zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

De kracht van de teamcoach

Richard de Wit   |    |  4 juni 2013
Reactie: Dat is precies waar de essentie zit Trijn. Alleen zo heb je echt blije werknemers, die gemotiveerd blijven. Al die yin yang zen en andere zienswijze ten spijt. Het zijn lapmiddelen en zoethoudertjes. Hoe zen het ook moge zijn. Schoonmaken kan met een borstel schuurspons of met een tandenrostel. De vraag is alleen waarmee is en blijft het ook schoon. Targets voor elk jaar weet 10% meer winst zijn compleet uitgeput en ook echt niet meer van 2013. Daar kijkt iedereen al doorheen en ja knikkers zijn leuk maar meedenkers zijn beter.
 

Waarom gooien klanten de kont tegen de krib?

Eric van Hall   |    |  4 juni 2013
Reactie: Heel herkenbaar. Ik maak het van beide kanten mee: als verkoper en als potentiele klant.

Als potentiele klant haak ik snel af wanneer iemand zonder eerst goed door te vragen al met zijn oplossingen op de proppen komt.

Zelf probeer ik eerst veel over een potentiele klant te weten te komen. Wij leveren namelijk een dienst die innovatief en complex is (responsive websites). Dat betekent veel vragen stellen voordat je met oplossingen komt.

De kunst is altijd om de balans te vinden tussen te weinig en teveel vragen stellen, want ook in het laatste geval kunnen prospects plots afhaken.

Ik ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan.

 

CFO vertrouwt LinkedIn-profiel niet

Adriana van Schalken | Payroll Works   |    |  4 juni 2013
Reactie: Waarom zijn specifiek CFO's onderzocht? Hoe zijn de cijfers bij bijvoorbeeld de HR-managers, of de CEO's?
 

Werkgever onderkent dat ambitie op korte termijn lastig is voor werknemer

Adriana van Schalken | Payrolling Works   |    |  4 juni 2013
Reactie: Veel werknemers zitten nu dus aan hun plafond. Ik denk dat wanneer de crisis achter de rug is, veel werknemers besluiten om over te stappen naar een andere werkgever. Nu willen ze dit ook al, maar durven ze dit nog niet, omdat ze hun zekerheid niet willen opgeven.
 

De kracht van de teamcoach

Trijn   |    |  4 juni 2013
Reactie: Wat Richard schrijft over het liegen en bedriegen en mensen die dit doorhebben, en die voor eerlijkheid gaan en zelfs zover gaan om HUN leidinggevende aan te spreken op gedrag en consequenties voor medewerkers, kan ik me helemaal in vinden. Dit soort leidinggevenden/ medewerkers delven nu nog vaak het onderspit helaas. Tuurlijk, geld heb/ is er nodig om te leven maar het is voor (bijna) alle organisaties een doel op zich geworden (uitzonderingen daargelaten).
 

