zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Batterijduur belangrijkst bij keuze smartphone

Eelco L   |    |  14 januari 2014
Reactie: Batterijduur is zeker een belangrijk punt, daarom is het goed dat hier volop in ontwikkeld wordt. Toch denk ik dat er ook grote kansen liggen bij het sneller kunnen opladen of het draadloos op kunnen laden. Persoonlijk vind ik snelheid nog steeds het belangrijkste facet; liever een snelle smartphone die een werkdag overleefd dan een trage smartphone die twee werkdagen zonder opladen kan.
 

Nederlanders dol op korting

Eelco L   |    |  14 januari 2014
Reactie: Het blijft mooi om te zien hoe gevoelig we zijn voor marketing. Er is eens onderzoek gedaan naar het effect van gratis verzenden. Zelfs als de originele prijs duurder is zonder gratis verzending, werkt dit nog steeds beter dan dat de prijs inclusief verzendkosten goedkoper is.

 

Hoe u rust krijgt door los te laten en tegelijkertijd controle te houden

irene r   |    |  14 januari 2014
Reactie: en dan is er ook nog het fenomeen van de stress die een controlfreak veroorzaakt bij de collega's of ondergeschikten...
 

Batterijduur belangrijkst bij keuze smartphone

Allard Dericks   |    |  14 januari 2014
Reactie: Dit geldt overigens niet alleen voor telefoons ook voor tablets als deze niet minimaal een werkdag mee gaan zonder op te laden zijn ze eigenlijk niet bruikbaar.
 

Achterstallige onderhoud op werknemers funest voor verandertraject

stanley westerborg   |    |  13 januari 2014
Reactie: het aangehaalde boek heb(nog)ik niet in handen gehad, maar desondanks toch een korte notitie. veranderen geschiedt op organisatieniveau, op groepsniveau, op individueel niveau, en uiteindelijk moet de totale werkgemeenschap van de organisatie het gewenste werkgedrag vertonen. verandergedrag omdat de werkprocessen(zullen) veranderen is natuurlijk niet zo moeilijk. anders wordt het wanneer b.v. strategie gaat veranderen.het valt mij op hoe vaak de interne veranderaars zelf ook niet veel vaardigheid hebben op het gebied van mensgerichte verandering, terwijl in technisch opzicht volijverig gewerkt wordt aan het veranderproces. waarom wordt dit verschijnsel zo weinig belicht? er moet toch ook een verandercultuur bestaan? en die is niet maakbaar, maar moet geleidelijk aan gekweekt worden.
 

Hoe u rust krijgt door los te laten en tegelijkertijd controle te houden

stanley westerborg   |    |  13 januari 2014
Reactie: leuk artikel. had de auteur in de beschouwing 'ook uiteengezet wat de begrippen'controle, control en stress' inhouden, dan zou dat het inhoudelijk kunnen vatten van de tekst aanmerkelijk hebben ondersteund. controle en control zijn ook geen identieke begrippen. artikel is overigens het lezen alleszins waard.
 

Veiligheid als voorwaarde van samenwerking?

Caroline   |    |  13 januari 2014
Reactie: Een fautje???
 

Wat te verwachten van security in 2014?

NumoQuest®   |    |  13 januari 2014
Reactie: Constructief stukje publicatie.

Ik denk dat de denkfout hem zit in de combinatie van uw betoog. Je kunt je gek laten maken door allerlei hypes zoals 'Het Nieuwe Werken', iets wat verre van nieuw is.

BYOD
Iets waar je als weldenkende security manager stil moet blijven staan dat security er niet voor niets is. Volg je deze hype dan zou je als SEcMan helemaal in de stress moeten schieten wat oh mijn hemel, de werknemer 'eist' het bijna. Ik kan daar een zeer eenvoudig antwoord op geven. Een nuchter nadenkend SecMan zegt gewoon NEEN!

Valt de toren van pisa om? Dondert het nerwerk om? Neen dus.

Big data
Big data is voor de overgrote meerderheid van de bedrijven helemaal geen interessante materie. Alleen voor hijgerende commerciële stuiterende hypers. Men is doorgaans even goed aan het nadenken hoe de netwerken zo gesloten en besloten mogelijk te houden. Heeft Big data toevoegende waarde? Ik ben van mening helemaal niet zo heel erg.

Social Media
Ik ben daar al een aantal jaar helder in. Ga nu eerst maar eens defineren wat u daaronder verstaat en wat u daarmee beoogt. Zou er een soort van interne 'code of conduct' moeten komen voor medewerkers die gebruik maken van de sociale media? Ik vraag me dan verbaast af,'heeft u die nog niet???'

Toegankelijkheid van data
Laten we daar helder in zijn. Snowden heeft iedereen al een hele aardige inkijk gegeven in de keuken van de NSA. Is uw data veilig? Het antwoord is eenvoudig neen. Deze uitleg is een flink verhaal maar in kort, neen.

Zou u zich zorgen moeten maken? Heb ik zoiets van... misschien. U zou zich eens rustig af kunnen vragen of u wel genoeg heeft gedaan, doet, onderhoud, om uw data uw data te laten zijn en of dat besef wel tot elke medewerker is doorgedrongen. Ook hier kan ik helder in zijn..... NEEN! Besef van het goed en uniform om gaan met corporate data zit niet iedereen tussen de oren.

Die slag moet dus nog steeds worden geslagen.

Nieuwe manieren van....
Natuurlijk kunnen we ons gek laten maken door zaken zoals cloud, byod, sociale media, big data en vooral veel en vaak schreeuwen, dit is de toekomst dus... Ook al bent u tegen dan.... U zal straks de boot missen want....

