zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

De kracht van de teamcoach

T.J.   |    |  3 juni 2013
Reactie: Verandermanagement is geen eenvoudige opgave.
Toch is er genoeg literatuur te vinden die goede ondersteunende informatie biedt.
Feit blijft wel dat het effectiever is als ''een persoon het in zich heeft''. In de eerdere reacties meen ik op te kunnen maken dat men daar het geluk van een bevlogen verandermanager (nog) niet heeft kunnen ervaren. Jammer, want het levert (zo te lezen) schade op.
Sommige organisaties hebben wel één of meerdere bevlogen verandermanagers in dienst en gaat het daar goed. Voor de overige organisaties is er de externe teamcoach. Helemaal niets mis mee. Dat is onderkennen van je eigen beperkingen en om het toch goed te willen doen, de kennis van verandermanagement extern inhuren. Met ''Hobbyisten'' is de markt niet gediend, zoveel is wel duidelijk...
 

De kracht van de teamcoach

Richard de Wit   |    |  3 juni 2013
Reactie: De modegrill teamcoach bestaat al jaren hoor Trijn. Sommige logge organisaties halen rommel uit de kast die jaren terug ook niet werkte. Werklelijk denken dat dit gaat werken en de zoveelste afgebrande leidingevende ten top. Het woord teamcoach is een groepsleider in het Engels. Dat zijn mode grillen die totaal nergens over gaan. De suffe die moet knikken als middelmoot voor de hogere in 3 delig pak die consumeert op kosten en dus als overhead al niet voldoet. Een waar leiderschap bestaat uit iemand die het in zich heeft. Dat leer je never nooit aan uit cursussen of boekjes. Daar willen we maar niet vanaf waardoor alles nog veel meer in elkaar stort. Leugens en bedrog worden in stand gehouden door de onzichtbare die liever niet de werkvloer opgaan maar zich verhullen uit nutteloze cijfertjes die elke blinde ook zo wel op de windrichting kan aanvoelen. Alleen continuïteit vooruitzien en niet alle onzin over boekjaren budget Q1/2/3/4 en reorganisaties gaan het uiteindelijk overleven. Woeker en winsten zijn niet meer van deze tijd. Dat moet er hoognodig in worden geslagen want zoals het nu gaat gaan we gewoon ten onder. Inhoudelijk leiding geven is een kunst die alleen werkt zonder al die poespas van tegenwoordig met xls management. Dat werkte ook al niet onder de Egyptenaren romeinen, Napoleon en ww1 en 2. We moeten die Amerikaanse onzin los laten en terug naar basics. Leiding geven is een spel. Geef mensen zekerheid toekomst perspectief en doorstroming.
 

De kracht van de teamcoach

Trijn   |    |  3 juni 2013
Reactie: Teamcoach is een mode woord die vooral in de gezondheidszorg zijn intrede lijkt te doen. De titel zou benoemen dat de leidinggevende die deze titel draagt ook daadwerkelijk coachend te werk gaat. In de praktijk zie je echter steeds vaker dat organisaties toe gaan naar managers die keihard bedrijfsvoering beoefenen, zonder te kijken naar de mens achter de mens en geen moeite erin te willen steken om coachend te werk te gaan. Vooral in oudere en meer bedrevene werknemers met kennis en know how moet je als teamcoach je (extra) energie steken. Het potje met geld lijkt hierin echter steeds meer leidend. ONTZETTEND JAMMER!
 

CFO vertrouwt LinkedIn-profiel niet

Daphne   |    |  3 juni 2013
Reactie: Bijzonder dat er meer waarde wordt gehecht aan een papieren versie van je CV in plaats van een digitale versie. Want meer of minder is het Linkedin-profiel niet; beiden worden niet gevalideerd of gecontroleerd en zijn daarom minimaal even betrouwbaar.

In mijn optiek zijn door de 'sociale controle' van je (ex)collega's, de gegevens die op Linkedin worden vermeld betrouwbaarder dan een CV. Want het valt wel op als je op Linkedin onwaarheden vermeld, maar wie valt het op als je dat op je CV doet?
 

Spiritualiteit scoort

Sander Denk   |    |  3 juni 2013
Reactie: Aardig artikel.
Maar waar gaat het hier om spiritualiteit?
Ik lees louter voorbeelden die betrekking hebben op religie. Hoewel het dicht bij elkaar ligt zijn spiritualiteit en religie twee verschillende dingen. Een spirituele levenshouding is zeker niet per definitie religieus.
Spiritualiteit draait meer om de innerlijke persoonlijke ervaring en expressie dan de religies, die veelal aanspraak maken op een absolute waarheid.
Dit artikel had dus beter ''Religie scoort'' kunnen heten.
 

CFO vertrouwt LinkedIn-profiel niet

H. (Herman) Herfs   |    |  3 juni 2013
Reactie: Misschien kort door de bocht, dus als CFO's de profielen van potentiële kandidaten niet vertrouwen, loopt hun eigen profiel ook over van de onzin en overdrijvingen. Zijn die bewuste CFO's dan zelf wel een betrouwbare factor voor het bedrijf waar ze werken.
 

CEO moet actief zijn op social media

Philippe Borremans   |    |  3 juni 2013
Reactie: Daar gaan we weer.... De ''CEO moet aanwezig zijn op sociale media'', ''...op Twitter...''...

Dit is een oud onderwerp en doet me denken aan de periode 2005 waar men stelde dat een CEO een blog zou moeten hebben.

