zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

CFO vertrouwt LinkedIn-profiel niet

3 juni 2013 - Miljoenen mensen hebben een account op LinkedIn, maar dat neemt niet weg dat financieel directeuren in bedrijven weinig of geen geloof hechten aan de profielinformatie die op deze sociale netwerksite te vinden is. Meer dan acht van de tien CFO’s trekken de betrouwbaarheid van LinkedIn-profielen in twijfel. Dit blijkt uit een onderzoek van Robert Half, zo schrijft 6Minutes.be.

Bijna negen op tien (87 procent) van de CFO’s en financieel directeurs denken dat de informatie op LinkedIn-profielen soms (70 procent) of nooit (zeventien procent) betrouwbaar is. 



Gebrek aan valideringssysteem

Gevraagd naar de reden waarom ze de informatie niet betrouwbaar en accuraat vinden, stelt 39 procent CFO’s en financieel directeurs dat er geen systeem is om de informatie te valideren. Daarnaast stelt 36 procent dat er op LinkedIn-profielen altijd de mogelijkheid is om te overdrijven over talenten en ervaring. Nog eens zestien procent gelooft niet in de volledige betrouwbaarheid ervan omwille van de anonimiteit van sociale media, gevolgd door het niet regelmatig updaten van profielen (tien procent). 

Traditioneel cv betrouwbaarder

83 procent vindt het traditionele cv betrouwbaarder en accurater dan een LinkedIn-profiel. 28 procent daarentegen gelooft dat de informatie op LinkedIn-profielen betrouwbaarder is. Joël Poilvache, Director Robert Half zegt het volgende hierover: "Naast een belangrijk netwerktool, is LinkedIn uitgegroeid tot wervingskanaal. Bedrijven en consultants gaan hier steeds vaker op zoek naar potentiële kandidaten waardoor het dus van groot belang is dat professionals die aanwezig zijn op LinkedIn hun online reputatie managen door onder andere hun profiel up to date te houden en ervoor te zorgen dat de informatie ten allen tijden compleet is. Toch bewijst het onderzoek dat we het traditionele cv nog lang niet kunnen afschrijven." 

Ervaring spant de kroon

Gevraagd naar de elementen die belangrijk zijn bij het evalueren van LinkedIn-profielen, is 65 procent van de CFO’s en financieel directeurs van mening dat ervaring het belangrijkste is, gevolgd door opleiding en bewezen vaardigheden met respectievelijk 39 procent en 38 procent.


Bron: 6minutes.be
 
 Doorsturen   6 reacties  

 

Laatste nieuws

 Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
 Bumperkleven en smartphone grootste ergernis in het verkeer
 Bestuurders kunnen aansprakelijk zijn bij het aangaan van overeenkomsten
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Hoe anders is werven via sociale media?
 Recruitment met een social aanpak
 Zes tips om kandidaten te vinden met 'boolean search'
 Merendeel internetters actief op sociale media
 
 
reacties
 
H. (Herman) Herfs  |   | 
3-06-2013
 | 
13:16 uur
Misschien kort door de bocht, dus als CFO's de profielen van potentiële kandidaten niet vertrouwen, loopt hun eigen profiel ook over van de onzin en overdrijvingen. Zijn die bewuste CFO's dan zelf wel een betrouwbare factor voor het bedrijf waar ze werken.
Daphne  |   | 
3-06-2013
 | 
14:11 uur
Bijzonder dat er meer waarde wordt gehecht aan een papieren versie van je CV in plaats van een digitale versie. Want meer of minder is het Linkedin-profiel niet; beiden worden niet gevalideerd of gecontroleerd en zijn daarom minimaal even betrouwbaar.

In mijn optiek zijn door de 'sociale controle' van je (ex)collega's, de gegevens die op Linkedin worden vermeld betrouwbaarder dan een CV. Want het valt wel op als je op Linkedin onwaarheden vermeld, maar wie valt het op als je dat op je CV doet?
Louis  |   | 
3-06-2013
 | 
16:43 uur
Zo de waard is vertrouwd die zijn gasten, vind het nogal dom van ze er is inderdaad veel meer sociale controle van een site zoals Linkedin dan met een cv.. buiten het feit dat je natuurlijk bijna alles wat zegt financieel te zijn juist moet wantrouwen.
Adriana van Schalken | Payroll Works  |   | 
4-06-2013
 | 
15:16 uur
Waarom zijn specifiek CFO's onderzocht? Hoe zijn de cijfers bij bijvoorbeeld de HR-managers, of de CEO's?
T.J.  |   | 
5-06-2013
 | 
13:13 uur
De CFO: ''Mijn werk is zo geheim dat ik zelf niet eens weet wat ik doe...''
Errol van Engelen  |   | 
7-06-2013
 | 
11:49 uur
Als je sommige profielen op LinkedIn ziet, kan ik die CFO's wel gelijk geven. Ze zijn vaak heel summier, of geven alleen de laatste projecten of werkgevers weer.

Aan de andere kant is een traditioneel CV ook niet alles. Tenzij een kandidaat aangeeft wat zijn toegevoegde waarde is.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie
reacties
Tien suggesties voor meer 'fun' op de werkplek (1) 
Bouw-cao zet aan tot fraude (1) 
Topmanagers vergaderen 100 procent van hun tijd (1) 
Manager moet werknemer los kunnen laten (4) 
Horeca start glimlachcursus voor medewerkers (1) 
Tips om online de perfecte werknemer te vinden (1) 
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
top10
Van smart tv tot speelgoedpop: deze apparaten in huis bespioneren u
Nederlandse hackers nemen laptops over door ernstige kwetsbaarheden in Zoom
Een op zes mannen vindt dat partner te veel verdient
De favoriete vakgebieden van oud-horecapersoneel
Corona-versoepelingen in aantocht, maar bordspellen onverminderd populair
Kwart bedrijven heeft meer mensen ontslagen als gevolg van de coronacrisis
Jongere vindt werkgever verantwoordelijk voor de gezondheid van medewerkers
DDoS-aanvallen in 2020 krachtiger, complexer en langer
Door pandemie meer behoefte aan duurzame en flexibele mobiliteitsoplossingen
Medewerker overschat zichzelf in het herkennen van cyberincidenten
meer top 10