De kracht van de teamcoach

Richard de Wit   |    |  4 juni 2013
Reactie: T.J. Kritsch kijken is niet negatief. Hoe het beter kan volgens een aziatische leer werkt niet in Europa. Vooral omdat de Europese leerstoel heel anders in elkaar steekt. Niet alles in het leven is zen. Geld verdienen doe je met werken en geen oeverloze discussies over een krom spijkertje. Alleen actie geeft reactie. Voorlopig waren de 4 teams waar ik leiding aan heb gegeven wel topteams en zoete broodjes veroorzaken wel kiespijn uiteindelijk. De wereld is niet meer als 2005 maar in he 2013 liggen de zaken extreem anders. Zolang de 80/20 terugkomt weet je gewoon dat 20% werkt voor de overige 80%. Dat is een realiteit die niet zo wollig is maar straight 2 the point. Daar hoef je geen modellen op los te laten maar de mens en de ziel te kennen van het gemiddelde. Iedereen zit er voor zijn eigen belang. Door toedoen van verschillende anderen ben ik door variabel hellen heen gegaan en dan is het maar jammer dat je denkt dat het negatief en zwart is. Dat geeft meer aan dat er een gebrek is aan inzicht hoe verandermanagement na 6000 jaar nog niemand wakker heeft geschud. Zo zielig om mijn collega's bezig te zien met eigen cijfertjes recht te breien in plaats van er voor die medewerkers te zijn die het bedrijf maken. Die medewerkers die doen het en niet anders. Als leidinggevende cover je je mensen pakt ze aan als het moet maar zorgt wel dat je er voor ze bent. Zo niet dan ben je net als de rest, het niet waard leiding te geven aan een groep mensen die hun brood en dak boven hun hooft moeten verdienen door er voor te werken. Doof zijn voor wat anderen zeggen en het maar afdoen als negatief heeft de huidige dikke crisis opgeleverd en uiteindelijk is dit pas een begin van de firma monopolygeld. Geld en budget beheren kan alleen als je goed draait met een goed team en daar is een leidinggevende voor nodig die alle kanten kent. Daarbij ook niet te beroerd eens de hogere tak van een bedrijf aan te spreken op diens gedrag als dat nodig is en er staat voor zijn mensen. Alleen zo houd je een gezond bedrijf over waar innovatie en kennis toeneemt in plaats van op de toppen van de tenen te laten lopen. Zo goed doen we het niet in nederland qua werk en werkgever. De huisartsen hebben hun handen vol aan burnout patiënten. De boekjes geven je een leidraad echter zijn niet zaligmakend. Zelf denken en kijken naar toekomst kan alleen als je leert van het verleden en loslaat dat Belbin etc etc niet zaligmakend zijn. Het is een visie maar de missie is het doel. Allen zo voorkom je stagnatie. Het is nutteloos iets te veranderen als iets al goed is. Door alle techniek en toename daarvan is in 20 jaar meer veranderd dan in de 3000 jaar ervoor. De verwerking die een mens nodig heeft in een jaar is daarmee groter dan die iemand in 1700 meemaakte in een heel leven. DE mens is daar niet op gemaakt. Het IQ neemt ook zienderogen af onder het gemiddelde en daarvan is maar een ding de schuld, Stress en druk. Waardoor die ontstaan staat hierboven. Tegenwoordig is men meer bezig met app's en xls sheets dan waar het om draait. De primaire zaken. Even verder kijken dan alleen de krant en eens tussen armoede honger en ellende van de mens staan betekend wel dat je weet waar je voor knokt. Voor die mensen die je leiding geeft en die de continuïteit waarborgen. Zolang overheden er een topsport van maken te liegen en te bedriegen snapt men ook niet dat er mensen zijn die dat doorhebben. Alleen met eerlijkheid kom je er. Daarmee overleven ook alleen die bedrijven uiteindelijk. En oh yess de ontslaggolf gaat voorlopig nog even gestaag door. Rede te meer omdat er geen continuïteit is, maar winstbejag.
 

Dienend leiderschap vergroot kans op succesvol veranderen

Jos Verheijden   |    |  4 juni 2013
Reactie: Persoonlijk denk ik dat Dienend Leiderschap vooral een levenshouding is. Alleen vanuit een sterke persoonlijkheid ben je in staat om authentiek leiding te geven.

Daarom komen de resultaten van het onderzoek overeen met wat ik zou verwachten bij de leidinggevenden van een gemeentelijke organisatie: Veel aandacht voor het algemene belang, maar wat zwakker in de intermenselijke communicatie.

Wat ik interessant vind is dat de effecten van goede communicatie en dienend leiderschap met elkaar vergeleken zijn. Hiermee wordt m.i. wederom aangetoond dat communicatie altijd van binnenuit moet komen. Dus geen losse vaardigheid, maar vanuit je werkelijke IK.

Vandaar dat groeien in Persoonlijk Leiderschap en Persoonlijk Meesterschap de voorwaarde is voor effectieve communicatie en dienend leiderschap.
 

De kracht van de teamcoach

T.J.   |    |  4 juni 2013
Reactie: Helemaal eens Harry, de teamrollen van Belbin is één van zijn hiervoor bruikbare boeken. (Management teams en Organiseer je werk anders van zijn hand voegen ook iets toe, evenals de Tao van het Coachen van Landsberg)
Richard ik deel je mening niet. Met de manier waarop je schrijft scheer je alles over één kam. Het feit alleen al dat ik zelf bij meerdere werkgevers heel mooie veranderprocessen heb mogen meemaken geeft al aan dat het niet alleen kommer en kwel is in het land van veranderingen. Ik kan me zo voorstellen dat ook Harry, Carlijn en Diane goede ervaringen hebben. Belangrijk is ook te realiseren dat het vooral mensenwerk is en dat fouten maken mag (als je er maar van leert)
Nobody is perfect, maar er zijn meer dan genoeg positieve ervaringen. Loa Tze zei ooit: ''Het is beter een kaarsje aan te steken, dan te klagen dat het zo donker is''.....
 

