zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Waarom het altijd aan de ander ligt

Door: John Vrakking
 
Schrijver, dichter en columnist Erik Jan Harmens heeft, net als ik, een naam die het gevaar van een verkeerde spelling al vanaf de eerste dag in zich draagt. Het gaat bij ons allebei geregeld mis. Maar we gaan er verschillend mee om. Daar waar ik m’n schouders ophaal, maakt Erik Jan er volgens zijn column in Trouw "een gevecht van". En hij verbindt er ook drastische consequenties aan: de opdrachtgever die z’n naam verkeerd spelt, laat ‘ie zitten. 

Pennelikkers
Erik Jan Harmens ("Hallo muur") schrijft een wekelijkse column in dagblad Trouw. In die van zaterdag 28 april schrijft hij hoe hij eigenlijk Erikjan had moeten heten, maar dat de ambtenaar van de burgerlijke stand dat niet toestond (lees het artikel op Blendle). Met dat compromis begon het gedoe al bij zijn vader, schrijft hij. Nu zet hij in diens plaats de strijd voort. Want dat is het geworden: gebeurt het dat Harmens’ naam verkeerd gespeld wordt op een poster of in een programmaboekje, dan blijft hij uit narrigheid thuis.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Waarom vinden medewerkers mij kort door de bocht? (1) 
Zoveel verdient Ferrari op elke verkochte auto (1) 
40 procent werknemers ervaart grote afstand tot baas (1) 
Hoe je je kunt vertillen aan je coachende rol (1) 
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt (1) 
Solliciteren? Vertel uw persoonlijke verhaal (1) 
Haastige spoed is ook in de verkoop zelden goed (4) 
top10
Leidinggevenden hebben geen idee wat personeel bezighoudt
Werkgeluk nog steeds bepaald door dezelfde factoren als 50 jaar geleden
50 procent loopt risico baan te verliezen door intelligente technologie
Hoogopgeleide medewerkers willen blijven leren
Ontwikkeling medewerkers topprioriteit bij Nederlandse bedrijven
Meer werkenden, behalve onder jongeren
Klantervaringen steeds belangrijker voor succesvolle supply chain-strategie
Administratieve, logistieke en sales banen meest populair onder werkzoekenden
Nederlanders verlaten online winkelwagen door te hoge verzendkosten
IT-beslissers zien Artificial Intelligence als silver bullet tegen cybersecurity-uitdagingen
meer top 10