zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Bart Flos

Bart Flos is bestsellerauteur van Het anti-klaagboek - Eerste hulp bij zeuren en zaniken. Verder schreef hij Het anti-sleurboek, Het perfecte project, De kenniskermis - Overleven in een zee van informatie (Uitgeverij Haystack) en Vooruitkijken voor Gevorderden - Hoop voor de toekomst van mensaap en moederplaneet (Uitgeverij BlijvendBeklijven Boeken).

Daarnaast is hij componist van het Anti-klaaglied, - 't Is een kleine moeite en een groot plezier, te beluisteren en te bekijken op YouTube.

Bart Flos is gewoontedoorbreker, groepskatalysator en procesprikkelaar. Hij verleent zijn diensten op Bart Flos Veranderadvies en BlijvendBeklijven en hij blogt ook op Bart's Blog.

Kijk ook op LinkedIn, FaceBook en volg Bart op Twitter.
Bart Flos info@bartflosveranderadvies.nl
 
 
 

Weblog`s van Bart Flos :

 

Vijf verrassende redenen om eens een keer NIET op vakantie te gaan

Door: Bart Flos , 15 juli 2011
'Dat was bizar! Het gesprek viel helemaal stil en ze keken me ineens met een lege blik aan!' - 'Oh ja, joh? Wat zei je dan?' - "Dat ik dit jaar met vakantie nergens heen ga en lekker thuis blijf'. Zodra de zomervakantie begint te lonken wedijvert de ene exotische bestemming met de andere. Het kan niet ver, apart of vreemd genoeg zijn. Oh ja? Moet dat? Mogen we niet eens een keertje overslaan? Jazeker, dat mag! Hier zijn vijf verrassende redenen om dat te overwegen.
  Lees verder...
 

Vijf prikkelende gewetensvragen om zakelijk zeuren te voorkomen

Door: Bart Flos , 07 juli 2011
Het hele verschijnsel klagen komt met een aantal interessante paradoxen. De belangrijkste daarvan is dat we van onszelf helemáál niet vinden dat we klagen. Ándere mensen klagen. Maar klagen doen we allemaal. Het is de manier waaróp we zeuren en zaniken die telt. Klagen is een keuze, anti-klagen is een kunst. Die keuze ligt bij onszelf. Kijk maar eens wat je kunt doen om zakelijk zeuren bij jezelf te voorkomen.
  Lees verder...
 

Met eigen ogen zien hoe anderen jou ervaren in je dagelijkse werk

Door: Bart Flos , 04 juli 2011
Heb je enig idee hoe je overkomt op anderen? Hoe ze jou zien in je dagelijkse werk? Durf je dat wel eens te vragen? Of ben je bang voor wat ze zouden kunnen zeggen? Of erger nog: denk je een perfect beeld van jezelf te hebben en is die vraag in jouw ogen overbodig? Misschien helpt het als je met je eigen ogen zou zien hoe anderen jou ervaren.
  Lees verder...
 

Vijf manieren om je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel te geven.

Door: Bart Flos , 23 juni 2011
Zitten je collega's de hele dag aan je hoofd te zeuren? Loopt iedereen de hele tijd te zaniken? Dat komt misschien wel omdat je het zo druk hebt. Wat doen we eigenlijk zelf om de werksfeer te verbeteren? Afsnauwen en wegwuiven? Zonde.  Want we hebben veel meer positieve invloed dan we denken. Bekijk deze vijf simpele maar oprechte tips en geef je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel.
  Lees verder...
 

De tien do’s en dont’s van twitter’s tweets en tweeps

Door: Bart Flos , 06 juni 2011
Er is veel te doen over het gebruik en het effect van sociale media. Twitter bijvoorbeeld. Waar ergeren we ons aan? Wat vinden we er goed aan? Wetenschappelijk onderzoek bevestigt dat er voor zowel "echte" als "virtuele" vrienden vergelijkbare sociale omgangswetten gelden. Hoe ga jij met ze om? Kortom: wat zijn de do’s en dont’s van het hedendaags twitteren? Laten we er eens een tiental bekijken.
  Lees verder...
 

Zeven heipalen voor zelfverzekerd ondernemen

Door: Bart Flos , 31 mei 2011
Of je nou vroeg of laat voor jezelf begint, het is een avontuur! Aan de ene kant lonkt het vrije ondernemerschap met talloze mogelijkheden tot zelfontplooiing en misschien wel 'het grote geld'. Aan de andere kant vereist het een onwrikbaar geloof in jezelf, want je zult moeten leren weerstand te bieden aan hebzucht en, belangrijker nog, de onzekerheid te omhelzen. Want welke zelfstandig ondernemer durft zomaar een paar jaar vooruit te kijken?
  Lees verder...
 

Zeven tips voor het creëren van loyaliteit

Door: Bart Flos , 25 mei 2011
Wat was dat ook alweer, loyaliteit? Is dat iets 'van vroeger' en zijn we het daarom vergeten? Hoeven we niet meer loyaal te zijn aan onze medewerkers omdat ze 'ervoor betaald krijgen'? In de hedendaagse 24-uurseconomie lijken trouw en vertrouwen door druk-druk-druk naar de uiterste randen van de bedrijfsvoering verdrongen te zijn. Wederzijdse loyaliteit is echter een groot goed en kan met veel kleins worden gestimuleerd. 
  Lees verder...
 

Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers

Door: Bart Flos , 04 mei 2011
Als manager is een confrontatie met klagende medewerkers onvermijdelijk. Klagers heb je in alle soorten en maten. Klachten ook. Maar hoe ga je er mee om? Want je hebt er niet altijd het geduld of de tijd voor, of er zin in. Met deze zeven tips geef je de klager (en jezelf) een goed gevoel.
  Lees verder...
 
< vorige 5
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10