Kroket verdwijnt uit de bedrijfskantine

jente   |    |  4 juni 2013
Reactie: tsja- wat is nou gezond. Tarwe schijnt ook al niet meer goed te zijn -- spelt is de gezonde variant. Koolhydraten ook allemaal schrappen. Allemaal aan de shakes? Betutteling ten top-- zijn we dan zelf niet meer in staat om te denken? Komen ze dan thuis ook langs om te kijken? Toe nou....
 

Kroket verdwijnt uit de bedrijfskantine

Ad de Beer   |    |  4 juni 2013
Reactie: Met de kroket verdwijnt ook de werknemer uit de kantine. Doorgeslagen en naieve zorgzaamheid van personeelmensen die niet beseffen dat er andere, veel nuttiger zaken te doen zijn voor het personeel.
Een broodje kroket is overigens minder ongezond dan een broodje gezond leert een korte zoektocht met google.
 

De kracht van de teamcoach

Harry Lijzenga   |    |  3 juni 2013
Reactie: 'Eén van de kernlessen die de coaches hierbij over proberen te brengen, is leren beseffen dat de heterogeniteit van een team - de verschillen tussen de leden waardoor conflicten zo vaak ontstaan - juist de kracht van het team is': met name deze zin 'triggerde' mij in het interessant en goed geschreven artikel. Hoewel de term coach soms nog een 'softe' klank heeft, merk ik (o.a. binnen de overheid en industrie) dat 'soft skills' steeds meer de aandacht krijgt welke het verdiend en m.i. nodig is om mensen gemotiveerd en met plezier aan het werk te krijgen (en te behouden). Veel teams in Nederland functioneren echter suboptimaal. En dat is zo verschrikkelijk jammer, want er is niets leuker dan te werken in een succesvol, lekker draaiend team. Zo’n team waarin men bereid is van elkaar te leren, dat moeiteloos nieuwe leden opneemt, dat optimaal gebruik maakt van elkaars kwaliteiten en waarin de manager de handen vrij heeft om de grote lijnen te bewaken. Zo als Carlijn in haar artikel beschrijft dat o.a. heterogeniteit de kracht van een team is, zo heeft de Koninklijke Marine afgelopen jaar in haar (team)trainingen zich daar ook op gericht. Zo wordt bijvoorbeeld teamcoaching toegepast voor schepen voorafgaand aan operationele missies en wordt in (team)leiderschapstrainingen de Teamrollen van Belbin gebruikt om mensen bekend te laten maken met heterogeniteit. De kracht van een teamcoach is dus m.i. niet alleen bij het oplossen van conflictsituaties in een team, maar ook het versterken van de samenwerking van een beginnend en alreeds bestaand team.
 

De kracht van de teamcoach

Richard de Wit   |    |  3 juni 2013
Reactie: Janneman de reacties zijn niet negatief maar kritisch scherp en direct. Het is jammer dat je dit niet herkent. Er zit ook een heel verschil tussen een mentor en een groepsleider. Onder andere in verantwoordelijkheid teambuilding en het complete pakket leiding geven. Ter info: ik ben 28 jaar door verandermanagement gegaan en ervaren genoeg te weten hoe de schoen wringt. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. En daar zien we ook alle resultaten naar om ons heen. Dat sommige dat niet leuk vinden te horen is jammer echter gaat daarmee wel de hele toekomst in puin van menigeen. Elke keer veranderen zal niet werken. Wel sturen bijsturen en coachen. Senior management kan een probleem zijn echter als je geen ruimte krijgt tot goed coachen door de zoveelste nonsens verandermanagement krijg je de kous uiteindelijk op je kop. Huilen is al jarenlang te laat.
 

CFO vertrouwt LinkedIn-profiel niet

Louis   |    |  3 juni 2013
Reactie: Zo de waard is vertrouwd die zijn gasten, vind het nogal dom van ze er is inderdaad veel meer sociale controle van een site zoals Linkedin dan met een cv.. buiten het feit dat je natuurlijk bijna alles wat zegt financieel te zijn juist moet wantrouwen.
 

De kracht van de teamcoach

Janneman   |    |  3 juni 2013
Reactie: Ik vind de reacties nogal negatief en soms een tikkeltje agressief. Carlijn heeft een uitstekend stukje geschreven, al is het mogelijk een beetje een pitch voor de diensten van Learnit, maar dat mag. Wie ooit door een groot veranderingsproces is gegaan zal er veel in herkennen. Ik zou wel adviseren het woord coach te vervangen door mentor. Verder is de vraag welke groep er het meest bij gebaat is: de grotere groep medewerkers (de teams) of het senior management; die laatste groep is vaak de bron van een probleem.
 
< vorige 406 407 408 409 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10