zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Bart Flos

Bart Flos is bestsellerauteur van Het anti-klaagboek - Eerste hulp bij zeuren en zaniken. Verder schreef hij Het anti-sleurboek, Het perfecte project, De kenniskermis - Overleven in een zee van informatie (Uitgeverij Haystack) en Vooruitkijken voor Gevorderden - Hoop voor de toekomst van mensaap en moederplaneet (Uitgeverij BlijvendBeklijven Boeken).

Daarnaast is hij componist van het Anti-klaaglied, - 't Is een kleine moeite en een groot plezier, te beluisteren en te bekijken op YouTube.

Bart Flos is gewoontedoorbreker, groepskatalysator en procesprikkelaar. Hij verleent zijn diensten op Bart Flos Veranderadvies en BlijvendBeklijven en hij blogt ook op Bart's Blog.

Kijk ook op LinkedIn, FaceBook en volg Bart op Twitter.
Bart Flos info@bartflosveranderadvies.nl
 
 
 

Weblog`s van Bart Flos :

 

Zeven verfrissende redenen om Nederland niet door de mangel te halen

Door: Bart Flos , 01 september 2011
Dat we in een fantastisch, welvarend, veilig, rijk en inspirerend land wonen hoor je niet zo vaak zeggen. Tijdens de lunch en bij de koffiemachine hoor je veel eerder klaagzangen die het tegendeel suggereren. Daarbij lijken steeds dezelfde gemeenplaatsen voorbij te komen die meestal stilzwijgend knikkend worden aanvaard. Hebben we het dan zo slecht in Nederland? Staan we met zijn allen op instorten? Ik denk het niet!
  Lees verder...
 

Vijf manieren om onbewust klagen te helpen voorkomen

Door: Bart Flos , 29 augustus 2011
Is klagen een kwestie van kiezen? Jazeker! Maar de onbewuste component maakt het wel eens lastig ons eigen gedrag te doorzien. Een kritische opmerking doet het veel beter in een positieve context en dat is even gemakkelijk gezegd als gedaan. Kijk maar...
  Lees verder...
 

Vijf relativerende redenen om onrealistisch wensdenken te voorkomen

Door: Bart Flos , 19 augustus 2011
Er is iets opvallends gemeenschappelijks aan het nieuws van de afgelopen tijd. Er wordt veel geklaagd over het weer, de beurs, geluksbeleving, vakantie en de kwaliteit van producten en diensten. Het is net alsof we willen dat ze altijd mooi, stijgend, permanent, optimaal en fantastisch zijn. Wat klopt er niet aan dat plaatje?
  Lees verder...
 

De #tweetfactor (Deel III - slot): wat is jouw reikwijdte op Twitter? (de #volgfactor)

Door: Bart Flos , 08 augustus 2011
D #tweetfactor houdt de Twitter-gemoederen flink bezig en dat zie ik graag. Mijn blog over de #tweetscore was nog niet uit of ik kreeg alweer nuttige aanwijzingen voor een mogelijke alternatieve benadering. Het couveusekindje uit mijn 1e blog blijkt een Siamese tweeling te zijn: er is namelijk ook nog een #volgfactor. Lees snel verder!
  Lees verder...
 

De #tweetfactor (Deel II): waar sta jij op de weg naar beroemdheid? (de #tweetscore)

Door: Bart Flos , 06 augustus 2011
Mijn weblog van 28 juli over de #tweetfactor heeft flink wat stof doen opwaaien. Blijkbaar vinden we het leuk onze bekendheid en beroemdheid (of misschien wel onze beruchtheid) te checken. Maar er werden ook terechte opmerkingen geplaatst over de relatieve aard van de eenvoudige berekening. Een toevoeging is m.i. op zijn plaats, introducerende: de #tweetscore en het #tweethokje.
  Lees verder...
 

De #tweetfactor (Deel I): hoe beroemd ben jij op Twitter?

Door: Bart Flos , 28 juli 2011
Heb je altijd al willen weten hoe bekend, beroemd of berucht je bent op internet? Hoe je je onderscheidt van anderen en hoe zich dat verhoudt tot de "echte" beroemdheden? Twitter biedt ons een eenvoudige manier om dat te toetsen: de #twitterfactor. Nu kan iedereen bekijken hoe de verhoudingen liggen, zowel zakelijk als privé. Lees snel verder!
  Lees verder...
 

Vijf leiderschapsknuppels in het projectmanagement-hoenderhok

Door: Bart Flos , 21 juli 2011
Tweederde van alles wat we projectmatig proberen te veranderen faalt ten opzichte van de oorspronkelijk gestelde doelen in tijd, geld en kwaliteit. Overal en altijd. In alle sectoren en branches. De helft daarvan komt alleen met hangen en wurgen over de eindstreep en de andere helft wordt voortijdig gestopt. Waarom is dat? Tijd om eens wat leiderschapsknuppels in het projectmanagement-hoenderhok gooien. 
  Lees verder...
 

