Reactie: Allerminst een verbazingwekkend artikel. Meer een signaal hoe treurig de stand van zaken in de arbeidsmarkt.
Pretentie vs realiteit
Als je alleen al de wijze van het opmaken van een vacature in ogenschouw neemt, kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat de getallen in dit artikel zelfs nogal geflateerd zijn.
Je bent belazerd namelijk als je net bent aangenomen en de baan jou niet brengt wat zij jou ervan presenteerde. Zo eenvoudig is dat.
Vacatures en de grote leugen
De meer recentelijke onderzoeken wat het opstellen van een vacature betreft, de juistheid, de pretentie en de realiteit, spreken boekdelen. Met kweelt WO dat het een lieve lust is en Nederland is vol van Talent managers alleen..... Talent blijkt maar niet voor handen dus moeten wij onze blikken maar vooral richten op het buitenland.
Doe toch eens normaal joh....
Riep Wilders een tegen Rutte. En daar sloeg hij de spijker op zijn kop. Doe toch eens normaal! Als je namelijk met zijn allen weer normaal doet dan kom je heel snel aan geweldig Talent dat je zo kunt inzetten. Moet dat Talent zich inwerken? Als je gezond na denkt... absoluut. Maar je weet als je nuchter wil nadenken en kijken of dat binnen gehaalde Talent heft wat er nodig is om...
Talentmanagers de grootste onzin
Sinds 2008 is Nederland bezaait met talent managers. Het gekke is dat zij het klaarblijkelijk niet in zich hebben werkelijk talent inzichtelijk te krijgen of te doorgronden. 'Nee hoor.... ze zijn er echt niet....' Eigenlijk zei die betreffende talentmanager.... 'Ik kan haar/hem niet vinden...'
Echte Talent Managers
Ik ken in Nederland maar 2 of 3 echte Talent Managers. Dat zijn nuchtere mensen die weten dat de formule 90-9-1 bestaat en zo werkt als wetatmigheid.
90% graag, gewillig en soms een beetje minder gewillig...
9% Subtoppers en Gedegen talent
1% Werkelijk Top Talent
En geloof me, de twee laatst genoemden weten heel goed dat zij talent bezitten en wanneer die preatentie van die vele 'talent managers' gewoon niet kunnen worden waargemaakt. Met als resultaat artikelen zoals deze.
Reactie: Ik heb de samenvatting gelezen maar het artikel en de constante verwijzing naar een telefoondienst doen me twijfelen aan de betrouwbaarheid van het onderzoek. Nederland is slecht in dienstverlening, maar zo slecht?
Reactie: Traditioneel is afgelopen jaar zeer populair gebleken. Voor dit jaar zijn we weer druk bezig met het samenstellen van een nieuwe kerstpakketten collectie, waarbij we sterk rekening houden met de trend traditioneel en food. Laat de feestdagen maar komen!
Reactie: Zonder definitie blijft het onduidelijk. De technische bereikbaarheid in Nederland van bedrijven ligt volgens onze metingen rond de 98% en de bereikbaarheid binnen 15 seconden op bijna 80%. Heel andere uitkomsten dus. Ik adviseer voortaan onderzoek te doen volgens de NEN 8788 Telefonische bereikbaarheidsnorm. Dan weten we in ieder geval zeker wat de definities zijn. Maar misschien zijn de uitkomsten dan minder spectaculair en niet commercieel te gebruiken.
Reactie: Goed artikel. De zzp-er wordt inderdaad niet door elke werkgever even gewaardeerd. Terwijl deze (vaak grote) groep vaak wel van behoorlijke waarde is. Toch heeft werken als zzp-er ook zijn voordelen.
Reactie: Ik ben heel erg benieuwd naar dit onderzoek. Dat er wat te verbeteren valt in Nederland ervaren wij ook dagelijks, maar 60% slecht bereikbaar? Wat is de definitie dan van slecht bereikbaar? Ik ben heel erg benieuwd
Reactie: Dit is een goed teken. Bedrijven maken zich klaar voor een aantrekkende economie.
