zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Vijf tips om online aan persoonlijke informatie te komen

28 augustus 2007 - Internet is een prachtig instrument om in het hoofd van de surfende consument te kijken. Maar gebruikt u de verkeerde aanpak, dan is de kans groot dat die consument helemaal niets meer loslaat. Pak uw speurtocht naar informatie dus slim aan en pas onderstaande tips toe voor optimale resultaten.

1. Voor niets gaat de zon op


Wie via internet iets van een ander aan de weet wil komen, moet daar iets tegenoverstellen. Zorg er daarom voor dat de consument een incentive krijgt voor zijn bereidheid om gegevens af te staan en/of maak het leuk om die gegevens in te vullen. Mayonaisefabrikant Hellmann’s liet bijvoorbeeld sitebezoekers hun eigen favoriete sandwich samenstellen. 

2. Vraag nooit direct naar persoonlijke informatie
Denk aan leeftijd of inkomen; laat mensen daarentegen aangeven binnen welke grenzen ze vallen. 

3. Verzamel alleen gegevens die u echt nodig hebt
En gebruik die dan ook! Niemand heeft zin om irrelevante vragen te beantwoorden. 

4. Vraag op het juiste moment naar gegevens
Soms is het handig om pas ná een verkooptransactie naar informatie te vragen. Maar niet altijd. 

5. Probeer niet krampachtig alle gewenste gegevens in één keer te bemachtigen
Als u eenmaal een goede relatie hebt opgebouwd, kunt u altijd in een later stadium dóórvragen.


Bron: Marketing Online
 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Marketeers hebben steeds meer online kennis
 IT'er kan de verleiding niet weerstaan
 Steeds meer aandacht voor webcare
 
 
reacties
 
Rene Civile  |   | 
28-08-2007
 | 
09:31 uur
Ik mis hier nog drie hele bijzondere belangrijk feitelijk. Er vanuit gaande dat deze gegevens klantengegevens betreft en voor commerciele doeleinden wordt gebruikt.

1. Gebruik de gegevens strikt voor het doel waarvoor u de gegevens verzameld. U heeft namelijk een wettelijke verplichting hiertoe. Zondr uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de betrokkene mag en kan u namelijk niets met deze gegevens doen.

2. Pas uw regels aan door te kennen te geven dat u de persoonlijke gegevens strikt voor het doel zelf gebruikt en NIET verstrekt aan derden.

3. Geef dit duidelijk aan de reflectanten te kennen zodat zij dit ook duidelijk weten en snappen.

4. Wanneer het om NAW gegevens gaat registreer dit dan in het open CPB meldingen registerregister. Indien u dit nalaat kan bij geconstateerde nalating dit u een boete opleveren van E. 4500,- per geconstateerde overtreding.

Een enkele reminder dus.
RC PM

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10