zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Slechts de helft van de Nederlanders denkt juist verzekerd te zijn

24 december 2013 - De helft van de Nederlanders denkt de juiste zorgverzekering te hebben afgesloten. 27 procent van de Nederlanders heeft geen idee hoe hij verzekerd is voor de zorgverzekering en bijna een kwart van de Nederlanders denkt oververzekerd te zijn.

Dat blijkt uit onderzoek van Verzekeringssite.nl onder ruim 500 Nederlanders.



Net zo lastig als kruiswoordpuzzel
38 procent van de Nederlanders vergelijkt het uitzoeken van de zorgverzekering met een lastige kruiswoordpuzzel. Gemiddeld besteedt de Nederlandse consument zo'n 68 minuten aan het uitzoeken van een zorgverzekering. Dat lijkt veel, to+ch besteden mensen aan de aanschaf van een huishoudelijk apparaat (79 min) gemiddeld meer tijd. Terwijl de premie van de zorgverzekering minimaal 1.000 euro per jaar bedraagt per persoon. "Bovendien kan een slechte keuze veel geld kosten. Bij een te lage dekking bestaat de kans op hoge rekeningen. En andersom betalen mensen veel te veel premie voor een dekking die ze niet nodig hebben," aldus Erik Hordijk van Verzekeringssite.nl.

Meest gemaakte fouten
Door de gebrekkige kennis van de basisverzekering maken Nederlanders fouten bij het afsluiten van hun zorgverzekering. Een veel gehoorde fout is: "Ik moet een zo uitgebreid mogelijk pakket afsluiten". Toch is dit niet altijd verstandig, want veel aanvullende verzekeringen hebben een beperkte vergoeding. Ook kan het interessant zijn om de kosten zelf te betalen. "Zo is het bijvoorbeeld goedkoper om twee controles van de tandarts zelf te betalen dan een tandartsverzekering te nemen," aldus Hordijk.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Verzekeringsbranche onderschat groei smartphone-gebruikers
 Nederlander irriteert zich aan jaarlijkse verandering zorgpremies
 Provisieverbod voor veel Nederlanders nog onbekend
 Een derde van de zakenreizigers onverzekerd op reis
 
 
reacties
 
Eelco L  |   | 
24-12-2013
 | 
16:11 uur
Best wel een groot percentage dat niet weet hoe zij verzekerd zijn of die denken niet verzekerd te zijn. Dit ondanks de vele reclames van vergelijkingssites en verzekeraars zelf.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10