Kijk, het is simpel: om actief te zijn op sociale media moet je:

1) authentiek (kunnen) zijn
2) een goede communicator (kunnen) zijn
3) iets te vertellen hebben
4) kunnen omgaan met feedback
5) de tijd en resources hebben

Punt 3 is dikwijls geen probleem voor de meeste CEOs, de andere punten daarentegen...

Voor de CEO die nu onder druk staat; lees even de blog van Michel-Edouard Leclerc, CEO van een grote retailketen. (http://www.michel-edouard-leclerc.com)...

Kan (durf) je zo open en geopinieerd schrijven en communiceren ? Zo ja dan moet je er voor gaan...! Indien niet, don't waste your (and our) time.
 

De kracht van de teamcoach

Diane Koster   |    |  3 juni 2013
Reactie: Teamcoaching is er juist op gericht om de sterke kanten van de teamleden voor het team te benutten. Daar heb je het inzicht voor nodig dat Ricard beschrijft, maar dan om-gedacht. De kracht van de jeugd boven op de ervaring van de senior werknemers. Met teamcoaching worden juist door de verschillen in kaart te brengen de krachten gebundeld. Als er genoeg overeenstemming is in waar je als bedrijf, afdeling of team naar toe wilt, komt die samenwerking op gang. Als deze overlap in drijfveren niet aanwezig is dan heb je een probleem als team. Ook daar kan de teamcoach in bemiddelen. Inzicht in het verschil wekt begrip op, maar mogelijk is een andere samenstelling als team dan beter. Met leeftijd heeft dit meestal niets te maken.
 

Kramp EQ en MQ

Eddy Hoogendijk   |    |  3 juni 2013
Reactie: Kort en krachtig, helder artikel, en zeer waar.

Natuurlijk kunnen we het gedrag van anderen in deze tijden ter discussie stellen. Is soms ook noodzakelijk.

En het blijft gezond om die vraag ook steeds aan onszelf te stellen. Dat heeft alles met EQ en volwassen MQ te maken.
Als we dat met regelmaat doen, zijn we ook in staat de ander en de situatie beter te begrijpen en interventies te plegen die echt verschil maken.
 

De kracht van de teamcoach

Ricard de Wit   |    |  3 juni 2013
Reactie: En nog krijgt men het niet op de rails om het simpele feit dat de 60 jarige studiebollen niet weten hoe duurzaam werkt. De 20 jarige prutsertjes die denken dat het werkt zoals in de zogenaamde studies wordt aangeleerd is juist de oorzaak van het ineenstorten. Overhead en onzin houden bedrijven niet in stand. En zolang dat niet doordringt gaat het gewoon door met een nog diepere ellende. De hele regering begrijpt dat ook al niet. Dit is gestaafd op geschiedenis. Het komt steeds sneller terug. Het woord dikke winsten maken houd op. Alleen de gezonde spiegel gaat werken maar die ontbreekt werkelijk overal. Als je dat aangeeft als leidinggevende ben je een ouderwets fossiel. Alleen fossielen laten wel zien hoe je de toekomst kan aanpassen uit de leer van de geschiedenis. Alleen zo creëer je een gezonde toekomst en niet zoals nu nog verder door is gevoerd. Ik wens de ondergang veel succes toe. Je kan onzin niet ombuigen naar het komt goed. Dat stukje over het komt goed werkt niet. Actie is reactie, dat werkt wel.
 

CEO moet actief zijn op social media

NumoQuest®   |    |  2 juni 2013
Reactie: Een goed artikel, zij het wel een beetje weer een open deur intrappen. CEO's die in 'time and era' nog niet begrijpen dat 'personal involvement' een duidelijke toegevoegde waarde heeft, is iets als een 'uitstervend ras'.

Ik kan me nog even een tenekrommend stukje herinneren met het hele Diginotar verhaal van de overheid dat je een 'CEO' Donner zag aantreden die heel plechstatig de rol van zeer betrokken CEO spelend.

Dat dat stukje een volkomen 'anti' inslag kreeg was te zien in de opvolgende publicaties en reacties. Donner had eerder in een interview met een weekblad verklaard 'niet zo veel te moeten hebben van die noviteiten zoals internet of een tablet'. ''Geef mij maar ambachtelijk pen en papier....''

Als je naar de tegenhanger kijkt zoals zeer betrokken CEO's die volkomen begrijpen waarom je je betrokken moet betonen in het openbaar, dan zie je dat in prachtige voorbeelden van Bill Gates, Steve Jobs, Balmer en Richard Branson. Je ziet dat hun passie van het scherm spat als ze het hebben over hetgeen waar ze mee bezig zijn.

Als dergelijke presentatie, zoals we dat soms hier in Nederland zien gebeuren, op kinderlijk amateuristische wijze plaats neemt, dan is er nog veel werk te verzetten inderdaad. Wat dat aspect betreft zeker een eyeopener.
 

Spiritualiteit scoort

paul   |    |  2 juni 2013
Reactie: goed artikel ik zou hier graag meer over willen leren
 

Ontwikkelingslanden als zakelijke kans: ‘Don’t donate, but invest and collaborate’

graciliopigot   |    |  1 juni 2013
Reactie: laten we middelen en programnas bundelen ivm effectiviteit. dutch growth fund bv en acp programmas. en laten we focussen op lokale werkgelegengeid en vakscholing in die landen irt jeugdzorg. GEEN jeugdzorg betekent geen ontwikkeling.
 

Nederland loopt achter met gebruik van kortingscode

Kortingscode Zalando   |    |  31 mei 2013
Reactie: De kortingscodes websites maken nu toch echt een opmars. Recentelijk is actiepagina overgenomen en de verwachting is dat de grote internationale kortingssites er ook mee gaan bemoeien!
 
< vorige 407 408 409 410 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10