zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Knappe mannen verdienen meer

LSM   |    |  2 december 2013
Reactie: @Chris: wie zegt dat die mannen betaald/aangenomen worden door vrouwen? ;)
 

Douwe Egberts, Coca-Cola en Calvé meest crisisbestendige A-merken

biologische producten   |    |  2 december 2013
Reactie: Verrassend dat men nauwelijks overstapt op niet-biologische producten. Geeft wel aan hoeveel waarde men hier aan hecht.
 

Kwaliteitsmanagement financiële administratie is onontbeerlijk

Administratiekantoor Zecuur   |    |  2 december 2013
Reactie: Zeker eens met deze opvattingen, echter had het artikel er best wat dieper op kunnen ingaan.
 

Oud zeer bij verandertrajecten: drie do\'s en don\'ts

Guido Heijman   |    |  2 december 2013
Reactie: Interessant artikel Johanna!

Aandacht geven aan oud zeer is inderdaad belangrijk bij verandertrajecten. Het weten en voelen waar een organisatie vandaan komt, maar ook waar deze nu staat en naartoe gaat is cruciaal voor het succes van het verandertraject en dus ook voor de verandercommunicatie!

Aanvullend is het erg belangrijk om in de communicatie ook duidelijk het lonkende perspectief te verwoorden én de prijs die dit vraagt van eenieder. Zo blijf je reëel en geloofwaardig als verandermanager bij de mensen die de verandering ''ondergaan''!
 

Oud zeer bij verandertrajecten: drie do\'s en don\'ts

T.J.   |    |  2 december 2013
Reactie: Veranderen betekent ook loslaten van wat bekend is. Ongemerkt is dit een stukje rouwproces waarvoor aandacht moet zijn. Begrip voor de intrinsieke motivatie van je medewerkers en collega's is een must. Johanna heeft dat drommels goed door en dat maakt haar tips 100% valide!
 

Help ik vergeet altijd namen!

Roy   |    |  1 december 2013
Reactie: Beste Wout,

Herkenbaar artikel, graag zou ik het ebook ontvangen.

Bij voorbaat dank,

Roy
 

Hippe organisatievormen brengen meer managerialisme

Janneke Janssens   |    |  30 november 2013
Reactie: Wat er volgens mij bedoeld wordt is dat niet sec de output, maar juist de weg er naartoe interessant is. En dat die ook het meest leerzaam is voor alle mensen die samen een organisatie vormen. Dat vraagt om procesbegeiders in plaats van sturende managers.
 

Wendbare medewerkers en organisaties topprioriteit in 2014

Henk van Ouwerkerk   |    |  30 november 2013
Reactie: Een goede zaak. Zo kan de crisis ook eens positieve gevolgen hebben. Het maakt de mens creatief met nieuwe perspectieven die je wellicht niet had gehad als er geen crisis zou zijn geweest.
 

Het effect van uiterlijke schijn

DGM   |    |  30 november 2013
Reactie: Nice..en bedankt! Hoe gaan we om met mensen die iets verwachten en het blijkt totaal iets anders te zijn in hun beleving?....we zijn immers verantwoordelijk voor wat we zeggen/laten zien...niet wat de andere (wilt) verstaan/ziet?
 

Wendbare medewerkers en organisaties topprioriteit in 2014

Henk Hermans   |    |  30 november 2013
Reactie: Goed nieuws voor zzp-ers en flexwerkers.

Zij hebben vaak de specialisatie en ervaring die gevraagd wordt en dragen op die manier ook bij aan de kennisoverdracht naar de vaste medewerkers.

Een korte termijnoplossing die bijdraagt aan het lange termijn kennis en opleidingsnivo.

past ook prima in het opleidingstraject van de Young Professionals en het binnenhalen van frisse vernieuwing

 

Help ik vergeet altijd namen!

Theo   |    |  29 november 2013
Reactie: Wout,

leuk artikel en ik ga het zeker uitproberen (dus ja ik heb er ook moeite mee).

Ik kijk ook met plezier uit naar je E-book.

Theo
 

Knappe mannen verdienen meer

Merel   |    |  28 november 2013
Reactie: Dus lelijke mannen zullen ongelukkig blijven? Nee, maar even serieus dat wisten we toch al? Uiterlijk speelt een rol no matter what.
 

Lage verandersnelheid organisatie grootste belemmering self-directed customer

Raymond   |    |  28 november 2013
Reactie: Best Sybrand,
Wat een interessant onderzoek, met nog interessantere resultaten. De knelpunten zijn een bevestiging van wat wij zien in de praktijk.

Weinig organisaties onderkennen ze zelf. En daarna is het moeilijk om er daadwerkelijk werk van te gaan maken.

Doet mij altijd denken aan de 10.000-uurs vraag: Iedereen wil wel Olympisch kampioen zijn… maar wil je het ook wórden. Wil je 10.000 uur investeren in training en ontwikkeling om het echt te zijn?

M.a.w; organisaties zouden allemaal 'High-performers' willen ZIJN. Maar wat ga je er vandaag nog aan doen om het ook te worden? En jouw klant te werven en te behouden?

Ons antwoord is meestal; investeer in het beschikbare potentieel in de huidige workforce. Maar meer nog in het Onbenutte potentieel! Dat ligt verscholen achter die 19% cultuur!
 

Help ik vergeet altijd namen!

R. te Pas   |    |  28 november 2013
Reactie: Beste Wout,

Zeer herkenbaar. Ik ontvang graag je e-book breinpower. Alvast bedankt.
 
< vorige 342 343 344 345 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10