Reactie: Zo blijkt maar dat IT kennis cruciaal is. Ik verwacht daarnaast ook dat IT alleen maar belangrijker zal worden in de toekomst. Systemen zullen steeds beter beveiligd moeten worden en updates zullen vaker moeten worden uitgevoerd.
Reactie: Grappig onderzoek, nooit geweten dat de aanwezigheid van planten invloed heeft op de productiviteit. Meteen een goede reden om de planten beter te verzorgen, je ziet vaak dat deze te weinig water krijgen op het kantoor.
Reactie: Als ik dit lees dan ben ik samen met een groep enthousiaste collega's een pester. En zijn degenen die bij ons al jaren de kantjes er af hebben gelopen, die zich al die jaren doof hebben getoond voor feedback of daar zelfs buiten gewoon lomp op hebben gereageerd de slachtoffers. Mensen die op de werkvloer niets voorstelden, die willens en wetens hun werk afraffelden,, maar die bij bezoeken van het hoger managment opeens over de betere knipmes eigenschappen bleken te beschiken.Feedback hielp niet, de manager stond machteloos, want net niet aantoonbaar genoeg voor ontslag. En nu slachtoffers omdat wij inmiddels zaken beter , sneller en diepgaander kunnen bespreken zonder hen en omdat we af en toe stoom moeten afblazen bij elkaar.
Reactie: Ben zelf al een klein jaartje op zoek naar een nieuwe job en geen antwoord krijgen, lijkt de normaalste zaak van de wereld, zelfs na enkele interviews bij de eventueel nieuwe werkgever. Dat vind ik een gebrek aan respect en ik aarzel dan ook niet dit via telefoon, weliswaar op een beleefde manier :-), te ventileren.
Sommige werkgevers van wie je een tijd niets meer hoort (nu net 2 x meegemaakt) bellen je op (in mijn geval na een tweetal maanden) met de vraag of je geinteresseerd bent in een andere functie .... euhm .... no thanks denk ik dan.
Ik heb de indruk dat sommige bedrijven niet begrijpen dat HR personeel ook een uithangbord en een vorm van reclame zijn.
En ja, recruitment agencies, eigenlijk ook wel grotendeels één pot nat - soms vraag ik me af of ze mijn CV in een Chinese versie hebben ontvangen en totaal niet begrijpen wat er staat. Even een keyword search in de CV database en yes we have a match zonder de CV werkelijk te begrijpen.
Reactie: Commitment moet natuurlijk wel vanuit 2 kanten komen.
Managers mogen wat meer commitment geven aan organisaties en organisaties mogen wat meer commitment geven aan hun managers (en medewerkers!).
Reactie: Hulde Omar, helaas nog (lang?) niet de waarheid.
Waar ik me licht aan erger in het artikel is dat er staat: ''De heren hebben minder kledingstukken om uit te kiezen'' om vervolgens aan te geven dat mannen oa ook casual kunnen dragen (''Nette trui, Katoenen chino, Nette jeans''), daar waar dat voor vrouwen niet schijnt te gelden. Dus mannen hebben juist veel meer keuze; daar waar een vrouw in een nette spijkerbroek (is toch Nederlands voor jeans?) en een nette trui niet kan/mag...
Reactie: Bedankt voor de tips. Alleen dat goede uitrusten is heel moeilijk. Op mijn werk ervaar ik veel stress en slaap ik erg slecht. Ik slaap ongeveer 3 uur per nacht en dat is veel te weinig. Overdag ben ik dan moe maar 's avonds ben ik altijd weer actief.
Reactie: Ik denk echt dat dit zo'n goede blog, zijn er tal van interacties gaande over de reacties, heb ik al op zoek rond het internet voor iets van waardevolle informatie en uiteindelijk vond dit bericht dat mijn aandacht trok.
Reactie: @Adrianna Het hoeft mist ordentelijk voorbereid niet moeilijk te zijn.
De uitkomst van een risicoanalyse betreffend dossieropbouw zoals in casu door mij hierboven reeds vermeld moet zijn dat het altijd de moeite waard is verrichtingen van m.n. backoffice medewerkers op te slaan en dit als integraal deel van de job te zien. Zeker nu er een scala aan electronische hulpmiddelen op de markt is om deze dossiers te voeden. Ik attendeer nogmaals dat het in deze fase niet zozeer om persoonsgebonden data gaat maar meer om algemene gegevens van waaruit later met terugwerkende kracht simpel een op de man toegespitst dossier kan worden geconstrueerd.
Reactie: Evalueer in derdaad vooral het functioneren van het nieuwe afdelingshoofd.
Wat er bv fout kan gaan, is dat de medewerkers het gevoel krijgen dat het nieuwe hoofd het 'allemaal wel beter weet, terwijl hij geen ervaring heeft'. Ervaren medewerks zitten niet te wachten op zulke (in hun ogen) betweters.
Maar wat heel belangrijk is in deze:
Grijp niet in!
Coach het nieuwe afdelingshoofd, heb zijn rug, maar grijp niet in.
Dat kan gezien worden als falen van het nieuwe afdelingshoofd, zowel door de medewerkers, als door hemzelf.
Reactie: Er zit een verschil tussen 'technostress' ervaren en er daadwerkelijk last van hebben.
Vaak ervaar je geen stress, terwijl je er wel al last van hebt. Je hebt hetzelf alleen (helaas) niet in de gaten.
Reactie: Het is wel duidelijk dat het allemaal bedrijven zijn waarbij concurrentie in bepaalde mate niet van belang is. Klantenservice zorgt bij deze websites ook daadwerkelijk dat ze meer omzet en verkopen genereren. Bij bedrijven zoals mobiele aanbieders is goede klantenservice alleen van belang om verkopen te genereren. Voor vervolg vragen kost het juist alleen maar veel geld en is slechts een bepaalde mate van klantenservice kwaliteit van belang.
Reactie: Goede klantenservice kost nou eenmaal geld. Mensen hiervoor opleiden en minimaal 8uur per dag de klantenservice laten doen, kost veel geld. Je moet toch mensen op die plaatsen zetten en deze betalen.
Je kunt als bedrijf wel hele goede klantenservice bieden, maar als je product hetzelfde is als de concurrent, zullen mensen uiteindelijk toch overstappen naar de concurrent als ze alles weten over het product. Ze hebben de klantenservice immers dan niet meer nodig. Het is dus van belang dat bedrijven de juiste balans zoeken in prijs/kwaliteit van klantenservice.
Reactie: Bedrijven weten dat ze achterlopen qua communicatie, maar willen vaak toch niet de moeite doen om tijd te investeren in nieuwe mogelijkheden. Je vraagt je dan gelijk af, waarom niet? Het zijn open kansen die de concurrentie niet pakt. Toch zijn bedrijven vaak lui en doen ze liever alleen wat ze kennen, dan nieuwe markten aan te boren.