zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Het grote geheim van begrepen worden

Door: John Vrakking

Ken je dat? Met lang niet iedereen loopt je communicatie van een leien dakje. Soms gaat het ronduit stroperig. Er zijn er die aan een half woord genoeg hebben, anderen horen na twee keer uitleggen nog niet wat je bedoelt. Het is dan ook ronduit frustrerend om te zien dat zaken daarom stagneren of zelfs helemaal buiten beeld raken.

 Lees verder...   10 reacties

Hoe stuur ik groepsgedrag bij?

Door: Asha Kalijan

"Overwegend het grootste deel van het bedrijf is in opstand tegen een broodnodige alliantie die we aangegaan zijn, inclusief mijn team. We komen niet uit onderhandelingen. Veranderingen stagneren en de zogenaamd onschuldige acties, als informatie achterhouden, geen deadlines halen (vormen van sabotage) et cetera kosten ons enorm veel geld. We proberen veel en ik wil het probleem ook op gedragsniveau benaderen. Waar begin ik?"

 Lees verder...   Reageer

Een sprakeloze aansturing van uw team

Door: Frank van Marwijk

Gedrag kunt u het beste aansturen met gedrag. Toch doen we dat doorgaans niet. We wijzen medewerkers door middel van woorden op hun gedrag en mogelijke verandering daarvan. Frank van Marwijk over hoe u het verschil kunt maken met lichaamstaal. Inclusief twee testjes.

 Lees verder...   1 reactie

Hoe krijg ik personeel mee in digitale veranderingen?

Door: Asha Kalijan

"We maken een inhaalslag wat technische toepassingen betreft. Het managen van de overgang naar digitale transformatie geeft echter veel zorgen. Ik mag de overgang coördineren, maar kom veel weerstand en frustratie tegen van mijn personeel in het doorvoeren van aanpassingen. Er is niet voldoende budget om mensen op te leiden; tijd om werkwijzes aan te passen is er ook niet voldoende. Wat kan ik doen?"

 Lees verder...   Reageer

De drie beste manieren om met lastige klanten om te gaan

Door: René Jongen

… die overigens veel te weinig worden gebruikt en een vierde die veel te vaak wordt ingezet.
Lastige klanten vormen een groot probleem, want aan lastige klanten ga je kapot. Zakelijk, omdat ze je vaak meer vragen dan je waar kunt maken of waar ze je voor willen betalen, en daar ga je uiteindelijk failliet aan. Of persoonlijk, omdat ze je energie kosten, je lol uit je werk halen en uiteindelijk in het ergste geval leiden tot een burn out.

 Lees verder...   13 reacties

Ik raak van slag door feedback. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan

"Met mijn medewerkers en collega’s, allemaal professionals, hou ik regelmatig feedback gesprekken en ik stimuleer dat ook. Maar ik merk dat ik ieder keer van slag raak door kritiek. De kritiek accepteer ik eerst en ik kan het vaak weerleggen, maar het voelt niet terecht, omdat het beschuldigend is. De kritiek heeft regelmatig betrekking op de commerciële werkwijze van de organisatie, maar daar heb ik helemaal geen invloed op. Hoe ga ik beter om met kritiek?"

 Lees verder...   Reageer

De vijf beste tips om je dag goed te starten

Door: John Vrakking

We kennen allemaal het verschijnsel: ongeplande tijd verdampt. Aan het eind van de dag hou je een onbevredigd gevoel over. Want je bent druk geweest met van alles, zonder dat er echt iets uit je handen gekomen is. Wie de dag productief wil maken, doet er goed aan die van tevoren te plannen. Daar de dag maar mee beginnen, dan? Nee: de ochtend blijkt nu net het slechts denkbare moment… Lees hier hoe dat komt.

 Lees verder...   2 reacties
 

Hoe hou ik de sfeer geïnspireerd in hectische tijden?

Door: Asha Kalijan

"We hebben regelmatig te maken met pieken en dalen. Dan is het hectisch. Op die momenten is het werk werkelijk niet meer leuk. Altijd maar deadlines, nooit goed genoeg, nooit op tijd naar huis. Ik merk het ook aan mijn team. De inspiratie is zoek. Hoewel ik weet dat het over een drie maanden rustiger is, wil ik toch nu en op ander piekmomenten de inspiratie bij mezelf en de rest hoog houden. Hoe doe ik dat?"

 Lees verder...   Reageer

De ultieme voorbereiding voor een presentatie

Door: Pieter Frijters

Iedereen heeft de potentie om met nauwelijks voorbereiding een story te vertellen. En dat gaat in de regel beter met minder dan met een lange voorbereiding. Wanneer je vrienden weten dat je in een beroemd drie-sterrenrestaurant hebt gegeten, kun je op je vingers natellen dat iedereen vraagt naar je ervaring. Ik ken persoonlijk niemand die dit uitvoerig voorbereidt of daar een PowerPoint presentatie van maakt.

