zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
nieuws
 

Batterijduur belangrijkst bij keuze smartphone

13 januari 2014 - Consumenten vinden een de batterijduur het belangrijkst voor een hedendaagse smartphone. Als tweede is de snelheid het belangrijkst gevolgd door het scherm. Dit blijkt uit onderzoek van SimOnlyRadar.nl onder 2.360 respondenten, zo meldt Nieuwsbank.

Met zeventien procent (405 respondenten) van de stemmen is batterijduur gekozen als belangrijkste eigenschap voor een smartphone. Dat juist de batterijduur als winnaar uit de bus komt is geen verrassing, aangezien de hedendaagse smartphones alsmaar groter en sneller worden wat op dit moment vooral ten koste gaat van de batterijduur. Zo gaan de topmodellen van de bekende smartphonefabrikanten van dit moment vaak niet langer dan een dag mee. Onze respondenten zouden graag zien dat de accu minimaal twee dagen zou kunnen functioneren zonder op te laden. Dit betekent dus bij de meeste smartphones een verdubbeling van de huidige batterijduur.



Snelheid
De op een na belangrijkste eigenschap van een smartphone is de snelheid met zestien procent (380) van de stemmen. Het snel functioneren en navigeren op een mobiele telefoon wordt verzorgd door de processor. Ieder jaar worden er nieuwe technieken gevonden die de processors sneller en efficiënter maken. Enkele jaren geleden beschikte de processor van een smartphone nog over een enkele kern, terwijl hedendaags het rekenwerk op sommige modellen al wordt uitgevoerd door een octa-core (acht kernen).

Beeldscherm
Ook het scherm van de smartphone is voor een groot deel van consumenten belangrijk (lees: vijftien procent (362)). Het scherm heeft min of meer dezelfde stormachtige ontwikkeling doorgemaakt als de processor, door in de afgelopen jaren alsmaar groter en scherper te worden. In 2011 was een scherm groter dan 4,0 inch in de diameter nog niet denkbaar en sinds 2013 bestaan er smartphones met displays groter dan 6,0 inch. Ook de techniek van het scherm – zoals LCD en AMOLED – wordt steeds verbeterd. De ontwikkeling staat nog lang niet stil, want dit jaar worden de eerste mobiele telefoons verwacht met een flexibel (gebogen) scherm.
Op gepaste afstand volgen de volgende zeven andere eigenschappen (gesorteerd van belangrijkst naar minst belangrijk): camera, design, besturingssysteem, gebruiksvriendelijkheid, geheugen en tot slot de behuizing en software features.


Bron: Nieuwsbank
 
 Doorsturen   2 reacties  

 

Laatste nieuws

 Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid
 Gen-Z’ers en Millennials zouden van baan veranderen voor bedrijf dat beter aansluit bij waarden
 Duurzaamheidsmanagement steeds belangrijker voor moderne bedrijven
 

Gerelateerde nieuwsitems

 Gebruik mobiel internet op zondag het hoogst
 Verzekeringsbranche onderschat groei smartphone-gebruikers
 Generatie Y zegt traditionele telefoongesprek vaarwel
 Zakenreizigers gebruiken hun smartphone intensief
 
 
reacties
 
Allard Dericks  |   | 
14-01-2014
 | 
09:46 uur
Dit geldt overigens niet alleen voor telefoons ook voor tablets als deze niet minimaal een werkdag mee gaan zonder op te laden zijn ze eigenlijk niet bruikbaar.
Eelco L  |   | 
14-01-2014
 | 
13:22 uur
Batterijduur is zeker een belangrijk punt, daarom is het goed dat hier volop in ontwikkeld wordt. Toch denk ik dat er ook grote kansen liggen bij het sneller kunnen opladen of het draadloos op kunnen laden. Persoonlijk vind ik snelheid nog steeds het belangrijkste facet; liever een snelle smartphone die een werkdag overleefd dan een trage smartphone die twee werkdagen zonder opladen kan.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10