zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Bart Flos

Bart Flos is bestsellerauteur van Het anti-klaagboek - Eerste hulp bij zeuren en zaniken. Verder schreef hij Het anti-sleurboek, Het perfecte project, De kenniskermis - Overleven in een zee van informatie (Uitgeverij Haystack) en Vooruitkijken voor Gevorderden - Hoop voor de toekomst van mensaap en moederplaneet (Uitgeverij BlijvendBeklijven Boeken).

Daarnaast is hij componist van het Anti-klaaglied, - 't Is een kleine moeite en een groot plezier, te beluisteren en te bekijken op YouTube.

Bart Flos is gewoontedoorbreker, groepskatalysator en procesprikkelaar. Hij verleent zijn diensten op Bart Flos Veranderadvies en BlijvendBeklijven en hij blogt ook op Bart's Blog.

Kijk ook op LinkedIn, FaceBook en volg Bart op Twitter.
Bart Flos info@bartflosveranderadvies.nl
 
 
 

Weblog`s van Bart Flos :

 

Met eigen ogen zien hoe anderen jou ervaren in je dagelijkse werk

Door: Bart Flos , 04 juli 2011
Heb je enig idee hoe je overkomt op anderen? Hoe ze jou zien in je dagelijkse werk? Durf je dat wel eens te vragen? Of ben je bang voor wat ze zouden kunnen zeggen? Of erger nog: denk je een perfect beeld van jezelf te hebben en is die vraag in jouw ogen overbodig? Misschien helpt het als je met je eigen ogen zou zien hoe anderen jou ervaren!
  Lees verder...
 

Vijf manieren om je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel te geven.

Door: Bart Flos , 23 juni 2011
Natúúrlijk zitten je collega\'s de hele dag aan je hoofd te zeuren! Natúúrlijk loopt iedereen de hele tijd te zaniken! Want je hebt het druk! Maar wat doe je er zelf aan? Wat doe jij om de werksfeer te verbeteren? Afsnauwen en wegwuiven? Zonde! Want je hebt veel meer positieve invloed dan je denkt. Bekijk deze vijf simpele maar oprechte tips en geef je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel.
  Lees verder...
 

De tien do’s en dont’s van twitter’s tweets en tweeps

Door: Bart Flos , 06 juni 2011
Er is veel te doen over het gebruik en het effect van sociale media. Twitter bijvoorbeeld. Waar ergeren we ons aan? Wat vinden we er goed aan? Wetenschappelijk onderzoek bevestigt dat er voor zowel "echte" als "virtuele" vrienden vergelijkbare sociale omgangswetten gelden. Hoe ga jij met ze om? Kortom: wat zijn de do’s en dont’s van het hedendaags twitteren? Laten we er eens een tiental bekijken.
  Lees verder...
 

Zeven heipalen voor zelfverzekerd ondernemen

Door: Bart Flos , 31 mei 2011
Of je nou vroeg of laat voor jezelf begint, het is een avontuur! Aan de ene kant lonkt het vrije ondernemerschap met talloze mogelijkheden tot zelfontplooiing en misschien wel "het grote geld". Aan de andere kant vereist het een onwrikbaar geloof in jezelf want je zult moeten leren weerstand te bieden aan hebzucht en, belangrijker nog, de onzekerheid te omhelzen. Want wie met een eigen zaak durft zomaar een paar jaar vooruit te kijken en te weten hoe het er dan voorstaat?
  Lees verder...
 

Zeven tips voor het creëren van loyaliteit

Door: Bart Flos , 25 mei 2011
Wat was dat ook alweer, loyaliteit? Is dat iets 'van vroeger' en zijn we het daarom vergeten? Hoeven we niet meer loyaal te zijn aan onze medewerkers omdat ze 'ervoor betaald krijgen'? In de hedendaagse 24-uurseconomie lijken trouw en vertrouwen door druk-druk-druk naar de uiterste randen van de bedrijfsvoering verdrongen te zijn. Wederzijdse loyaliteit is echter een groot goed en kan met veel kleins worden gestimuleerd. 
  Lees verder...
 

Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers

Door: Bart Flos , 04 mei 2011
Als manager is een confrontatie met klagende medewerkers onvermijdelijk. Klagers heb je in alle soorten en maten. Klachten ook. Maar hoe ga je er mee om? Want je hebt er niet altijd het geduld of de tijd voor, of er zin in. Met deze zeven tips geef je de klager (en jezelf) een goed gevoel.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4
Managers onderschatten cyberdreigingen massaal
reacties
Nieuwe, sportieve BMW 128ti heeft historisch verantwoorde naam (1) 
De coronasituatie is het ideale moment voor SEO en online marketing (1) 
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk (1) 
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal (1) 
Zakelijk vastgoed daalt in 2021 met zes procent in waarde  (1) 
Netto maandsalaris van Nederlander met modaal inkomen stijgt met 45 euro (1) 
Nederlanders schelden erop los (tegen chatbots) (1) 
top10
Terug naar het vroegere normaal is geen optie, streef daarom naar een beter normaal
Werkgever heeft geen oog voor stress en burn-out klachten
Werkrelaties onder druk tijdens de coronacrisis?
Flexkrachten onmisbaar voor opstarten economie na lockdown
Aantal werkende studenten zonder uitzicht op contractverlenging verdubbeld
Zoekvraag naar waterflessen verzesvoudigd in vijf jaar
'Te weinig ambitie kabinet voor versterken digitale economie'
Twee derde werkenden beoordeelt nieuwe collega(’s) op uiterlijk
Ruim 70 procent overheidswebsites niet digitaal toegankelijk
Fiets naar uw Werk Dag: Het westen van Nederland en jongeren pakken het meest de fiets naar het werk
meer top 10