 Lees verder...   Reageer

Serieuze complimenten met een vriendelijke knipoog

Door: Frank van Marwijk

1 maart is het de Nationale Complimentendag en inmiddels ook World Compliment Day. Waardering is één van de belangrijkste brandstoffen die we nodig hebben om gezond en effectief te blijven functioneren en plezier te hebben in ons werk. Dit keer kijkt Frank van Marwijk met u naar complimenten die een speels karakter hebben, maar tegelijkertijd een serieuze ondertoon: Ik waardeer je voor wie je bent en wat je doet!

 Lees verder...   Reageer

Hoe stel ik de juiste prioriteiten voor mijn bedrijf?

Door: Asha Kalijan

"In mijn zoektocht en gesprekken met bureaus naar informatie over strategiebepaling en de koers van mijn bedrijf zie ik door de bomen het bos niet meer. Het gaat allemaal over nieuwe modellen, systemen en opleidingen, maar in feite lijken ze op elkaar. Of het nu gaat om nieuwe business modellen, Agile organisaties en zo meer. Ik zie weinig verschil met de bestaande modellen, maar wil geen risico’s lopen. Wat te doen?"

 Lees verder...   1 reactie

Vier heilige huisjes van managers die het verschil NIET gaan maken

Door: André de Waal

Wat zijn de belangrijkste succesfactoren voor het bouwen van een High Performance'Organisatie (HPO). Managers denken vaak dat wel te weten, maar de 'heilige huisjes' die ze vervolgens noemen blijken in werkelijkheid belangrijke randvoorwaarden te zijn, maar geen succesfactoren. André de Waal licht dat toe, met voorbeelden uit de praktijk.

 Lees verder...   12 reacties

Moet ik nog langer investeren in slachtoffergedrag en perfectionisten?

Door: Asha Kalijan

"We willen dat onze medewerkers nieuwe manieren van werken en handelen aanleren. Terwijl we inzetten op toekomstgericht werken, bestaande werkwijzen loslaten en samen de schouders eronder moeten zetten, kom ik tot mijn verrassing weerstand tegen. Daar word ik heel ongeduldig van. Ik kom er achter dat wij veel 'slachtoffers' en perfectionisten in dienst hebben. Heeft het zin in hen te investeren of niet?"

 Lees verder...   Reageer

Hoe prikkelt u de interesse van prospects via de telefoon?

Door: Michel Hoetmer

Hebt u de eerste vijftien seconden van het koude acquisitiegesprek overleefd? Dan komt het er echt op aan. Nu moet u iets zeggen waarmee u de interesse van uw gesprekspartner opwekt. Het is de kapstok waaraan u uw gesprek ophangt. De interesse opwekken lijkt een vrijwel onmogelijke opgave omdat u op voorhand niet weet waarin de prospect is geïnteresseerd. Toch valt het in de praktijk wel mee. Mits u uw klanten goed kent natuurlijk.

 Lees verder...   Reageer

< vorige 11 12 13 14 109 volgende >
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bescherm uw data - infographic over informatiebeveiliging
reacties
Ambitie beschikbaarheid breedbandig internet komt met huidig beleid in gevaar (1) 
70 procent werkgevers ontvangt CV’s met leugens (4) 
Online gokken mogelijk toegestaan (1) 
Werkgevers onderschatten risico’s van geldgebrek bij personeel (3) 
Student wil niet lenen (1) 
42 procent werknemers wil verbod op bereikbaarheid buiten werktijd (2) 
Bijna alle Nederlanders ervaren werkstress (5) 
beurs
Stijgers Dalers
Altice 8.81  8.8 %
Yatra 5.4  6.3 %
Nutreco 47  3.9 %
TNT express 8.45  -9.5 %
Doc data 0.45  -4.3 %
Brill kon 34.85  -1.8 %
Positieve onderzoeksresultaten Galapagos met cystic fibrosis
D'Ieteren in onderhandeling met Amerikanen over Belron
Einde cijferseizoen betekent blik op macrodata
meer beurs
top10
Hoe u medewerkers stimuleert regie over ontwikkeling te nemen
Waarom werkstress niet tot burn-out leidt
Managers hebben weinig benul van werkstress onder werknemers
#MeToo: Gevolgen nog veel ernstiger bij intimidatie
Tanja Roeleveld verkozen tot ‘MVO-manager van het jaar’ 2017
Zeven trends die zakelijke IT-omgevingen een boost zullen geven
2018 wordt het jaar van hivenets, swarmbots en polymorfe malware
Mannelijke mantelzorgers vaker ondersteund dan vrouwelijke
Bedrijven behalen niet meer omzet met digitalisering
Vrouwelijke 35-plussers verdienen nog steeds minder dan mannen
meer top 10
vacatures
meer vacatures