Vijf verrassende redenen om eens een keer NIET op vakantie te gaan

Door: Bart Flos , 15 juli 2011
'Dat was bizar! Het gesprek viel helemaal stil en ze keken me ineens met een lege blik aan!' - 'Oh ja, joh? Wat zei je dan?' - "Dat ik dit jaar met vakantie nergens heen ga en lekker thuis blijf'. Zodra de zomervakantie begint te lonken wedijvert de ene exotische bestemming met de andere. Het kan niet ver, apart of vreemd genoeg zijn. Oh ja? Moet dat? Mogen we niet eens een keertje overslaan? Jazeker, dat mag! Hier zijn vijf verrassende redenen om dat te overwegen.
  Lees verder...
 

Vijf prikkelende gewetensvragen om zakelijk zeuren te voorkomen

Door: Bart Flos , 07 juli 2011
Het hele verschijnsel klagen komt met een aantal interessante paradoxen. De belangrijkste daarvan is dat we van onszelf helemáál niet vinden dat we klagen. Ándere mensen klagen. Maar klagen doen we allemaal. Het is de manier waaróp we zeuren en zaniken die telt. Klagen is een keuze, anti-klagen is een kunst. Die keuze ligt bij onszelf. Kijk maar eens wat je kunt doen om zakelijk zeuren bij jezelf te voorkomen.
  Lees verder...
 

Met eigen ogen zien hoe anderen jou ervaren in je dagelijkse werk

Door: Bart Flos , 04 juli 2011
Heb je enig idee hoe je overkomt op anderen? Hoe ze jou zien in je dagelijkse werk? Durf je dat wel eens te vragen? Of ben je bang voor wat ze zouden kunnen zeggen? Of erger nog: denk je een perfect beeld van jezelf te hebben en is die vraag in jouw ogen overbodig? Misschien helpt het als je met je eigen ogen zou zien hoe anderen jou ervaren.
  Lees verder...
 

Vijf manieren om je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel te geven.

Door: Bart Flos , 23 juni 2011
Zitten je collega's de hele dag aan je hoofd te zeuren? Loopt iedereen de hele tijd te zaniken? Dat komt misschien wel omdat je het zo druk hebt. Wat doen we eigenlijk zelf om de werksfeer te verbeteren? Afsnauwen en wegwuiven? Zonde.  Want we hebben veel meer positieve invloed dan we denken. Bekijk deze vijf simpele maar oprechte tips en geef je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel.
  Lees verder...
 

De tien do’s en dont’s van twitter’s tweets en tweeps

Door: Bart Flos , 06 juni 2011
Er is veel te doen over het gebruik en het effect van sociale media. Twitter bijvoorbeeld. Waar ergeren we ons aan? Wat vinden we er goed aan? Wetenschappelijk onderzoek bevestigt dat er voor zowel "echte" als "virtuele" vrienden vergelijkbare sociale omgangswetten gelden. Hoe ga jij met ze om? Kortom: wat zijn de do’s en dont’s van het hedendaags twitteren? Laten we er eens een tiental bekijken.
  Lees verder...
 

Zeven heipalen voor zelfverzekerd ondernemen

Door: Bart Flos , 31 mei 2011
Of je nou vroeg of laat voor jezelf begint, het is een avontuur! Aan de ene kant lonkt het vrije ondernemerschap met talloze mogelijkheden tot zelfontplooiing en misschien wel 'het grote geld'. Aan de andere kant vereist het een onwrikbaar geloof in jezelf, want je zult moeten leren weerstand te bieden aan hebzucht en, belangrijker nog, de onzekerheid te omhelzen. Want welke zelfstandig ondernemer durft zomaar een paar jaar vooruit te kijken?
  Lees verder...
 

Zeven tips voor het creëren van loyaliteit

Door: Bart Flos , 25 mei 2011
Wat was dat ook alweer, loyaliteit? Is dat iets 'van vroeger' en zijn we het daarom vergeten? Hoeven we niet meer loyaal te zijn aan onze medewerkers omdat ze 'ervoor betaald krijgen'? In de hedendaagse 24-uurseconomie lijken trouw en vertrouwen door druk-druk-druk naar de uiterste randen van de bedrijfsvoering verdrongen te zijn. Wederzijdse loyaliteit is echter een groot goed en kan met veel kleins worden gestimuleerd. 
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4
Stap over naar de cloud om op de kosten te besparen
reacties
Kwart Nederlanders wil sociale media verwijderen (1) 
Driekwart Nederlanders let dit jaar beter op financiën dan in 2022 (2) 
HR-trends voor 2023: dit staat HR-professionals te wachten (1) 
Een nieuwe taal leren, maar dan anders (4) 
Wat is er nodig voor échte duurzame en sociale impact? (3) 
De Metaverse: wat kan je er eigenlijk mee? (2) 
Helft Nederlandse werknemers last van mentale problemen, verergerd door kosten levensonderhoud (1) 
top10
De top drie tech-trends volgens Alibaba
Ondanks salariskloof krijgen mannen en vrouwen even vaak promotie
Drie HR-tips om werknemers gemotiveerd de winterdagen door te krijgen
Nederland heeft behoefte aan ander leiderschap
C-suite wil in technologie investeren om uit de recessie te komen
Combinatie data, technologie en mensen essentieel voor stimuleren groei
Europese CEO’s vol vertrouwen in vermogen om groei te realiseren
Helft werkend Nederland: de term manager wordt te pas en te onpas gebruikt
In vier stappen naar je eerste elektrische auto
Retentie als talentstrategie
meer top 10