Degenen die dat het hardste roepen, willen graag het meest aan u verdienen. Kunt u zonder al dat? Absoluut. Het is een kwestie van u zelf in managements en boardroom afvragen wat er nu voor de organisatie het beste is. Niet wat men buiten staat te kwelen.

Je hebt in IT doorgaans drie soorten mensen. IT Professionals, Professionals die in IT werken en professionals die met IT werken.

80% van al die mensen weten niet eens waar IT als materie voor is bedoeld, laat staan dat zij de wetmatigheid kennen van de materie IT. Want zouden ze die kennen dan word de wereld er voor de SecMan er alleen maar eenvoudiger op.

IT als materie en als vehikel is er om u besparingen te laten bewerkstelligen. Niet meer en niet minder. Die besparingen bereikt u alleen als u zich twee zeer eenvoudige vragen stelt en beantwoord.

Laat het nu zo zijn dat meer dan 95% van de hypers niet eens op de hoogte blijkt van die twee zeer eenvoudige vragen. En dat is nou weer heel erg jammer.

Succes.
 

Jonge professionals willen massaal andere baan in 2014

Ad de Beer   |    |  11 januari 2014
Reactie: Drie
Deze instelling maakt het niet makkelijk een baan te vinden!
 

Jonge professionals willen massaal andere baan in 2014

Drie   |    |  11 januari 2014
Reactie: Uiteraard willen we werken met passie, overtuiging en authenticiteit. Maar het gras is ook in dit geval groener aan de andere kant. Banen zijn niet altijd leuk, uitdagend of blijvend interessant. Het is wat je er zelf ook van maakt wanneer de sleur opkomt, de bedrijfscultuur niet enerverend is en collega's tegenvallen. Je werkt primair om geld te verdienen en de rest is, bot gezegd , bijzaak.
 

Vijf tips voor een geslaagd it-integratieproject

Henk Spierings   |    |  10 januari 2014
Reactie: Prima artikel John, maar ik ben het ook zeker met Ellen eens. Wil je echte draagkracht vanuit de organisatie, betrek de gebruikers van de betreffende software er juist bij. Zij gaan er mee werken en maak hen de ambassadeurs. Dat wordt vaak té weinig gedaan en dan zie dat projecten vertraging oplopen.
 

Wat timemanagement bij voorbaat al kansloos maakt

Erik Roger   |    |  10 januari 2014
Reactie: Dat 'attention management' een cruciaal onderdeel is van time management, is helder. Het helpt je te focussen op wat er echt toe doet en te dealen met de afleidingen die legio zijn.
Maar aandachtmanagement moet een onderdeel zijn van een geïntegreerde zelfmanagement oplossing die helpt bij het maken van de juiste keuzes en beslissingen, het focussen van je aandacht en het managen van je energie en vitaliteit.
De complexiteit van de uitdagingen voor de hedendaagse kenniswerker is te groot om met 1 techniek opgevangen te kunnen worden!
 

Autobezitter ergert zich aan onderhoud

Maha Werkplaatsinrichting   |    |  10 januari 2014
Reactie: Dat klopt Job, goede toelichting. Echter zijn er ook simpelweg een groot aantal autogarages die onredelijke prijzen rekenen en onnodig onderhoud uitvoeren, dat is een feit.
 

Voorlopig nog geen ‘war for talent’

NumoQuest®   |    |  10 januari 2014
Reactie: Ik volg in dit opzicht Ad Beer in zijn betoog. Ik heb professioneel aardig zicht op zowel de IT als 'gedragingen' van HR en recruitment. Beiden laatste zijn ronduit Stuitend te noemen.

Eenvoudig recentelijk voorbeeld, niet op zichzelf staand, maar dagelijks schering en inslag.

Een niet al te ingewikkelde positie, zoekt men een 'medior' professional voor. Deze dient wel in het bezit te zijn van HBO/WO en aan bachelor/master word de voorkeur gegeven. Voor de rest nog eens een flinke lijst met 'wensen'.

Een mij bekende professional reageert daar op, iemand met nuchtere inslag, kennis van zaken waar men naar op zoek is. Twee weken later word deze netjes gebeld met de mededeling dat de procedure nog wat 'loop' zal hebben.

Begin December vorig jaar word hij gebeld, helaas, de keus op een ander gevallen. Kan gebeuren. Halverwege December word hij nogmaals benaderd met de vraag of hij beschikbaar is. Schouderophalend heeft hij toegezegd.

Vorige week een afmelding. Men had de vacature terug geroepen.

Als men zo met 'talent' om springt, dan vraag je er gewoon om in de toekomst niet meer serieus genomen te zullen worden. U denkt dat dit incidenteel is? Dit is structureel.

De gevolgen?
Weinig betrokkenheid en vluchtig Human Capital. Ik weet niet of men beseft wat dat voor schade toe brengt aan de bedrijven en de organisatie.

War for Talent
Ad kent mij al wat langer.....
95% van HR en recruiters hebben niet de tools, kennis en 'inhoud' om talent op juiste merite te kunnen beschouwen. Ik zeg dit zeker niet voor het eerst maar sinds men is begonnen het 'war for talent' te roepen.

Meer dan 70% van HR professionals en recruiters hebben weinig tot geen inhoudelijke kennis om een goede inschatting te maken van professionals, in de vakgebieden waar men voor aan het recruiten is.

dat op zich maakt menig recruitings traject een tenenkrommende vertoning. Velen noemeden zich plots 'talent manager'. Knap als je dit laatste even in beschouwing neemt.

Men blijkt er nog steeds niet van doordrongen dat statistisch bezien de kans het werkelijke talent aan tafel te krijgen
 
< vorige 327 328 329 330 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10