zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips om online aan persoonlijke informatie te komen

28 augustus 2007 - Internet is een prachtig instrument om in het hoofd van de surfende consument te kijken. Maar gebruikt u de verkeerde aanpak, dan is de kans groot dat die consument helemaal niets meer loslaat. Pak uw speurtocht naar informatie dus slim aan en pas onderstaande tips toe voor optimale resultaten.

 Lees verder...   1 reactie
 

Tien gevaarlijke communicatieproblemen

27 augustus 2007 - Communicatie is de sleutel tot zakelijk succes. Slechte communicatie vormt derhalve een risico. U weet dat u in de problemen zit als een of meerdere van onderstaande situaties zich voordoen. Keer de situatie ten goede en verbeter uw prestaties op de werkvloer.

 Lees verder...   4 reacties
 

Service is verantwoordelijkheid hele onderneming

27 augustus 2007 - De kwaliteit van de service die een onderneming biedt moet door alle werknemers uitgedragen worden. Corporate Service Intelligence (CSI) is hierbij het sleutelwoord: de mate waarin een onderneming georganiseerd is rond het thema servicekwaliteit. CSI ziet service niet alleen als de verantwoordelijkheid van de werknemers die rechtstreekse contacten met klanten hebben; zij zijn slechts de laatste schakel van een keten van activiteiten die aan goede service bijdragen.

 Lees verder...   2 reacties
 

Groei remt HR

27 augustus 2007 - De HR-afdeling ligt onder vuur. Zowel van collega’s op andere afdelingen als van de eigen leiding. Waarom? Omdat ze de strategische en mensgerelateerde problemen waar ze mee te maken krijgt, niet adequaat aanpakt. Vooral de nadruk die veel bedrijven tegenwoordig leggen op groei brengt menig HR-afdeling in het nauw. Dit blijkt uit onderzoek van de Human Resource Planning Society (HRPS) en het Institute for Corporate Productivity (i4cp).

 Lees verder...   10 reacties
 

Blackberry en Smartphone binnenkort belastingvrij

27 augustus 2007 - Werkgevers kunnen binnenkort hun personeel onbelast een Blackberry geven. Dat heeft staatssecretaris De Jager van Financiën besloten. Het gebruik van GSM telefoons blijft onbelast als tien procent van het gebruik voor zakelijk doeleinden is. Er bestond onduidelijkheid of de Blackberry of een andere smartphone ook onder die regeling vallen.

 Lees verder...   Reageer
 

E-mail marketing streeft direct mail voorbij

27 augustus 2007 - In Groot-Brittannië is voor het eerst meer e-mail marketing toegepast dan direct mail. Dat blijkt uit cijfers van de Email Marketing Council van de Britse Direct Marketing Association. Het volume aan e-mail marketing is volgens het rapport in één jaar tijd met 52 procent gestegen. Bovendien worden ook minder commerciële e-mails geweigerd.

 Lees verder...   Reageer
 

Stelen van de baas heel gewoon

24 augustus 2007 - Ongeveer twee op de drie werknemers steelt wel eens een pak kopieerpapier van de baas. Grijpgrage werknemers nemen ook graag pennen en ordners mee, zo blijkt uit onderzoek van Management Team. Meer dan de helft van de werknemers declareert bovendien wel eens te veel zakelijke kilometers. Veel werknemers zijn zich er echter niet van bewust dat zelfs de schijn van diefstal al kan leiden tot ontslag op staande voet.

 Lees verder...   3 reacties
 

Mannelijke ict’ers hebben verkeerd beeld van vrouwelijke collega’s

24 augustus 2007 - Mannen denken dat vrouwen hun ict-baan heel anders ervaren dan werkelijk het geval is. Zo vinden vrouwen dat mannen voorgetrokken worden en dat er een machocultuur heerst. 60 procent van de vrouwelijke ict'ers voelt zich gediscrimineerd, terwijl tweederde van de mannen in de ict-sector vindt dat zij geen bevoorrechte positie hebben ten opzichte van hun vrouwelijke collega's. Dat blijkt uit cijfers van wervingssite itjobboard.nl.

 Lees verder...   2 reacties
 

Goed gesprek helpt tegen ziekteverzuim

24 augustus 2007 - Gesprekken tussen de werkgever en de werknemer dringen ziekteverzuim terug. Dat is de mening van Kees van Vliet, directeur van de Nederlandse Vereniging Arbeids- en Bedrijfsgeneeskunde (NVAB) en bedrijfsarts Francis Foury. Volgens Foury hoeft een werkgever niet meteen actie te ondernemen bij een ‘baaldag’ van een medewerker.

 Lees verder...   2 reacties
 

Laat roddels in uw voordeel werken

24 augustus 2007 - Roddels bij de koffieautomaat hoeven helemaal niet negatief bestempeld te worden. Dat is de conclusie van het Amerikaanse adviesbureau Steelcase, zo meldt Express.be. De manier waarop nieuws binnen het bedrijf circuleert – zowel formeel als informeel – kan volgens de onderzoekers leiden naar de beste manier om bedrijfscommunicatie op te bouwen Vooral jonge medewerkers blijken allerlei berichten over het bedrijf rond te sturen.

 Lees verder...   Reageer
 

Iemand ontslaan? Omzeil deze tien valkuilen

24 augustus 2007 - Elke manager maakt het vroeg of laat een keer mee: u moet iemand ontslaan. Leuk zal het nooit worden, maar u kunt de schade wel binnen de perken houden door niet in bepaalde valkuilen te trappen. Hieronder leest u hoe u dat voorkomt

 Lees verder...   17 reacties
 

Filebestrijding belangrijkste argument om thuis te werken

23 augustus 2007 - Meer dan de helft van de Nederlandse organisaties wil zijn medewerkers een dag in de week thuis laten werken. Werkgevers en werknemers roemen thuiswerken vanwege efficiëntie en een betere balans tussen werk en privé. Het fileprobleem is de belangrijkste reden om vanuit huis te werken. Dat blijkt uit onderzoek van netwerkspecialist AXIANS in zowel de overheids- als publieke sector.

 Lees verder...   2 reacties
 

Manager kan heel wat leren van dirigent

23 augustus 2007 - Managers kunnen veel leren van orkesten. Dat zegt Peter Brabeck-Letmathe, topman van het Zwitserse voedingconcern Nestlé. Volgens hem heeft een goede dirigent immers het talent om mensen te motiveren om boven zichzelf uit te stijgen en de klank van het orkest met één beweging of één blik te veranderen. Bovendien bepaalt de dirigent volgens de Nestlé-topman de klank van het orkest. Dit meldt Express.be.

 Lees verder...   Reageer
 

Negen tips om inspirerend te spreken

23 augustus 2007 - Een gedegen kennis van het onderwerp maakt u nog geen overtuigend spreker. Uw stijl van presenteren en uw interactie bepalen het effect. De tweedaagse training Natuurlijk Presenteren van Intermediair Trainingen & Congressen leert u anderen middels uw toespraak te inspireren.

 Lees verder...   1 reactie
 
< vorige 1207 1208 1209 1210 1508 volgende >
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10