zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
reacties
 

Oudere zuiniger op Samsung dan jongere op iPhone

Eelco L   |    |  18 februari 2014
Reactie: Op zich niet raar dat bij jongere mensen de telefoon eerder schade heeft. Zij zijn toch dagelijks op pad voor school en/of werk en gebruiken de telefoon ook vaker dan ouderen.
 

Negen tips om meer leads te krijgen

Peter Koelewijn   |    |  18 februari 2014
Reactie: Beste Phil,

Ik nodig je uit jouw ervaringen en uitspraken toe te lichten.
Deze zin uit jouw reactie begrijp ik ook niet helemaal.

''Ik doelde echter in hoofdzaak op de de kwaliteit van degenen die de leads kopen. ''

Ik hoor graag je reactie,

Peter
 

Hoe krijgen we de arbeidsmarkt weer in beweging?

Ad de Beer   |    |  18 februari 2014
Reactie: Er zijn, naast de onbalans op de arbeidsmarkt nog enkele grote problemen die onderbelicht blijven.
Op de eerste plaats tunnelvisie. Vrijwel iedereen wordt in de keuze voor een opleiding, en daarmee een beroep, gestuurd door de sociale omgeving. Vervolgens blijft men vast zitten in het beperkte beroepspotentieel van dat beroep.
Op de tweede plaats het amateurisme binnen recruitment. Ook daar tunnelvisie, een timmerman wordt alleen geselecteerd op het beroep timmerman, er wordt niet gekeken of hij ook kan schilderen. En dat in de volle breedte. Daarnaast ligt de nadruk op werven, wat niet echt nodig met een overaanbod aan mensen die werk zoeken en wordt er vervolgens gesorteerd in plaats van geselecteerd.
Op de derde plaats de organisaties die vasthouden aan verlammende rituelen zoals een functiegebouw, functieprofielen waar geen mens in past, beoordelingen, loopbaanrituelen en zo voorts.
Ook de vacaturesites sorteren, vaak op kernwoorden in cv's waardoor een personeelwerker geattendeerd wordt op alle vacatures waar personeelszaken in voorkomt en een ITer geschikt blijkt te zijn voor in het engels gestelde vacatures, aangezien daar het woord ''it'' in voor komt.
Al met al moeten organisaties anders tegen personeel aan gaan kijken, competenties in kaart brengen, passende takenpakketten maken, multi-inzetbare mensen ook laten bewegen door de organisatie. Kortom, willen we vanuit de organisaties beweging krijgen moeten we afscheid nemen van jaren '80 rituelen en organisatieprincipes.
 

Hoe om te gaan met een perfectionistische medewerker?

Paul Kruijssen, Merk- & Identiteibouwer   |    |  17 februari 2014
Reactie: Prima case.

Ik mis echter nog een stukje beschrijving dat de medewerker in kwestie zelf ook moet willen veranderen! Ofwel: Ze moet er zelf ook tegenaan lopen en mogelijk niet weten wat er aan te doen.

Is ze zover nog niet dan zal dit 'inzicht' eerst verworven moeten worden. Die intrinsieke motivatie zal er moeten zijn wil het kans van slagen hebben.

Het lijkt hier een duidelijk voorbeeld waarvan er veel te benoemen zijn waarbij een kwaliteit tevens een valkuil is.
De kans is aanwezig dat het faciliteren van een coach/ therapeut die weet wat integratief begeleiden verstandig is. Zij kunnen heel gemakkelijk verschillende methodieken aanwenden om binnen 1 of 2 maanden een ommekeer teweeg te brengen door aan de slag te gaan met wat er is! Waarbij de oplossing altijd in jezelf ligt en je die oplossing dan ook kunt vinden!

 

Negen tips om meer leads te krijgen

Ewout   |    |  17 februari 2014
Reactie: @Phil,

Vervelend om te horen dat je ervaring niet zo goed was. Graag hoor ik daar meer over zodat we onze service kunnen verbeteren.

Wat betreft de kwalitatieve beoordeling van de aanbieders laten wij dat aan de opdrachtgevers over. Iedereen is vrij om een lead te kopen. Het zou niet eerlijk zijn om daar partijen van uit te sluiten. De opdrachtgever krijgt van ons altijd de keus uit drie partijen die de lead hebben gekocht. De opdrachtgever is zelf het best in staat te beoordelen welk van deze aanbieders het beste aanbod heeft. Bovendien vind je op de Springest inmiddels meer dan 28.000 ervaringen waarin de opleiders beoordeeld worden. Deze kunnen je verder helpen in je keuze. Op deze manier blijven wij onafhankelijk in het proces.

