Reactie: Het is zeker een goede ontwikkeling. Het bestaat al jaren en het verwondert mij nog altijd dat het lang duurt voordat het geïntegreerd wordt binnen bedrijven. Ikzelf had eigenlijk verwacht dat dit in een rap tempo overal toegepast zou worden.
Reactie: Wat een ontzettend gave tips van deze mensen met top banen! Ze doen eigenlijk niet veel anders dan de meeste mensen zie je al snel. Maar het is toch hun mindset, waardoor ze deze banen wel aankunnen. Sport, yoga en meditatie geeft wel ontspanning, maar is enkel korte termijn ontspanning. Als je teveel stress hebt om iets, zit dat toch tussen je oren en zal je daar psychologisch iets aan moeten doen. Jammer dat er niet echt diep in is gegaan op hun gevoelens en emoties, misschien willen ze hier ook wel niet over praten.
Het prikkelt op een aangename wijze weer eens ''niet stil te staan'' maar in beweging te komen om de wereld om me heen te observeren en te veroveren.
Kijk uit: deze net niet 55 plusser heeft meer energie dan menig 40 minner er op wenst te brengen!
Reactie: Mooi gesproken Lilith, klinkt theoretisch, er is niet zoveel middle management , in mijn ervaring, die die kwaliteiten bezit, ze voelen zich gauw aangevallen en schieten in de kramp. Wat helpt is, als je zelf op een gezonde manier assertief kan zijn, daar wordt nog wel eens naar geluisterd.
Reactie: Helemaal mee eens Michel,
Helaas komt dit in veel sales trainingen nog steeds terug. Ik heb er nog wel 1 voor je: bezwaren zijn een koopsignaal.
Succes en bedankt voor deze mooie blog!
Reactie: Wat mij in het begin van uw artikel stoort is dat als je een mensgericht persoon bent en op die wijze verkoopt, je in de B2B blijkbaar als watje wordt gezien (door u). Jammer want iemand die klantgericht verkoopt en weet waar hij/zij het over heeft, bouwt een betere en langduriger relatie op met de klant dan de botte alleswetende ''verkoper''.
Het ligt er maar aan wie er tegenover hem zit en hoe je dus aansluit op je klant (B2B of niet).
Ook het spelletje van ''te druk zijn'' werkt niet bij iedereen. Als ik iets nodig heb of een vervolg wil met een leverancier, wil ik daar niet 3 weken op hoeven wachten. Een D-type (DISC) wil namelijk snel en goed geholpen worden en wil graag dat er tijd voor haar/hem gemaakt wordt. De verkoper moet laten blijken dat hij mij graag als klant wil, niet andersom! Het gaat dus om AANSLUITEN op uw klant. De 1 wil wat u schrijft en de ander wil dat zeker niet. Dat is de kunst. Gebruik maken van DISC helpt hierbij en gladde verkopers zijn er al genoeg. Die relatie houdt vaak geen stand vanwege het dwingende/gladde gedrag van de verkoper. Zeker niet bij mensen die mensgericht zijn.
Reactie: Als kleine ondernemer ben ik blij met het payroll concept
Ik ben hoef niet te letten op afdracht van premies en ziekte opvolging. En ja het tarief voor een payroll medewerker is hoger dan dat in vast dienst maar om het maar plat te zeggen, ik heb de ballen verstand van percentages die afgedragen moeten worden en het payroll bedrijf waar ik mee samen werk doet dit voortreffelijk. Ik krijg per maand netjes een overzicht van alle afdrachten + kopie van de belastingdienst en uwv of het in orde is. Daarnaast betaal ik 50% op de geblokkeerde G rekening en de overige 50% op de rekening van het payroll bedrijf zodat ik zeker weet dat alle de afdrachten ook afgedragen zijn.
De reden dat ik met payroll begonnen ben stammen uit de tijd dat ik geen personeel kon krijgen (hoog conjunctuur) en mensen wilden zich ook NIET binden aan bedrijven want met wilde vrij zijn! En dit is wat er van deze gedachtengang gekomen is! Werknemers steek de hand in eigen boezem en geef toe dat het zo gegaan is en leg niet de schuld alleen bij de bedrijven.
O,ja de mensen die bij mij via de payrolling werken hebben ondanks de crisis allemaal gewoon hun werk kunnen behouden.
Reactie: Waar het om gaat is dat je in een gesprek aangeeft wat jij nodig hebt om de doelen van de afdeling/het team te behalen. Dat is jullie gezamenlijke doel. Bespreek welke middelen, mogelijkheden jou hierbij zullen helpen en wat jou in de weg zit. Zorg dat je vooraf eenduidige afspraken maakt over het te behalen doel, termijn en de ruimte die er is om zelf mee aan de slag te gaan. Leg dit vast zodat je hierop kunt terugvallen in geval van twijfel. Verandert er iets, dan leg je dat vast zodat jullie allemaal weten dat dit op een moment gewijzigd is. Dan kun je ook gemakkelijker aantoonbaar maken/bespreken waarom de deadline niet (meer) haalbaar is. Blijf in gesprek over wat gaat en niet en wat nodig is om je doel te bereiken. Zoek de gezamenlijkheid en niet wie wat fout doet.
Reactie: Daarom zijn mensen die doorhebben als er werkelijk iets ''verkocht'' wil worden daar zo allergisch voor! Waar het om gaat is dat je oprecht aansluit op de stijl van je klant, je begrijpt wat zijn/haar probleem is en jij hier de oplossing voor hebt (als dat ook echt zo is). Geen gebakken lucht en nepinteresse om maar wat te verkopen. Dat pikken de meesten niet.
Ken je DISC-stijl en je commerciële stijl en je bent veel verder dan met de slechte adviezen die genoemd zijn.
Reactie: Erg interessante documentaire.
Lijkt me wel overdreven om een quotum in te stellen. Uiteindelijk kiezen bedrijven gewoon voor kwaliteit en wat voor het bedrijf het beste is. Maar ik denk dat zulk soort documentaires wel helpen bij het doorbreken van het glazenplafond.
Reactie: Vreemde redenering, omdat de verwachte resultaten behaald worden, mag het zittende managementteam vertrekken. Doel bereikt? Dat riekt meer naar minder dan verwacht en wegwezen voordat dat duidelijk wordt. Daar zul je als opvolger gelukkig van worden. Wel weer een mooie opstap voor een verdere reorganisatie. De schuld ligt immers bij de voorgangers.
Het wordt eens tijd dat de toezichthouders van organisaties kijken naar continuïteit. Niet dat ik wil beweren, dat dit met het zittende team gewaarborgd was en hun vertrek daarom ongewenst is. Geef een reëel beeld van de situatie en probeer de buitenwereld niet voor de gek te houden. Dat komt het bedrijf niet ten goede. Neem eerder als toezichthouders het besluit om zelf op te stappen in die situaties waar u niet bij machte bent een juiste beslissing te nemen. Dat is grandeur.