Als je kijkt naar IT personeel kun je niet vroeg genoeg beginnen met werven. Het aantal IT vacatures blijft stijgen en er wordt al een tekort voorspeld.
Reactie: Ik blijf het subjectief vinden. Voor ieder mens werken er weer andere bindmiddelen.
Naar mijn mening heb je een combinatie nodig van bindmiddelen om al je personeel tevreden te houden. Deze zijn in te schalen onder de volgende categoriën:
1. persoonlijk: vertrouwen, loyaliteit naar elkaar opbouwen;
2. sociaal: team uitjes, vrijmibo, leuk team
3. financieel - aantrekkelijk salaris en voorwaarden
4. prestatie - bij hoge prestaties een bonus/promotie (ergens voor gaan en daarom willen blijven)
Dit artikel beschrijft alleen bindmiddelen op persoonlijk niveau, die absoluut belangrijk zijn, maar voor sommige mensen geldt toch echt de financiële trigger als lijdraad voor hun tevredenheid.
Reactie: 68% van de klanten keert bedrijven de rug toe door gebrek aan persoonlijke aandacht. 73% van de werknemers vindt oprechte waardering en erkenning voor zijn/haar werk belangrijker dan het salaris! Het eerste hangt nauw samen met het tweede, maar in beide gevallen gaat het volgende advies/resultaat op: WAARDEER en je krijgt MEER! Misschien (ook) zaterdag 1 maart maar eens extra bij stilstaan? 12e Nationale Complimentendag: http://www.nationalecomplimentendag.nl
Reactie: Het is zo grappig hoe wij steeds weer uitspraken doen zonder rekening te houden met kennis van ontwikkeling, die wij al kennen.
Zojuist las ik in een artikel dat kenniswerk gaat overgenomen worden door robots. En Adjiedj Bakas heeft dat ook al voorspeld en aangegeven dat juist vakmanschap overeind blijft.
Hopelijk handelt niet elke bestuurder of leider naar de koppen van krantenartikelen, anders dan krijgen we echt een schip zonder koers. De enige koers die we nu hebben is onze eigen innerlijk kompas, die kan voelen waar het heen gaat.......
Reactie: sorry , mijn vrouw heeft die boeken binnen gekregen van personeelsmanagement te gaan leren ik zelf kan me niet inleven in geschiedenis dat afspeelt tussen 1950 en 2000 we leven in een tegenwoordige tijd waar alles totaal anders is dan 14 jaar geleden die vraagstukken en teksten die er in voor komen zijn totaal naar mijn zin overbodig als we in 2050 leven moeten we dan ook nog terug denken aan 1950-2000 nee toch , we leven nu en je moet leren wat er nu is en niet 50 jaar geleden aangezien alles een werknemer heel veel zelf tegen woordig moet doen is het totaal overbodig om zulke stuken erin te plaatsen naar mijn idee kan je beter geschiedenis docent worden met economie erbij .. zoals ik aan geef is mijn mening en we leven in 2014 en die studie waar je eventjes 500 eurotjes voor neer telt om onzin te lezen wat er vroeger gebeurd is is niet meer van belang !! want je zegt en praat niet in praktijk over 1950 maar 2014
Reactie: Zolang medewerkers merken dat het 'belonend' is wanneer ze een vraag stellen en hierop een antwoord krijgen zullen ze persisteren in dit gedrag. Zaak is het gedrag op een dergelijke wijze te sturen dat medewerkers gemotiveerd zijn om zelf naar het probleem te kijken hetgeen uiteindelijk ook zelfsturing en samenwerking tussen medewerkers versterkt. Dit maakt uiteindelijk dat je zelf geen schakel (of 'verantwoordelijke') bent van hun probleem maar iemand begeleid in het zelfstandig vinden van een oplossing.