Het mechanisme is er dus wel, maar dan op een transparante en onafhankelijk manier.

 

Negen tips om meer leads te krijgen

Phil   |    |  17 februari 2014
Reactie: @Ewout,
Mijn ervaringen met Springest zijn anders. Ik doelde echter in hoofdzaak op de de kwaliteit van degenen die de leads kopen. De kwaliteit van hen wordt niet door Springest gecontroleerd, noch door de andere genoemde offerte-platforms.
 

\'Werkloosheid moet op politieke agenda\'

Louis   |    |  17 februari 2014
Reactie: Het is toch de lijn van het huidige kabinet die een grote bijdrage levert aan de oplopende werkloosheid. Ik ga er vanuit dat met dit beleid een verandering niet haalbaar is.
 

Negen tips om meer leads te krijgen

Ewout   |    |  17 februari 2014
Reactie: Beste Phil,

Springest checkt altijd direct de kwaliteit van de leads die binnenkomen, juist omdat wij het belangrijk vinden dat vraag en aanbod goed op elkaar aansluiten. Mocht je meer informatie willen over de procedures die wij daarvoor gebruiken neem dan gerust contact met mij op.

Ewout
 

Bouw & infra moet nu inzetten op kennisbehoud

Habrobouw   |    |  17 februari 2014
Reactie: ''Tegelijkertijd gaat een groot aantal technici in de komende jaren met pensioen. Daarmee is kennisbehoud voor de sector een cruciaal aandachtspunt.''

Een probleem wat zich al een flink aantal jaren voor doet. Heel raar, gezien de mogelijkheden binnen Nederland als kennisindustrie, gaat er toch ergens wat mis...
 

Hoe om te gaan met een perfectionistische medewerker?

Susan, leidinggevende   |    |  17 februari 2014
Reactie: Misschien is het belangrijker om te achterhalen waarom deze medewerker werkzaamheden niet kan overlaten aan haar collega's en daarom de dingen naar zich toetrekt en zaken wil afdwingen. Het controlerende heeft vaak met een persoonlijke angst te maken. Als je in gesprek gaat met deze medewerker zou je kunnen bespreken of ze daarbij hulp zou willen accepteren. Wellicht van een coach die helpt leren loslaten en die helpt met het achterhalen van de oorzaak. Perfectionisten zijn vaak juist hele waardevolle medewerkers die hun werk serieus nemen en betrokken zijn. Het afnemen van belangrijke taken is denk ik niet de juiste manier. Dat voelt als een straf en demotiveert.
 

Hoe om te gaan met een perfectionistische medewerker?

Rafza   |    |  17 februari 2014
Reactie: Leidinggeven kent een moeilijk component dat volgens mij niet te leren is. Dit component heeft veel te maken met de persoonlijke ontwikkeling van de leidinggevende zelf. Het is te vergelijken met opvoeden van kinderen. Dat leer je als ouder ook niet op school maar gaandeweg. Aan dit component van leidinggeven wordt weinig aandacht besteed. In dit voorbeeld zal de leidinggevende zich ook moeten afvragen of hij/zij de juiste persoon is om deze medewerker te coachen in het begeleidingsplan.
 

Mens zwakste schakel bij IT-security

tjalling   |    |  16 februari 2014
Reactie: Bewustwording creëren is van essentieel belang.

Veel schadelijke malware wordt geïnstalleerd toedoen van de eindgebruiker door het bezoeken van malfide websites en het klikken op links in e-mails en het downloaden van besmette bestanden.
 

Shell opnieuw Meest Favoriete Werkgever van Nederland

Niels van der Stappen   |    |  14 februari 2014
Reactie: Ik zou graag willen weten, wat de respondenten aangeven als redenen om voor Shell te kiezen!
 

ICT-problemen kosten halve dag per maand

BeneVia Verzekeringen | ICT-verzekering   |    |  12 februari 2014
Reactie: Als de afnemer kan aantonen dat de software niet werkt is het mogelijk dat er een claim wordt ingediend. De afnemer heeft dan zuivere vermogensschade. Een financiële schade die niet voortvloeit uit schade aan zaken of letselschade. ICT-bedrijven kunnen zich tegen de financiële lasten van dergelijke claims beschermen door middel van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
 
< vorige 316 317 318 319 2480 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10