijnen voor digitale transformatie
Vliegtuig-wifi nog steeds duur en beperkt in aanbod
meer top 10
vacatures
meer vacatures